rss

Test de consum in premiera cu primul SUV Pug In din lume! Cat consuma un Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 2015

Toata lumea este fascinata de masinile hibride insa cand vorbim de piata din Romania toata lumea achizitioneaz doar masini diesel.

Test de consum in premiera cu primul SUV Pug In din lume! Cat consuma un Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 2015

Exact acesta este si motivul pentru care am realizat primul test de consum din presa specializata cu o masina hybrid plug-in, masina de fata fiind si primul SUV de talie mare care este capabil sa fie alimentat la o priza obisnuita.


Numele sau este Outlander PHEV, model care vine sa ofere clientilor din Europa o alternativa la modelele SUV alimentate cu motorina.



Pentru a intelege mai bine cum functioneaza un Outlander PHEV trebuie sa tinem cont de faptul ca masina are trei motorizari, una pe benzina de doi litri si doua propulsoare electrice care dezvolta fiecare o putere maxima mai mare decat cea a unui model Dacia Logan 1.2.


CE ESTE UN SUV PLUG-IN?


La aceasta intrebare se raspunde simplu si fara nici o problema, respectiv este o masina care are un acumulator care poate sa fie incarcat de sofer la orice priza normala.



Noul Outlander PHEV este o masina high-tech si permite incarcarea acumulatorului atat la o priza de forta care din pacate nu exista in Romania, cat si la o priza normala cu puterea de 220 v. Daca optati sa incarcati acest model acasa trebuie sa tineti cont de faptul ca acumulatorul se incarca insa durata sa de incarcare este de cateva ore.


Pentru a intelege ce facem cand acumulatorul este descarcat trebuie spus ca japonezii au montat pe acest model si un motor pe benzina clasic care ajuta la incarcarea acumulatorului in modul ECO si care ofera soferului o autonomie nelimitata cand este alimentat cu benzina.


TREI MOTOARE SI UN CONSUM MEDIU DE 1.9 LITRI/100 DE KM




Outlander PHEV este creditat cu un consum in mediul aglomerat de 1.9 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care este socanta cand este comparata cu cea a unui SUV diesel din aceasta clasa. Pur si simplu masina aceasta consuma chiar si mai putin decat spune Mitsubishi daca este condusa calm intr-un trafic aglomerat cum este cel din Bucuresti.


De vina pentru acest lucru este sistemul de management al celor trei motoare care fluctueaza puterea dezvoltata pentru a avea un consum cat mai mic fie ca vorbim de benzina sau ca vorbim de energia din acumulatori.


MOTORUL PE BENZINA ASIPRAT CU DISTRIBUTIE PE LANT




Sub capota lui Outlander PHEV se ascunde un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie de 121 CP la o turatie de 4.500 rpm si un moment motor de 190 Nm la aceeasi turatie.


Motorul cu cilindreea de 1998 cmc este in mare parte identic cu cel care se gaseste pe modelele EVO insa acesta nu are un sistem de supraalimentare. Comportamentul sau este unul tipic pentru un motor cu injectie multipunct, adica este rafinat si devine zgomotos doar atunci cand este dus spre limitele de turatie.


Japonezii au ales sa echipeze noul Outlander PHEV cu acest motor pe benzina pentru ca este un propulsor clasic care dispune de o distributie pe lant si care este realmente unul dintre cele mai fiabile motorizari japoneze de pe piata.


MOTOARELE ELECTRICE 2 X 82 CP FIECARE




La acest capitol trebuie sa spunem ca noul Outlander PHEV vine echipat standard cu doua motorizari electrice ambele dezvoltand o puterere maxima de 163 CP si un moment motor de 300 Nm incepand cu o turatie de ZERO rpm. Unul este montat in partea din fata intre motor si transmisia CVT, iar cel de-al doilea face corp comun cu diferentialul spate.


De fapt aici trebuie sa spunem ca Outlander PHEV este un 4x4 veritabil insa care nu dispune de ax cardanic pentru ca nu este nevoie datorita motorizarii electrice din spate, adica greutatea la gol a masinii este mai mica decat cea a versiunii diesel care are aceste angrenaje.



