rss

Test Drive cu cea mai puternica masina Dacia! Noul Duster 4x2 1.3 TCe de 150 CP 2019

Una dintre cele mai surprinzatoare modele testate in acest an, este unul produs in Romania.

Test Drive cu cea mai puternica masina Dacia! Noul Duster 4x2 1.3 TCe de 150 CP 2019

Si da, spunem surprinzator, pentru ca vorbim de o masina 100% romaneasca, care este capabila sa ofere o putere maxima de 150 CP, cai de origine Renault-Nissan-Mercedes, care ofera un rafinament de top masinii.




Acum, daca te-ai gandit sa-ti cumperi un Ford, Opel sai Volkswagen, nu uita ca trebuie sa te uiti la modele de peste 150 CP pentru a merge pe sosea mai rapid decat masina celor de la Dacia.


CUM SE CONDUCE UN DUSTER DE 150 CP?


Inca din primii km trebuie spus ca avem de fata un model SUV extrem de sportiv, masina noastra nationala atingand 100 de km/h in doar 10.4 secunde, iar viteza sa maxima reala este de 200 km/h.



Cu aceste informatii trebuie reamintit faptul ca vorbim totusi de un SUV compact, putin sportiv, insa care ofera o plaja de putere ce face din acest Duster un SUV mai rapid decat un VW Tiguan 1.5 TSI 130 CP, Ford Kuga 1.5 EcoBoost 120 CP sau Opel Grandland X 1.2 PureTech 130 CP cu motorizari pe benzina!


TOTUL DESPRE NOUA MOTORIZARE 1.3 TCE DE 150 CP


Motivul pentru care acest Duster se comporta realmente dinamic pe sosea este noua motorizare pe benzina de 1.3 litri, din seria Renault-Nissan-Mercedes.



Cum era de asteptat, fanii Dacia credeau ca modelul Duster primeste doar versiunea de 130 CP, insa cei de la Dacia au dorit sa ofere si aceasta versiune de top, pentru a permite masinii un parcurs elegant chiar si cand vitezele sunt peste limita legala.


Cu o cilindree de 1330 cmc, noul propulsor ofera un cuplu de 250 Nm incepand cu o turatie de 1.700 rpm, cifre mult mai bune decat cele ale vechii motorizari 1.2 TCe de 125 CP gasita pe vechiul Duster.


CONSUM REAL DE BENZINA PENTRU DACIA DE 150 CP




O mare surpriza a fost consumul real de benzina al modelului testat, consum situat in zona de 9 litri pentru mediul urban din Bucuresti si 6.5 litri pentru atunci cand mergem in afara oraselor.


In regim de autostrada trebuie sa ne asteptam la un consum de 7.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care se poate remedia atunci cand modelul o sa primeasca cutia Getrag EDC cu 7 trepte.


Cu cei 50 de litri, poti merge pe soselele din Romania mult mai multi km decat cu vechea motorizare aspirata 1.6 SCe de 114 CP, detaliu care favorizeaza achizitia unui motor pe benzina in detrimenul celui diesel 1.5 dCI.



Un alt motiv important pentru care aceasta Dacie a reusit sa consume atat de putin, este noua transmisie manuala cu o demultiplicare lunga a ultimelor doua rapoarte.


Acum trebuie sa uitam vechea cutie manuala Dacia a lui Duster I, care avea primul raport foarte scurt, raport imposibil de utilizat in mediul urban. 


CE REPREZINTA DUSTER ORANGE EDITION 2019?




Si ca sa nu uitam, trebuie mentionat faptul ca masina de fata se numeste Duster Orange, model care beneficiaza standard, din partea producatorului roman, de o tableta Huawei MediaPad T3 si de un modem prin care se pot conecta la internet până la 10 utilizatori simultan, cu un abonament de 40 GB trafic de date lunar.



Adica, vrei un Duster nou si primesti gratis o tableta de ultima generatie si un modem eficient, extrem de bun atunci cand mergi la drum lung cu doi copii in spate.


Tableta are un suport special care se integreaza in zona tetierelor, pentru o ergonomie cat mai mare.



PRO


Imagine de marca


Motor rafinat de 150 CP


Cutie noua cu 6 trepte bine sincronizate


Consum mult mai mic decat vechiul motor 1.6 SCe


Reprize si viteza maxima pentru un SUV compact


Valoare mare de revanzare


4 camere video ideale in off-road


Sistem de navigatie cu o harta exacta a Romaniei ( chiar si drumuri forestiere!)


 


 


CONTRA


Lipsa transmisie integrala


Lipsa sistem de franare imbunatatit pentru putere de 150 CP


Lipsa cotiera centrala in fata


Sustinere laterala precara si scaune fata cu sezut scurt












Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, pret dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, test drive dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, drive test dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, consum dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, review dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange, 0-100 km/h dacia duster 1.3 tce 150 cp Connected by Orange

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST

  DUSTERpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1330
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/5250
Moment motor (Nm/rpm)250/1700
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4341
LATIME C(mm)1804
INALTIME(mm)1693
GREUTATE (kg)1350
PERFORMANTE V Max (km/h)195
0-100 km/h (secunde)10.4
Consum Mediu (litri)6.1
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune8
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST