rss

Test Drive Alfa Romeo 159 TBI 2010! Italia 1-Germania 0!

Autolatest a testat in aceasta saptamana o masina extrem de atragatoare pentru cei care doresc nu doar un mijloc de transport in comun ci un automobil elegant care sa puna sangele in miscare.

Test Drive Alfa Romeo 159 TBI 2010! Italia 1-Germania 0!
Cine conduce o masina de factura germana si in special una de clasa medie precum VW Passat, Opel Insignia sau de ce nu un Renault Laguna sau cine stie ce Audi A4 trebuie sa stie ca aceste masini sunt extrem de recomandate insa au o mare problema.

Nu au suflet!

Da este adevarat ca masinile germane sunt fiabile, au o calitate de fabricatie de top si motorizari eficiente, insa lipsa de suflet poate sa insemne o diferentiere clara intre un mijloc de transport personal si un automobil in care sa-ti faca placere sa te urci.

Prima impresie

La acest capitol Alfa Romeo 159 ramane asa cum eram obisnuiti cas si pana in prezent, respectiv o masina demna de toata admiratia.

Arata bine din orice unghi este privita, se conduce cu mai multa pasiune decat concurenta enumerata mai sus si nu in ultimul rand te face sa te simti special.

In marea masa gri de automobile TDI, CTDI sau dCI o Alfa TBI este acea punga de aer care da speranta. Da! nu este un diesel pentru ca diesel-ul este foarte bun pentru taxi-uri sau pentru cei care parcurg peste 30.000 de km anual, un TBI este o benzina in cea mai buna forma a sa.

Vechea disputa diesel vs benzina

Noi toti stim ca trecem printr-o criza economica cum Romania nu a mai vazut si de cele mai multe ori decizia de a cumpara o masina se bazeaza exclusiv pe factorul economie de combustibil.

Multi dintre soferii din prezent au uitat cum era viata pe soselele din Romana cand diesel-uri erau doar cele cateva masini 4x4 ARO si basculantele.

Economia de combustibil a creat o mentalitate din care noi cei de la Autolatest declaram ca romanii nu o scape in urmatorii 20 de ani.

Mirajul downzising-ului si rafinamentul unui motor pe benzina 2010

Consumul mediu de 7.5 litri de motorina in mediul urban este un MUST al ultimilor ani insa pentru a face aceste performante sa se aplice in viata de zi cu zi constructorii europeni au fost nevoiti sa faca compromisuri.

Primul si cel mai mare este trend-ul actual de DOWNSIZING care reduce drastic cilindreea cat mai mult cu putinta si supraalimenteaza toate motoarele masinilor noi.

Pe langa un impozit mai mic clientii de downsizing trec cu vederea faptul ca motoarele acestea sunt duse la extrem pentru a afisa acei CP anuntati in fisa tehnica, intamplare care duce automat la o scadere considerabila a fiabilitatii propulsoarelor.

Pentru a vedea daca aceste vorbe sunt adevarate trebuie sa mai asteptam cativa ani pentru ca aceste masini sa castige cateva sute de mii de km si vorbim atunci.

The italian way!

Multi romani nu cunosc sau nu vor sa stie faptul ca Alfa Romeo a fost primul constructor din lume care a dezvoltat sistemul Common-Rail pe modelul 156 sau ca Fiat a pus bazele dezvoltarii injectiei directe pe motorina in urma cu 30 de ani.

Pentru a arata ca Afla se afla in top si in aceasta perioada tumultoasa a aparut motorizare pe benzina TBI.

Cu o cilindree de 1742 de cmc Alfa Romeo da o lectie clara concurentei germane precum VW 1.8 TFSI. Diferenta dintre italieni si germani este in acest moment la 40 de CP in favoarea italienilor.

Momentul motor al noului propulsor este de 320 Nm incepand cu 1.400 rpm, cifra care face chiar si un 2.0 TDI sa roseasca de nervi.

Comportament rutier

Odata iesiti din haoticul Bucuresti Alfa Romeo 159 TBI a inceput sa arate ce inseamna un downsizing sportiv. Motorul de 1.7 litri care dezvolta 200 CP si transmisia manuala cu 6 rapoarte reprezinta ingredientele de baza ale unei sportivitati de cea mai buna clasa.

Pe autostrada atingerea unei viteze de ordinul a 220 km/h se face fara prea multe probleme, insa cea mai surprinzatoare capabilitate a masinii este evident atingerea acestor viteze.

0-100 km/h sunt atinsi in doar 7.7 secunde, iar repriza de la 100 la 230 km/ se realizeaza mult prea reprede pentru o motorizare cu 4 cilindri de 1.7 litri.

Dupa parcurgerea a mai bine de 800 km am constatat ca Alfa Romeo 159 TBI nu este deloc o masina economica ci una cu adevarat sportiva, caracterisitica care face onoare casei Alfa in fara orcarei concurente teutone sau nu.

Concluzie

Noua Alfa Romeo 159 a ramas aceeasi berlina de clasa medie extrem de frumosa insa care are acum si o un propulsor de top, motorizare despre care urmeaza cu siguranta sa mai auzim si in anii care vin!

Pretul de achizitie sau consumul de combustil sunt criteriile cele mai putin importante cand vine vorba de Alfa Romeo si in special de nava amiral 159.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 13.11.2010 | 09:04 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 13.11.2010 | 09:04 EET

  159pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina T
CAPACITATE (cmc)1742
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)200/5000
Moment motor (Nm/rpm)320/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4661
LATIME C(mm)1830
INALTIME(mm)1422
GREUTATE (kg)1405
PERFORMANTE V Max (km/h)235
0-100 km/h (secunde)7.7
Consum Mediu (litri)10
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)24.696
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum6
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 28.03.2020 | 12:00 EET