rss

Test dive in premiera nationala cu noua KIA Ceed si motorizarea 1.0 T-GDI 120 CP Euro 6

KIA Motors Europe a lansat incepand cu anul acesta o noua motorizare pe benzina.

Test dive in premiera nationala cu noua KIA Ceed si motorizarea 1.0 T-GDI 120 CP Euro 6

Este vorba de un motor nou din seria T-GDI care vine sa inlocuiasca in gama mai vechiul motor 1.4 MPI care inca se afla in echiparea standard pe modelul Ceed.




Evolutia motorelor celor de la KIA a permis inginerilor din Coreea de Sud sa ofere clientilor motorizari pe benzina de cea mai buna calitate pentru ca incepand cu prima generatie Ceed lansata in anul 2007 motorul avea o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km.


Anii au trecut si gama de motorizari de 1.4 litri 109 CP si motorul 1.6 de 132 CP au dovedit ca ofera o fiabilitate reala mult peste oferta europenilor.


Sa mergi in 7 ani peste 300.000 de km cu un motor pe benzina KIA nu mai reprezinta in prezent nici o supriza pentru ca acesta au fost concepute sa ofere o fiabilitate de top. Mai mult decat atat toate motoarele KIA au o distributie pe lant asemenea propulsoarelor BMW s Mercedes, detaliu care avea sa reduca mult costurile de utilizare.


EVOLUTIA KIA ESTE DE FAPT O REVOLUTIE


 

Spunem revolutie pentru ca acum in anl 2016 KIA ofera in premiera in Romania noul Ceed facelift cu noua motorizare 1.0 T-GDI. Acest motor a fost dezvoltat de la zero si este in acest moment in top trei cele mai bune motore de cilindree mica din lume.


Cu doar 3 cilindri in linie, doi arbori de echilibrare, injectie directa si o distributie pe lant moturul 1.0 T-GDI este GARANTAT ca merge fara probleme peste 7 ani sau 150.000 de km in conditii de rulare tipice traficului din Europa.




Masina din acest test drive este echipata cu versiunea de top 1.0 T-GDI de 120 CP a motorului KIA, versiune care face din Ceed una dintre cele mai atractive oferte din clasa compacta in acest moment.


CUM SE COMPORTA NOUL MOTORUL IN ROMANIA?




In primul rand trebuie spus faptul ca daca pui un motor de 999 cmc cu 3 cilindri sub capota unei compacte greutatea la gol a masinii este mult mai mica, de unde si un comportament rutier mult mai dinamic.


Scaderea greutatii pe fata ofera all around capabilitatea de a monta un motor cu o putere maxima mai mica pentru ca masina este mai usoara decat cea echipata cu motorul usor mai puternic de generatie mai veche care este in schimb si mai greu.



Pe sosea noul Ceed 1.0 T-GDI ofera performante rutiere mai bune decat un Ceed echipat cu motorul de 1.6 GDI, lucru datorat in primul rand componentei greutate insa si datorita faptului ca noua unitate T-GDI este puternica si extrem de buna in turatii inalte.


De exemplu un motor 1.6 GDI clasic asiprat iubeste turatiile inalte din zona de 5.500 rpm-6.000 rpm, insa noul 1.0 T-GDI ajunge lejer in zona de 7.000 rpm unde culmea ofera si performante de top.



Pe scurt masina aceasta ajunge in treapta a II-a la 100 de km/h, iar in treapta a III-ea limitatorul motorului intervine cand viteza ajunge la 150 km/h. O repriza de la 80-140 km/h este realizata fara problema in treapta a III-a lucru incredibil daca ne gandim ca sub capota avem un motor mai mic de 1.000 cmc cu doar 3 cilindri.


Rafinamentul si momentul motor dezvoltat al noului motor poate sa fie comparat cu cel al unui propulsor de generatie mai veche aspirat din gama de 1.8 litri, lucru demn de laudat pentru o marca care acum doua decenii pur si simplu lipsea cu desavarsire din Europa.


1.0 T-GDI vs CONCURENTA SA REALA




Aici putem spune ca noul motor al celor de la KIA este mult mai bun decat 1.0 EcoBoost de la Ford chiar si in versiunea sa 1.0 EcoBoost de 130 CP pentru ca motorizarea KIA trage efectiv de la o turatie usor mai mare insa are o plaja de cuplu care ofera performante reale pe sosea chiar si in zona rosie a turometrului.


Singurul concurent de seama pentru acest motor este cel al francezilor de la PSA, 1.2 e-THP de 130 CP, motor care primeste din partea noastra cele mai bune note din intreg segmentul auto european.


Chiar si asa, KIA a anuntat ca urmeaza sa ofere si o versiune 1.0 T-GDI de 140 CP pentru viitorul Rio GT, masina care va avea cu siguranta reale performante de masina sport.


FIABILITATE 1.0 T-GDI KIA MOTORS




Cand vorbim de noul motor al celor de la KIA trebuie sa reamintim tuturor ca acest propulsor a fost realizat pentru a se monta pe masinile KIA care au o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km, sau 5 ani fara limita de km.


Adica putem realiza in primii 5 ani peste 300.000 de km fara ca masina sa iasa din garantie, respectiv motorul a fost gandit sa fie suficient de rezistent.



Concurenta sa precum Ford EcoBoost sau VW 1.0 TFSI nu au decat o garantie reala de 2 ani fara limita de km, lucru de care trebuie sa tinem cont in aceste zile cand industria auto realizeaza masini aproape de unica folosinta din dorinta de a avea cat mai multi clienti.


Noi cei de la Autolatest spune fara doar si poate ca alegerea unei masini KIA nu trebuie conditionata de imaginea companieie, ci de produsul in sine si de garantia pe care acesta o poarta indifierent ca este vanduta in Coreea de Sud, Germania sau Romania.



PRO


GT Line cu tren de rulare sportiv si evacuare dubla


Motor 1.0 TGDI de 120 CP relativ economic insa puternic si rafinat


Performante foarte bune in afara soselei la viteze de peste 120 km/h


Pret de achizitie


Echipamente optionale realmente premium


Valoare mare de revanzare datorita garantiei transmisibile


 


CONTRA

Masina nu era echipata cu noua transmisie 7 DGT


Versiunea de fata cu un pret prea apropiat de Ceed GT de 203 CP


Consumul este mai mare decat cel al lui Peugeot 1.2 E-THP 130 CP 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
kia ceed 1.0 t-gdi 2016, test drive kia ceed 1.0 t-gdi 2016, drive test kia ceed 1.0 t-gdi 2016, test in ro kia ceed 1.0 t-gdi 2016, consum kia ceed 1.0 t-gdi 2016, pret kia ceed 1.0 t-gdi 2016, date tehnice kia ceed 1.0 t-gdi 2016, 0-100 kia ceed 1.0 t-gdi 2016, distributie lant kia ceed 1.0 t-gdi 2016, reprize kia ceed 1.0 t-gdi 2016, kia ceed 1.0 t-gdi 2016 vs focus 1.0 ecoboost, kia ceed 1.0 t-gdi 2016 vs gold 1.0 tfsi

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.03.2016 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.03.2016 | 12:00 EET

  Cee dpct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 turbo
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/6000
Moment motor (Nm/rpm)171/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4310
LATIME C(mm)1780
INALTIME(mm)1470
GREUTATE (kg)1179
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)11.0
Consum Mediu (litri)4.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum8
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.05.2019 | 12:00 EEST