Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu cea mai puternica compacta diesel break-Renault Mégane Estate dCi 130 Energy GT-Line 2014

Toate bune si frumoase, insa cand marcile germane de renume construiesc masini in 2014 cu grave probleme de fiabilitate (vezi exemplul motoarelor Volkswagen TSI care nu rezista mai mult de 50.000 km), problema romanului devine si mai mare atunci cand vrea sa-si cumpere o masina noua.


Sa cumpar o masina 100% germana despre care am auzit ca are probleme tehnice sau sa merg spre una de factura franceza sau chiar si italiana care au o imagine de marca mult mai slaba in Romania, insa care nu prea mai are probleme grave in ultimul deceniu?

Noi cei de la Autolatest incercam sa aratam de fiecare data care este solutia mai buna in prezent si cantarim recomandarea spre achizitie a unei masini nu prin prisma design-ului sau a imaginii pe piata ci doar din punct de vedere tehnic.

Renault prezinta noul Megane Collection 2014 Energy


Modelul din acest test drive este o masina care si-a facut aparita pe piata din Romania in urma cu doua luni, o masina care se gaseste la cel de-al treilea facelift, detaliu care prezinta modelul de fata drept o masina matura care a scapat de hibele tineretii.

Fata de un Megane de acum doi ani noul are o linie exterioara amplu modificata, design care degaja mult mai mult rafinament si de ce nu un dinamism intalnit in trecut doar la gama RS.

INTERIOR GT LINE 2014


Pentru a intelege ce reprezinta acest model trebuie sa spunem ca noul Megane a primit optional un pachet sport denumit de francezi GT Line. Daca alegem aceast nivel de echipare trebuie sa stim ca un Megane nu mai vine standard cu pachetul gropi tipic masinilor comerciaalizate in Romania, are un interior cu scaune sport semnate de specialistul Recaro si o timonerie aproape la fel de exacta cu cea a unui Megane RS de 265 CP.

Pozitia a volan este ajustabila pe mai multe directi, iar feeling-ul este aproape a fel precum cel intalnit intr-un model concurent VW Golf GTI sau un Opel Astra OPC.

Directia noului Megane a fost imbunatatita considerabil, insa nici de aceasta data nu putem sa vorbim de o sportivitate pur-sange asemenea unei masini echipate cu o motorizare de top.

Suprinza celor de la Renault Romania a fost achizitionarea unui model Megane GT LIne Estate, adica un model Megane break care s-a adeverit ca este o solutie eleganta pentru cei care merg cu familia pe distante foarte mari.

Accestul spre imensul portbagaj se face fara probleme datorita unui hayon de mari dimensiuni care are marginea de jos “decupata” inteligent pentru a facilita accesul bagajelor grele.

PERLA COROANEI RENAULT-NISSAN SE AFLA SUB CAPOTA

In urma cu doi ani echipa Autolatest testa in premiera un Renault echipat cu motorizarea 1.6 dCI de 130 CP. Pe atunci am parcurs peste 1500 de km cu un singur rezervor de motorina, detaliu care ne-a permis sa spunem ca acest motor din gama Energy este CEL MAI BUN DIESEL DE 1.6 LITRI DIN LUME.

Si de aceasta data venim si spunem ca unitatea Energy de 1.6 litri pastreaza aceeleasi caracteristici de top, fiind in viata reala la fel de performant asemenea unui motor TDI de doi litri si 140 CP, iar consumul mediu real este mai mic decat cel al unui VW Golf 1.6 TDI de 105 CP.

Aceste performante permit compararea motorului dCI doar cu unitatea diesel a celor de la Honda care din pacate este usor mai slaba ca reprize.

Dupa ce am realizat peste 800 de km la bordul noului Megane 1.6 dCI am constatat ca masina consuma in mod real intr-un trafic bucurestean in medie doar 5.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, record realizat datorita faptului ca masina vine echipata de serie cu sistemul Stop&Start. Acest sistem utilizeaza un acumulator cu sarcina mare si un electromotor garantat ca functioneaza pentru cateva sute de mii de reporniri.

Cand am iesit in mediul extraurban consumul s-a stabilizat in jurul valorii de 4.2 litri, totul in conditia unei greutati la gol a masinii de peste 1.3 tone.

 

PRO

Cel mai bun motor diesel de 1.6 litri din lume

Distributie pe lant care nu se inlocuieste

Consum mediu mai mic decat ce a concurentei germane

Pret de achizitie echilibrat

Calitate de fabricatie foarte buna la acest facelift

Pachet GT Line recomandat

Portbagaj voluminos si usor accesibil

 

CONTRA

Imaginea marcii pe piata din Romania dominata de VW si Skoda

Lipsa cutie semiautomata EDC pe motorul dCI de 130 CP

Pozitionare nefericita a cardului pentru sistemul multimedia R-Link

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente