rss

Test Drive-Alfa Romeo MiTo Multiair sau cand sportivitatea este realmente economica!

Alfa Romeo se afla in aceasta perioada intr-un trend ascendent din punct de vedere al gamei de modele.

Test Drive-Alfa Romeo MiTo Multiair sau cand sportivitatea este realmente economica!
Aceasta situatie se datoreaza unei mentatlitati realmente latine care nu lasa lucrurile sa ramana asa in ciuda faptului ca intrega industrie trece printr-o criza acuta.

Conform istoriei italienii au alt stil de a face afaceri, stil care difera totalmente de cel francez sau german. Italienii produc masini de un secol si printre brand-urile lor cele mai cunoscute in lume fac parte atat Ferrari, Lamborghini, Lancia cat si Fiat . Expansiunea Fiat.

In anii 90 despre Fiat se vorbea ca este o marca pe cale de disparitie deoarece vanzarile erau din ce in ce mai slabe, iar modelele Fiat nu se ridicau la un nivel oferit de concurenta din Franta si Germania. Adevarul a fost infirmat de cateva decizii strategice care au repus pe linia de plutire marca italiana.

Inceputul secolului XXI prezinta Fiat drept singurul constructor european afla in expansiune, recent Fiat cumparand marcile americae Chrysler, Dodge si Jeep. Alfa Romeo singura marca sportiva pentru mase Parte a grupului Fiat este constructorul Alfa Romeo, un nume plin de istorie si admiratie. Putina lume cunoste faptul ca modelul Alfa 156 lansat in 1997 a scos realmente din faliment intreg grupul Fiat, intamplare care ne face sa ne uitam mai bine la aceste Alfa.

Placerea de a conduce o Alfa Romeo Alfa Romeo se afla in acest moment intr-o situatie extem de favorabila pe o piata auto invechita deoarece masinile Alfa Romeo sunt aproape toate noi, sunt apetisante si cu greu pot sa fie refuzate.

Un exemplu de alegere italiana este o comparatie intre o Alfa Romeo 159 si concurentii sai directi VW Passat sau Renault Laguna. Pusi in fata unei asemenea alegeri de cele mai multe ori clientul roman alege cu ochii inchisi Passat-ul TDI , iar cel mai sarac se indreapta intodeauna spre o Laguna. Cei care cumpara un 159 sunt din punctul nostru persoane care au ales cu inima in detrimetul ratiunii, comportament care readuce in prim plan conceptul de automobil, conceputul de a conduce din placere.

Astfel, automobilul trebuie sa reprezinta un bun mobil care sa starneasca senzatii in trafic, masina care sa se conduca cu zambetul pe buze. In cealalta parte se afla mijlocele de transport in comun de genul modelului Passat care se vand foarte bine si ofera clientilor acea siguranta tipica de bun made in Germany.

Toate bune si frumoase, insa in viata de zi cu zi cand vrei sa scoti din buzunar peste 20.000 euro componentele imagine si feeling consideram ca primeaza in fata celor economice. Oricum aceasta este parerea noastra a celor de la Autolatest, si reprezinta o parere care pare subiectiva si de ce nu chiar este.

MiTo de la Milano si Torino

Noul model MiTo lansat anul trecut se prezinta in 2010 intr-o noua forma tehnologica prin implementarea in premiera mondiala a noului motor MultiAir. Acest propulsor reprezinta pentru industria auto urmatorul pas al evolutiei Downsizing-ului prin utilizarea unui principiu nou de admisie. Acesta se face direct in camera de ardere si este combinat cu o supraalimentare eficienta, detalii care fac ca acest propulsor sa fie cel mai avansat tehnologic din lume.

Multi o sa vina sa ne spune de fapt ca VW a inventat supraalimentarea motorelor pe benzina de cilindree mica, insa asa cum era de asteptat italienii sunt cu un pas in fata nemtilor de fiecare data. Un exemplu de astfel de evolutie este lansarea in urma cu mai bine de 12 ani a primului motor diesel cu sistem common-rail (Alfa Romeo 156 JTM), common rail care este utilizat in masa pe toate motoarele TDI din prezent.

