rss

Test drive cu cel mai economic SUV al momentului-Noua Honda CR-V 1.6 Diesel 120 CP 2014

De fiecare data cand vorbim de marca japoneza Honda nu putem decat sa admiram in toata spendoarea lor masinile produse de acestia.

Test drive cu cel mai economic SUV al momentului-Noua Honda CR-V 1.6 Diesel 120 CP 2014

Sa spui acest lucru intr-o Europa sufocata de marci cu istorie vasta este greu de inteles, insa cu siguranta cei care conduc o masina Honda banuiesc despre ce este vorba.


DE CE HONDA?




La aceasta intrebare se raspunde simplu si clar, respectiv pentru ca Honda este una dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia, tara care ofera cele mai fiabile masini din lume.


Despre masinile Honda multi au adus critici fie la capitolul design fie la capitolul motorizari, insa realitatea crunta este ca japonezii stau, vegheaza asupra europenilor si arunca in lupta economica masini targetate care trebuie sa invinga orice concurenta indiferent de sigla care troneaza pe capota.


Acest lucru s-a intamplat si cu toate generatiile de compacte Civic care au avut un inceput lent in SUA si Europa, insa datorita performantelor si a rezistentei mari in timp au demonstrat ca japonezii gandesc altfel la capitolul tehnologie si ofera masini corecte din toate punctele de vedere.


HONDA SI SEGMENTUL SUV COMPACT




Si aici japonezii au o vasta istorie in producerea de masini dedicate celor care doresc si spatiu mai mare insa si reale capacitati off road atunci cand ies cu familia in weekend.


Un astfel de exemplu este modelul CR-V, o masina versatila care se produce de mai bine de 15 ani si care a cucerit intreaga America prin liniile sale si motorizarile de top.


Prima generatie de CR-V si-a facut prezenta in Europa in anul 1997 si avea sub capota un motor pe benzina de doi litri care dezvolta o putere maxima de 128 CP. Pe atunci in acest segment doar Toyota mai oferea un SUV compact sub numele de RAV4, japonezii fiind printre cei care au dat nastere clasei SUV compacte in Europa.


Anii au trecut si modelele CR-V au devenit din ce in ce mai rafinate.



CUM SE PREZINTA NOUL CR-V 2014?


Despre ultima generatie de CR-V putem spune ca este un salt imens fata de predecesorii sai pentru ca noua masina poate ridica pretentii de automobil premium. Un exemplu clar este un dealer din Romania care vinde atat BMW cat si Honda, iar clientii de BMW vin sa cumpere un X3 si pleaca acasa cu un CR-V.


Aceasta schimbare de atitudine din partea unor persoane dornice de masini premium se datoreaza noul CR-V, care este oferit cu o gama de motorizari de top si care permite clientului sa-si echipeze masina cu o multime de gadget-uri de ultima generatie.




Modelul din acest test drive este noul CR-V 2014 echipat cu cel mai mic motor din gama, un diesel de 1.6 litri care la prima vedere pare o motorizare mica pentru o masina prea mare.


CUM MERGE HONDA CR-V 1.6 i-DTEC 2WD?


Sun capota destul de mare a noii generatii se ascunde in premiera un motor de cilindree mica care dezvolta o putere maxima de 120 CP si 300 Nm.


Asa cum spuneam mai sus, la prima vedere motorul pare destul de mic, insa dupa ce am parcurs peste 600 de km atat in Bucuresti cat si in zonele montane putem spune fara menajamente cu noua motorizare i-DTEC este suficienta pentru a misca elegant noul CR-V.




Evident ca nu vorbim de performantele unui CR-V 2.2 i-DTEC de 150 CP, insa noua motorizare Honda de cilindree mica aduce un plus de rafinament in comparatie cu ceea ce ofera concurenta.


Reprizele masinii sunt foarte bune, iar consumul mediu de motorina este unul senzational. De fapt singura masina care are sanse a concura cat de cat noul CR-V la acest capitol este Nissan Qashqai 1.6 dCI de 130 CP.




CONCURENTA pentru nul CR-V 2014


VW TIGUAN



+ Imagine in Europa


-Motorizare 2.0 TDI zgomotoasa care consuma mai mult


-Pret de achizitie mult mai mare


 


OPEL MOKKA



+Pret de achizitie bun


-Motorizare Isuzu nu foarte performanta


-Valoare de revanzare foarte mica


 


CONCLUZIE

Noua Honda CR-V 1.6 i-DTEC este un SUV matur, extrem de spatios si care ofera cea mai economica motorizare diesel din segment.


Rafinamentul motorului este de-a dreptul socant pentru ca pana acum era dificil sa montezi un motor de 1.6 litri pe o masina care are o greutate la gol de peste 1.7 tone in sarcina.



Noul motor denumit de Honda "motorul de 1 milion de km" este o reusita a japonezilor, iar performantele sale in viata reala si consumul incredibil de mic promoveaza acest model drept o solutie clar pentru cei care doreau sa-si cumpere un BMW X1 RWD sau un Mercedes GLK entry level.


Pur si simplu noua Honda este asa cum ne-am asteptat sa fie, adica sa ofere o calitate de fabricatie de top, o timonerie excelenta si un tren de rulare setat spre confort.


Cine vrea mai mult poate oricand sa apeleze la un model dotat cu motorul mai mare de 150 CP si eventual o transmisie automata clasica Honda.




 


PRO

Imagine de marca


Motor garantat 1.000.000 de km


Cel mai rafinat motor diesel de 1.6 litri din lume


Cel mai mic consum real din segment


Garantie Honda


Distributie lant care nu se inlocuieste



CONTRA

Lipsa transmisie integrala


Lipsa cutie automata


Nivel de echipare de top relativ scump la achizitie 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive honda cr-v 2-14, drive test crv 2014, test cu noul cr-v 1.6 idtec, consum real honda crv 1.6 120 cp, cel mai economic motor diesel suv, 0-100 km/h, date tehnice, honda motorul 1 milion km, garantie motor honda crv, cutie manuala, oferta honda trading 2014

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.04.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.04.2014 | 12:00 EEST

  CR-Vpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1597
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/4000
Moment motor (Nm/rpm)300/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4570
LATIME C(mm)1820
INALTIME(mm)1685
GREUTATE (kg)1511
PERFORMANTE V Max (km/h)182
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.06.2020 | 12:00 EEST