rss

Test Drive cu cea mai economica masina sedan din segmentul mediu! Noul Renault Talisman 1.6 dCI 160 CP EDC 2018

Talisman ramane una dintre cele mai apreciate masini de clasa mare din Europa, in ciuda faptului ca in Romania aceasta are o prezenta mediocra.

Test Drive cu cea mai economica masina sedan din segmentul mediu! Noul Renault Talisman 1.6 dCI 160 CP EDC 2018

Aproape de fiecare data cand vorbim de un model Renault de clasa mica sau compacta, fanii masinilor premium considera acest brand unul important, poate si pentru ca acestia au condus un Renault in urma cu multi ani, pana sa treaca la modelele premium germane, mult mai scumpe.




Insa cand vorbim de o masina de top a celor de la Renault, cum este noul Talisman, vedem o aversiune greu de inteles fata de aceasta masina, in ciuda faptului ca acesti pasionati ai masinilor germane, pur si simplu nu au condus un asemenea model.


Exact datorita acestei situatii, noi cei de la Autolatest testam un Talisman si avem puterea de a compara acest model cu orice model BMW sau Mercedes de clasa medie, precum Seria 3 sau Clasa C, sau cu modele cocurente, precum Opel Insignia, Ford Mondeo sau VW Passat.


DE CE TALISMAN ESTE O SOLUTIE PENTRU UN VW PASSAT IN ROMANIA?




Aici fanii VW vor spune ca, in ciuda unui design reusit, un Talisman nu are mari sanse in fata lui Passat, pentru ca nu are o imagine buna,pentru ca nu are motoare mai puternice si nu are o calitate de fabricatie la nivelul berlinei lui VW.



Realitatea este, in schimb, complet diferita pentru ca, din punct de vedere calitativ, noul Talisman nu mai are nici o legatura cu mai vechiul Latitude si, ofera o calitate de fabricatie si o calitate de asamblare mult mai buna decat cea a unui Passat, pentru ca Mercedes Benz a intervenit in uzinele Renault pentru a schimba tot ceea ce inseamna un Renault premium.


Despre motoare nu mai are rost sa vorbim, pentru ca sub capota lui Talisman se gaseste un diesel TwinTurbo de 160 CP, care se mai gaseste si pe gama Mercedes Clasa C, adica un motor mult mai rafinat si mult mai performant decat vechiul 2.0 TDI al grupului VAG.


 






 


Despre cutia de viteze EDC6 nu prea sunt multe de criticat, pentru ca este 100% Germana, fiind produsa de catre germanii de la Getrag ( cei care fac celebrele transmisii manuale de la BMW).


CALITATE DE FABRICATIE MULT PESTE MONDEO SAU PASSAT




Inca din primele momente la bordul lui Talisman, observam faptul ca francezii au crescut calitativ, cel putin din punct de vedere perceptiv extrem de mult, intreaga plansa de bord fiind imbracata in piele de cea mai buna calitate. Si aici nu vorbim de versiunea Initiale Paris, care din pacate nu se vinde in Romania.


Antifonarea caroseriei primeste si ea note mari, iar trenul de rulare este calibrat sa fie extrem de confortabil indifererent de suprafata de rulare. 


GAMA DE MOTORIZARI




Sub capota masinii de fata, se ascunde asa cum spuneam, un motor 1.6 Energy care, in versiunea sa de top TwinTurbo, ofera performante foarte bune si un consum real extrem de mic. Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, masina a consumat in medie doar 6.5 litri pentru fiecare 100 de km, adica cei 47 de litri sunt suficienti pentru a merge fara probleme peste 900 de km in regim mixt.


Distirbutia motorului este pe lant, si conform celor de la Renault si Mercedes Benz, nu se inlocuieste niciodata.



Daca optezi pentru un Talisman de top, primesti standard celebra directie 4Control, care este produsa de catre japonezii de la Aisin si care ofera doua casete de directie, care permit un dinamism superior chiar si pe cele mai grele viraje si o fiabilitate tipica produselor jaoponeze.


Motorizarea pe benzina are 200 CP si este semnata Nissan Motors.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




In ciuda criticilor intalnite des in Romania, referitoare la produsele Renault, trebuie spus ca atunci cand vorbim de gama Talisman, acestea nu prea trebuie sa mai existe.


Masina aceasta ofera un rafinament optic si dinamic imposibil de atins de catre un Mondeo sau Passat, iar gama de motorizari atat pe benzina, cat si diesel, nu au demonstrat ca sunt problematice.



Pe scurt, vorbim de o masina premium frantuzeasca, care are un pret de achizitie mult mai mic decat cel al concurentei sale directe din Germania si, care ofera motorizari mult mai performante si mult mai fiabile in timp.


Despre valoarea de revanzare pe aceasta piata, lucrurile sunt stabilite, adica un Passat cu 300.000 de km de 7 ani, are un pret mai mare decat cel al unui Renault de 4 ani cu 100.000 de km reali, pentru ca asa decid clientii.


Anul acesta urmeaza noul diesel 1.7 dCi de 200 CP, compatibil normelor WLTP si Euro 6 B!



PRO


Imagine de marca


Calitate de fabricatie foarte buna


Motor 1.6 dCI cu distributie pe lant


Cutie EDC6 semnata de germanii de la Getrag


Suspensie foarte confortabila


Sistem R Link II eficient cu posibilitate de update Waze


Sistem 4Control Made in Japan


 


CONTRA


Rezervor de combustibil prea mic


Lipsa transmisie EDC7 pentru gama diesel


Valoare de revanzare mica in Romania


 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, drive test Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, test ro Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, consum Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, autolatest Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, review Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, 0-100 km/h, max speed Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, fuel consumption Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, pret achizitie Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018, testauto Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo 160 CP EDC6 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 19.09.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 19.09.2018 | 12:00 EEST

  Talismanpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)160/4000
Moment motor (Nm/rpm)370/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4848
LATIME C(mm)1869
INALTIME(mm)1463
GREUTATE (kg)1497
PERFORMANTE V Max (km/h)220
0-100 km/h (secunde)9.4
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 14.10.2018 | 12:00 EEST