Lansarea sistemului MultiAir face ca marca Alfa Romeo sa se afle in avantgarda constructorilor de motoare, iar specialistii de la FPT (Fiat Power Train) sa demonstreze inca o data ca motoarele italiene sunt cele mai radicale.

Comportament Rutier MultiAir

Modelul din test MiTo MultiAir este o Alfa pura la capitolul electronica deoarece dispune standard de sistemul DNA. Multi au crezut ca acest DNA nu se preteaza pentru noul MultiAir deoarece acesta face o figura mai mult decat onorabila pe motorizarea sportiva T-Jet de 155 si 170 CP.

In situatia utilizarii modului Normal motorul MultiAir al lui MiTo se comporta asemenea unui propulsor care nu are nici cea mai mica vlaga, supraalimentarea fiind de tipul LPT ( Light Pressure Turbo).

Acest comportament face viata mai placuta in mersul cu 2 km/h deoarece vivacitatea agresiva a unui T-Jet de 155 CP. Modul Dynamic scoate tot ce este mai bun din acest propulsor, iar reprizele sunt foarte asemanatoare cu cele ale motorului T-Jet. Acest lucru inseamna ca un MultiAir este o solutie mai eficienta deoarece ofera soferului aceeleasi senzatii iar consumul de benzina cade in medie cu pana la 4 litri in mediul urban.

Consum

Marele avantaj al sistemului de control al injectiei DNA face ca acest motor sa fie incredibil de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil in mediul urban. Dupa ce am parcurs mai bine de 300 km in Bucuresti computerul de bord a afisat un consum mediu de aproximativ 8.8 litri, cifra care este mai buna chiar si decat cele afisate de motorul pe benzina de 1.4 litri aspirat. Acest consum a fost realizat exclusiv in programul Normal si cu instalatia de aer conditionat pornita.

In mediul extraurban intr-un stil de condus lejer consumul poate sa ajunga chiar si pana la un nivel de 5.3 litri. Marele avantaj al motorului MultiAir este acela ca benzina folosita este de tipul 95, adica cea mai ieftina.

Pret

La acest capitol de fiecare data au existat controverse cand vine vorba de Alfa Romeo, insa placerea de a conduce se plateste de fiecare data. Cine doreste cu adevarat sa achizitioneze o astfel de masina trebuie sa plateasca 14.970 euro fara TVA, suma care poate sa mai creasca daca optam si pentru cateva dotari extra precum sistemul de navigatie si interiorul cu scaune imbracate in piele.

Pentru cei care sunt sceptici trebuie spus ca masina are urmatoarele dotari inca de la un nivel de echipare standard: Selector comportament dinamic (D.N.A.), VDC (include ABS, ASR, BAS, CBC, DST, EBD, MSR, hill holder) + Electronic Q2 (diferential blocabil fata), Airbag sofer + Pasager (cu posibilitate de dezactivare), Airbag-uri laterale fata, Windowbag-uri si un sistem de Airbag pentru genunchi. Concurenta Din partea germana putem sa ne gandim doar la un mai vechi Opel Astra GTC 1.6 Turbo care are in schimb un pret care incepe de la 18 695 euro TVA inclus, dar fara dotarile standard ale italianului. Din punct de vedere al performantelor GTC-ul de 180 CP este usor mai rapid decat modelul MiTo, insa consumul de benzina in mediul urban sare lejer de 14 litri pentru fiecare 100 de km. Un alt concurent este noul VW Polo GTI care are tot 180 de CP asemenea Opel-ului, insa care costa fara TVA 15.400 euro. Aceasta suma poate parea decenta dar in realitate masina nu are nici o dotare standard care sa merite. Daca mai optam si pentru cateva dotari decente pretul unui Polo GTI sare de 17.500 euro fara TVA.

Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.08.2010 | 06:08 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.08.2010 | 06:08 EEST

  MITOpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina T
CAPACITATE (cmc)1368
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)135/5000
Moment motor (Nm/rpm)206/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4065
LATIME C(mm)1721
INALTIME(mm)1434
GREUTATE (kg)1135
PERFORMANTE V Max (km/h)207
0-100 km/h (secunde)8.4
Consum Mediu (litri)5.6
PRET fara TVA (euro)14.970
cu TVA (euro)---------
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj5
CONFORT Confort Rulare5
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune8
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 28.03.2020 | 12:00 EET