COMPORTAMENT RUTIER SI CONSUM REAL Outlander PHEV 2015


Toata lumea stie ca o masina hibrida este eficienta doar atunci cand se merge in mediul urban unde sistemul electric functioneaza mult mai bine, iar atunci cand iesim in afara orasului sistemul hibrid este mult mai putin eficient decat un diesel normal.


Exact acest este si motivul pentru care am realizat acest test de consum realizat in proportie de 80% in afara oraselor, loc unde de obicei un model hibrid este dezavantajat.




Noul Outlander PHEV este un Plug-In Hybrid si acest lucru inseamna ca masina dispune de un management al motorizarilor atipic fata de cel al unui model hibrid inchis ( adica care nu poate sa fie incarcat de la priza). 


In cei peste 1.000 de km realizati la bordul lui Outlander PHEV am observat ca japonezii au realizat o masina care poate sa functioneze fara probleme si in afara orasului cu un consum real de resurse foarte bun.



De exemplu pe autostrada cu acumulatorii incarcati consumul masinii este de 4.5 litri la o viteza de croaziera de 130 km/h, moment cand managemntul motorului permite masinii sa mearga atat pe benzina cat si electric in functie de conditiile de rulare.


Cand acumulatorul este consumat masina functioneaza preponderent pe benzina, iar consumul este situat undeva in zona de 7 litri pentru fiecare 100 de km. Acest consum poate parea mare la prima vedere, insa trebuie sa tinem cont de faptul ca un Outlander PHEV cantareste la gol 1.9 tone si aerodinamica este specifica unui SUV.


Noua transmisie CVT permite soferului sa forteze incarcarea acumulatorului cand este trecuta in modul B ( B3 sau B4), moment cand putem alege cu ajutorul padelelor din spatele volanului si ce viteza alegem pentru o incarcare a acumulatorului.


Acest mod este recomanda de noi atunci cand se coboara un munte, loc unde motoarele functioneaza ca generatoare electrice pentru incarcarea bateriei.



MODUL CHARGING


Modul CHARG este recomandat atunci cand acumulatorul este descarcat si cand mergem pe autostrada, loc unde oricum este in functiune motorul pe benzina. Acest mod aduce la randul sau o crestere a consumului de benzina cu un litru, insa daca mergem pe autostrada cel putin 100 de km si urmeaza sa intram intr-un oras aglomerat este recomandat sa incarcam acumulatorul la o viteza de croaziera pentru a avea energie atunci cand intram in oras.


MODUL ECO


Modul ECO permite masinii sa functioneaze alterantiv atat pe benzina cat si electric in zona de viteze de 90 km/h, perioada unde consumul mediu este de 5-5,8 litri pentru fiecare 100 de km.


In acest fel soferul este capabil sa cotroleze in totalitate modul de functionare al sistemului hibrid fie ca mergem pe autostrazi sau pe drumuri europene. Locul unde este bine sa avem acumulatorul incarcat este cel citadin, loc unde masina de fata este realmente capabila sa consume sub 2 litri de benzina pentru fiecae 100 de km.



AUTONOMIE REALA Outlander PHEV


In ciuda faptului ca masina de fata are aproape 2 tone si este echipata cu trei motorizari, volumul rezervorului nu depaseste 45 litri de benzina.


Acest detaliu permite masinii sa parcurga peste 800 de km cu acumulatorul incarcat, cifra extrem de buna chiar daca am compara aceasta masina cu o versiune a sa diesel.


In total cei 203 CP care ajung la cele patru roti si momentul motor de 490 Nm disponibili incepand cu ZERO rpm permit masinii sa afiseze un comportament rutier de-a dreptu sportiv.


In zona 100-160 km/h masina aceasta se comporta asemenea unui SUV echipat cu o motorizare diesel V6 de peste 250 CP, lucru incredibil de realizat in ciuda faptului ca japonezii anunta ca modelul este capabil sa atinga o viteza maxima doar de 170 km/h.


In realitate atingerea limitei de 200 km este pur si simplu o "floare la ureche".




