rss

Test Drive cu cel mai bun Peugeot citadin din istorie! Noul 208 1.2 PureTech 100 CP cutie automata Aisin AT8

Am testat, fara doar si poate, cea mai buna masina de clasa mica din Europa!

Test Drive cu cel mai bun Peugeot citadin din istorie! Noul 208 1.2 PureTech 100 CP cutie automata Aisin AT8

Peugeot este unul dintre cele mai importante companii auto din lume iar gama sa de masini citadine 206 si 207 au fost in top din toate punctele de vedere! Acum suntem in fata unui succesor 208 care se prezinta in haine noi mult mai atractive pentru anul in curs.


DE CE 208 ESTE CEL MAI BUN IN 2020?


La primul test cu masina am avut o versiune 208 echipata cu motorul de baza de 1.2 litri fara turbo, care avea standard o cutie manuala clasica cu 5 trepte care, din pacate, nu avea nici o sansa a face fata concurentei.



Acum, din fericire, am testat pe sute de km cea mai buna varianta a lui 208, respectiv gama GT Line cu motorul pe benzina 1.2 PureTech de 100 CP.


Spunem ca noul 208 in variantele de top merita sa fie pozitionat in fata unui Polo, Swift sau Clio, pentru ca are o calitate de fabricatie foarte buna, are motorizari de top, are cele mai bune transmisii de pe piata si ofera cel mai bun tren de rulare la capitolul dinamism pe drumuri virajate.




Tinand cont de aceste detalii, vom incerca sa scoatem in evidenta de ce 208 a castigat titlul de Car Of The Year 2020 in Europa!


CAROSERIE


Noul 208 este una dintre cele mai bine realizate masini la capitolul ergonomie si modulabilitate, pentru ca PSA a reusit sa ofere un interior extrem de spatios in fata, chiar si pentru soferii cei mai "voluminosi".


Un motiv pentru care 208 reuseste sa fie atat de "spatios" la interior este noua plansa de bord i-Cockpit care ofera o ergonomie de top si, in egala masura, reduce complet consola centrala.




Evident, spatiul din spate nu este cel mai bun, insa volumul portbagajul este aproape la nivelul unui model de clasa compacta de acum cativa ani, 265-1106 litri.


CALITATE DE FABRICATIE


Un pas important al actualei generatii este o crestere a calitatii de fabricatie fata de vechiul 207, lucru greu de intalnit la concurenta sa directa, care a preferat sa monteze un sistem multimedia modern, insa sa asambleze interiorul dintr-un plastic de cea mai proasta calitate.


Aici, PSA a reusit sa ofere pe noul 208 o plansa de bord realizata din spuma poliuretanica de ce mai buna calitate, insa si sa ofere poate, cele mai bune sisteme electronice la bord.




Adica, francezii nu au facut un compromis cu acest model intr-un moment in care intreaga industrie auto construieste din ce in ce mai multe masini cu o calitate reala din ce in ce mai prosta.


MOTORIZARI PURETECH SI CUTII AUTOMATE AISIN


La acest capitol vedem cum PSA ofera clasicul 1.2 PureTech de 100 CP, motorul anului in Europa si una dintre cele mai bune transmisii automate clasice.


In ciuda faptului ca avem doar 100 de CP si 205 Nm, noul 208 GT Line reuseste sa atinga 100 de km/h in 10.8 secunde si are o viteza maxima de 190 km/h! Adica, in ciuda puterii maxime nu foarte mari, cei de la Peugeot au ales noua cutie automata clasica Aisin AT8 care se regaseste si pe modelele BMW sau Mini.


Cu ajutorul transmisiei, noul 208 are un comportament PREMIUM atat pe autostrada cat si in oras, zona unde concurenta sa directa sufera pentru ca au doar transmisii secventiale cu probleme de fiabilitate in timp ( DSG la VW, EDC la Renault sau DCT la Hyundai!).




Cutia Aisin AT8 clasica functioneaza impecabil in orice situatie, iar modul SPORT chiar ajuta la nivelul performantelor, in ciuda puterii maxime doar de 100 CP.


Sfatul nostru este sa achizitionati varianta de 130 CP care este mult mai dinamica pentru cei care merg foarte mult in mediul extraurban!


CONSUM DE BENZINA


O alta mare surpriza este faptul ca motorul PureTech de 100 CP cuplat la cutia automata cu 8 trepte ofera un consum real foarte mic, nu doar in marile orase ale Europei.


De fapt, pe autostrada, la o viteza constanta de 140 km/h cu aerul conditioant activat, consumul mediu este de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi!




In mediul urban avem un consum mediu de 8 litri, detaliu greu de crezut pentru o masina pe benzina cu transmisie automata clasica in 2020!


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Spunem ca acest 208 GT Line este ce mai buna masina din segmentul mic in Europa, pentru ca este singura care inca are in gama motoare pe benzina clasice, fara turbo, motoare pe benzina turbo insa si motoare diesel BlueHDI de ultima generatie. In plus fata de acestea, noul 208 este oferit si cu o varianta electrica ce ofera 136 CP si un acumulator de 50 kwh!


Exact pentru aceste considerente, plus aceasta cutie automata japoneza cu 8 trepte, noul 208 ramane in varful clasamentului in comparatie cu ceea ce ofera concurenta sa directa!



PRO


Imagine de marca


Calitate de fabricatie


Motor rafinat si extrem de economic


Cea mai buna cutie automata din segment


Pret achizitie


Disponibil si in varianta e-208 full electrica


 



CONTRA


Recomandam varianta de 130 CP


Pret relativ mare al versiunii de top GT Line






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020, test drive, drive test, test ro, autolatest peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020, consum peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020, review peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020, max speed peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020, 0-100 km/h, consum bucuresti peugeot 208 1.2 PureTech 100 CP Aisin AT8 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 19.06.2020 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 19.06.2020 | 12:00 EEST

  208pct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Turbo Benzina
CAPACITATE (cmc)1199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/5500
Moment motor (Nm/rpm)205/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4055
LATIME C(mm)1745
INALTIME(mm)1430
GREUTATE (kg)1065
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)10.8
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 9.06.2020 | 12:00 EEST