rss

Test Drive cu cel mai economic pick-up din Europa- Noul Isuzu D-Max TwinTurbo 2013

Isuzu este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile pick-up din lume, iar noul lor model D-Max castiga titlul de cel mai economic pick-up comercializat in Europa.

Test Drive cu cel mai economic pick-up din Europa- Noul Isuzu D-Max TwinTurbo 2013

Spunem aceasta pentru ca in ciuda unor concurenti de renume precum VW Amarok sau Toyota Hilux, modelul celor de la Isuzu reuseste sa se impuna intr-un segment de utilitare pentru care este mai importanta aduranta si economia de combustibil decat sigla de pe capota.



CINE ESTE ISUZU?


Orice test drive despre masinile Isuzu trebuie neaparat sa inceapa cu prezentarea companiei japoneze care este recunoscut drept unul dintre cei mai mari constructori de motoare diesel din lume.


Compania Isuzu Motors Ltd a luat nastere in anul 1916 sub numele de Tokyo Gas Company, firma care se ocupa cu extragerea si comercializarea de produse petroliere. Anii au trecut si aceasta a devenit Isuzu in 1922 cand a inceput sa produca masini comerciale echipate cu motorizari diesel.


Pana in prezent Isuzu a produs peste 22 de milioane de motoare diesel, caracteristica care ne permite sa spunem despre acesta ca este cu adevarat un specialist.


ISUZU ESTE UN SPECIALIST IN CONSTRUCTIA DE MASINI PICK-UP




Din pacate pentru Europeni marca Isuzu nu este neaparat asimilata unui constructor de vehicule pick-up in ciuda faptului ca prima masina Isuzu din acest segment a luat nastere in anul 1972 sub numele de Isuzu Faster.


Aceasta avea o caroserie clasica in acest segment si o gama de motorizari atat pe benzina cat si un diesel din seria C190 care avea sa faca din marca Isuzu un producator mondial de motoare cu aprindere prin compresie.



Modelul D-Max a luat nastere pentru prima data in anul 2002 si a reprezentat pentru japonezi un real succes datorita vanzarilor foarte bune.


CEA MAI ECONOMICA MOTORIZARE DIESEL DIN SEGMENT!


Acest ultim capitol reprezinta de fapt si punctul culminant din acest test drive pentru ca suntem in masura sa vorbim despre noul motor diesel Isuzu. Acesta este singurul diesel din segment care dispune de o dubla supraalimentare pe o cilindree de 2.5 litri, detaliu tehnic care face ca masina sa dispuna de un moment motor de 400 Nm la 1.500 rpm.



Daca am pune fata in fata gama Hilux putem spune ca motorul lui Isuzu este la fel de puternic precum un trei litri D4D de la Toyota, insa are un consum la fel de redus precum diesel-ul de 2.5 litri si 144 CP tot de  la Hilux.


In mod normal motorul functioneaza elegant chiar si cand turatia nu depaseste granita de 1.700 rpm, insa economia reala este realizata cand turatia ajuge in zona de 2.000 rpm.


Un alt plus este si transmisia manuala cu 6 rapoarte care are ultimele doua trepte demultiplicate lung si care ofera un consum extrem de mic atunci cand se ruleaza pe autostrada.


Noi am reusit sa atingem un consum mediu in Bucuresti in zona de 7.8-8 litri, cifra care este best in class indiferent ca punem in calcul si modelul VW Amarok diesel de doi litri.



Daca am merge sute de km in regim extraurban trebuie sa relatam faptul ca masina aceasta de 2 tone la gol reueste sa consume la fiecare 100 de km chiar si 5.9 litri.


Aceasta performanta este realmente socanta in acest segment de utilitare pentru ca pur si simplu motorul Twin Turbo al celor de la Isuzu consuma aproape la fel de putin precum o masina de clasa medie diesel echipata cu un motor din gama de doi litri.


Pur si simplu cu un rezervor de combustibil putem parcurge 1.000 de km fara prea mari probleme.



FIABILITATE


Isuzu este recunoscut drept unul dintre cei mai importanti producatori de motoare diesel, propulsore care au demonstrat pe parcursul anilor o anduranta de top.



Motorul lui D-Max se numeste 4J si dispune de o constructie care primeste note bune la capitolul mentenanta pentru ca utilizeaz atat o distributie clasica pe lant cat si una pe pinioane. Acestea nu necestia nici un fel de schimburi chiar si cand motorul depaseste granita a 300.000 de km.


CONCLUZII


Concluzia testului este ca Isuzu a reusit sa faca un compromis interesant prin faptul ca a dezvoltat un motor puternic insa foarte economic pe o masina de dimensiuni mari si care are un pret de achizitie in medie cu pana la 8.000 euro mai mic decat ceea ce ofera concurenta.


Spunem aceasta pentru ca Isuzu Romania ofera modelul D-Max Double Cab cu un pret de achizitie care porneste de la suma de 24.745 euro cu TVA inclus.




 


PRO


Cel mai mic pret din segment


Cel mai avansat motor diesel din clasa


Cel mai mic consum pentru un pick-up


Caroserie de mari dimensiuni ergonomica


Calitate reala de fabricatie


 


CONTRA


Imaginea marcii in Romania


Pretul versiunii de top


Echipamentele de top sunt optionale si relativ scumpe


Retea de service in Romania




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive isuzu dmax romania, off road d-max 2013, review isuzu d-0max, 0-100 km/h isuzu, 0-60 mph dmax twin turbo, isuzu 2.5 d-max twin turbo, fuel consumption, consum real motorina isuzu d-max, garda la solm, pret achizitie, isuzu romania, oferte isuzu d-max, discount, reducere pret d-max 2013, isuzu d-max vs ford ranger vs toyota hilux vs mitsubishi l200 long, capacitate incarcare, sarcina, punte spate rigida, cel mai mic consum din segment, cel mai bun pickup din romania, discount isuzu romania, flote isuzu dmax, 0-100 km/h, viteza maxima, motor twinturbo dmax, distributie pinioane

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.11.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.11.2013 | 12:00 EET

  D-Max/Rodeopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 TwinTurbo
CAPACITATE (cmc)2499
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)163/3600
Moment motor (Nm/rpm)400/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5295
LATIME C(mm)1860
INALTIME(mm)1795
GREUTATE (kg)2100
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)-
Consum Mediu (litri)7.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)24.775
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET