rss

Test Drive cu cea mai buna masina romaneasca!Noua Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP si cutie automata EDC6 Getrag Germania

De fiecare data cand spunem cea mai buna masina romaneasca, suntem contrati de cei care cumpara modele precum B-Max sau Logan.

Test Drive cu cea mai buna masina romaneasca!Noua Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP si cutie automata EDC6 Getrag Germania

Insa realitatea este complet diferita pentru ca uzina Dacia, parte a Aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi-Samsung, ofera o masina Made in Romania care merita toate laudele.




Este vorba de noul Duster intr-o echipare cu transmisie automata, cutie complet atipica pentru cei care utilizeaza masinile Dacia.


Ei bine, noul Duster EDC6 face parte dintr-un segment extrem de apreciat de modele SUV dedicate oraselor aglomerate, unde nu mai conteaza tractiunea 4x4 sau motorizarile cu puteri maxime foarte mari.


DE CE ACEST DUSTER ESTE CEA MAI BUNA MASINA ROMANEASCA?




Pentru ca este singurul model Dacia echipat cu o cutie secventiala de ultima generatie, construita de germanii de la Getrag, care are un pret de achizitie sub 18.000 euro cu toate taxele incluse si care ofera un tren de rulare confortabil chiar si pe cele mai degradate sosele din Romania.



Aceste detalii permit celor de la Dacia sa ofere un SUV modern care se adreseaza soferului din marile orase precum Bucurestiul, extrem de aglomerat si care are drumuri aflate intr-o stare de degradare la fel ca in anii '90.


Suspensia masinii primeste fara doar si poate note maxime, pentru ca este capabila a face fata unor "transee" serioase fara a da dovada ca este depasita de situatie.




In plus fata de aceasta suspensie extrem de confortabila, Duster are si cea mai mare garda la sol din segment, adica este capabil a parcurge distante serioase intr-un mediu soft-off road, fara probleme.


DESIGN DUSTER II


Asa cum am mai spus si in testele anterioare, noul Duster are o plansa de bord gandita ergonomic in comparatie cu cea a generatiei precedente. Pozitia la volan este destul de inalta, insa acest lucru nu este de condamnat din punct de vedere al vizibilitatii.



Duster II nu este cu nimic mai prejos decat concurenta sa directa cu preturi de peste 25.000 euro cand vorbim de componenta gadget.


Acum clientii Dacia pot alege un pachet cu 4 camere video, un sistem de navigatie R Link cu harti imbunatatite si o instalatie de aer conditionat automata extrem de eficienta.


Pe scurt, noul Duster are mai multe echipamente premium decat multe masini de renume cu preturi de achizitie mult mai mari.


MOTOR RENAULT SI CUTIE AUTOMATA GERMANA




Un alt motiv pentru care acest Duster primeste titlul de "cea mai buna masina romaneasca", este faptul ca avem de fata cel mai economic motor diesel din segment si una dintre cele mai bune transmisii secventiale din lume.


Este vorba de celebrul 1.5 dCI de 109 CP si 250 Nm, insa si de noua cutie Getrag cu doua ambreiaje, setata excelent cu puterea dezvoltata de motorul diesel.



Aceast cutie echipeaza multe modele Ford sau Renault si ofera un randament mult mai bun decat o cutie manuala cu 6 trepte, in ciuda celor care inca considera modelele Duster, masini sport.


Noua cutie schimba rapoartele la turatii optime si ofera si reprize mai bune fata de cutia manuala, viteza maxima si plecarea de pe loc fiind clar superioare.




Cei care sunt panicati de transmisiile automate trebuie sa stie ca aceasta cutie nu are decat 3 litri de ulei, iar cele doua discuri se inlocuiesc in doar 45 de minute, intr-un service specializat.


Ultimul si poate cel mai imporant motiv pentru care noi, cei de la Autolatest, recomandam un Duster EDC in detrimentul unei versiuni cu transmisie manuala, este consumul real de motorina, in medie cu 2 litri mai mic.



Si aici, fanii Duster vor spune ca vorbim prostii, insa viata reala ne arata ca un sofer nu are posibilitatea de a schimba vitezele mai eficient decat aceasta cutie EDC, adica consumul este mult mai mic in special in marile orase aglomerate.




PRO


Cea mai buna cutie secventiala pe un SUV sub 25.000 euro


Cutie semnata de germanii de la Getrag (furnizor pentru BMW, Audi etc)


Consum real mult mai mic cu aceasta cutie fata de cea manuala


Reprize mai bune decat a cutiei manuale


Grad de confort la nivelul concurentei premium


Cea mai mare garda la sol din segment


Cel mai mic pret din segment-valoare mare de revanzare


4 camere Video, BLIS, AC Automat, stergatoare Aero


 



CONTRA


Lipsa versiune 4x4 EDC


Lipsa sustinere laterala scaune fata


Margine ridicata portbagaj-acces portbagaj





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, drive test Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, test ro Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, consum Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, pret Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, ford ecosport vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, ford kuga vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, renault kadjar vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, nissan qashqai vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, vw troc vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, skoda koraq vs Dacia Duster 1.5 dCI 109 cp EDC6 Getrag 2018, cea mai buna masina romaneasca 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 20.05.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 20.05.2018 | 12:00 EEST

  DUSTERpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)109/4000
Moment motor (Nm/rpm)250/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4341
LATIME C(mm)1804
INALTIME(mm)1687
GREUTATE (kg)1304
PERFORMANTE V Max (km/h)171
0-100 km/h (secunde)11.9
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum10
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.06.2018 | 12:00 EEST