REDUCERE REALA DACA CONDUCI O MASINA ELECTRICA:


-un voucher Remat în valoare de 6.500lei (TVA inclus)


-un Ecobonus în valoare de 750lei (TVA inclus) 


-un Ecobonus în valoare de 2.500lei (TVA inclus) la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie electric-hibrid.


-beneficiu suplimentar oferit de MCar Trading: 16.250lei (TVA inclus).




CONCLUZIILE AUTOLATEST


In urma testului cu Lexus RX450h am realizat ca o masina hibrid este o solutie reala in defavoarea celor diesel extrem de costisitoare la capitolul mentenenta si care demonstreaza o fiabilitate din ce in ce mai slaba pe zi ce trece.


Testul cu noul Outlander PHEV ne demonstreaza ca nu trebuie sa platesti peste 60.000 euro pentru a conduce o masina SUV hybrid, iar functia de incarcare la orice priza din Romania reprezinta nivelul tehnologic atins de japonezii de la Mitsubishi.


Convietuirea cu noul Outlander PHEV este extrem de facila, iar odata obisnuit cu greu mai poate cineva sa treaca la un concurent diesel. Un alt avantaj este si discount-ul oferit de Statul Roman pentru achizitia unei masini electrice, pretul scazand pana in zona de 32.000 euro cu toate taxele incluse.


De asemenea mai trebuie sa tinem cont si de faptul ca aceasta masina vina echipata standard cu toate dotarile posibile printre care amintim tapiteria de piele, sistemul de navigatie, sistemul audio premium Rockford Fosgate de 700W, trapa, faruri cu xenon, jante aliaj pe 18 inch si multe alte dotari pentru care trebuie sa platim in plus la modelele concurente diesel.


De fapt pentru 32.000 euro cu toate taxele incluse primesti prima masina plug-in hybrid din lume echipata standard cu toate optiunile posibile incluse, iar daca vrem un VW Tiguan sau un Ford Kuga diesel cu aceeleasi echipamente si o motorizare de peste 200 CP trebuie sa platim lejer peste 45.000 euro.


In total discountul primit de orice client este de 26.000 lei!




PRO


Primul SUV Plug-In din lume


Motor pe benzina clasic de doi litri cu distributie pe lant


Cel mai bun sistem hybrid de pe piata


Putere maxima dezvoltata foarte mare 121+82+82 CP


Tractiune integrala Super All Wheel Drive Control extrem de eficienta ( gama Evo)


Valoare mare de revanzare 


Discount Rabla + Discount Masina electrica foarte mare in Romania


Aplicatie Android si Ios pentru modul Charging


Rafinament general foarte bun atat in oras cat si in mediul extraurban


Masina fara lista de optionale ( toate echipamentele sunt standard!)


Fiabilitate mult superiora unei motorizari diesel


 


CONTRA

Rezervor prea mic de benzina


Retea infima de chargere de putere in Romania




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive v, drive test Mitsubishi Outlander PHEV, test in ro Mitsubishi Outlander PHEV, test de consum Mitsubishi Outlander PHEV, cat consuma Mitsubishi Outlander PHEV?, date tehnice Mitsubishi Outlander PHEV, trei motoare Mitsubishi Outlander PHEV, 0-100 km/h Mitsubishi Outlander PHEV, viteza maxima Mitsubishi Outlander PHEV, timp incarcare Mitsubishi Outlander PHEV, priza 220v Mitsubishi Outlander PHEV, unde incarc Mitsubishi Outlander PHEV?, cel mai bun hibrid Mitsubishi Outlander PHEV, pret Mitsubishi Outlander PHEV, discount Mitsubishi Outlander PHEV, reducere rabla Mitsubishi Outlander PHEV

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 30.08.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 30.08.2015 | 12:00 EEST

  Outlanderpct
MOTOR/ENGINE MOTORBenzina Electric
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)121+163/0000
Moment motor (Nm/rpm)490/0000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4695
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1703
GREUTATE (kg)1820
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)11
Consum Mediu (litri)1.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)32.000
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.05.2019 | 12:00 EEST