rss

Test Drive cu cel mai puternic Nissan Pathfinder 2013-V6 dCi de 231 CP si cutie automata 7 trepte

Pathfinder face parte dintr-un segment de masini pe cale de disparitie, respectiv unul care inca utilizeaza un sasiu separat si caseta de reductie.

Test Drive cu cel mai puternic Nissan Pathfinder 2013-V6 dCi de 231 CP si cutie automata 7 trepte

Nissan este dupa cum bine stie toata lumea unul dintre cei mai importanti constructori de automobile cu tractiune 4x4 din lume, japonezii avand diferite modele dedicate atat pietei din Japonia, Europa sau chiar si SUA.


Pentru a concura cu produse bune pe aceste piete trebuie sa dispui de o gama de masini care sa fie foarte buna si nu in ultimul rand sa dispui de o gama de motorizari puternice.



In America masina de fata se numeste tot Pathfinder insa acolo americanii primesc o motorizare V6 de 4 litri pe benzina si o transmisie automata clasica cu 5 trepte.


Pentru a avea succes pe Batranul Continent Nissan ofera de ceva vreme un Pathfinder extrem de puternic datorita echiparii sale cu o motorizare diesel V6 de origine Renault-Infiniti.


CEL MAI PUTERNIC DIESEL DIN SEGMENT ESTE UN dCI!




Cand am deschis capota motorului pur si simplu am realizat cat de greu a fost pentru cei de la Nissan sa monteze un V6 dCI acest model. Sumedenia de furtunase si cabluri aproape face nevazuti cei 6 cilindri de forta, motor nu doar puternic insa si foarte rafinat.


Pe fisa tehnica cei de la Nissan spun simplu si fara prea multe detalii V6, 2993 cmc, 231 CP si 550 Nm, cifre care deja creeaza probleme in ograda celor de la Toyota, Volkswagen, Ford sau Mitsubishi.


Sa montezi un diesel de peste 230 de CP pe un model off road veritabil este oarecum o mica nebunie, insa corect una binemeritata pentru un segment auto blamat de motorizari arhaice.


Cei peste 550 de Nm sunt dezvoltati inca de la o turatie de 1.750 rpm, exact acolo unde un motor de BMW sau de Mercedes ofera doar 400 de Nm.



Spunem aceasta pentru ca un Pahtfinder V6 nu este doar un concurent pentru putinele masini off road veritabile, ci si pentru marile si mult laudatele SUV-uri premium care ofera mai nou motoare diesel cu 4 cilindri la o greutate la gol de aproximativ 2 tone.


Pe sosea un Pathfinder V6 tine piept si invinge de multe ori chiar si un BMW X5, Audi Q7 sau un Range Rover prin simplu fapt ca este de multe ori mult mai usoar (exemplu: -300 de kg fata de un Range Rover), si este echipat cu una dintre cele mai bune transmisii automate din lume, cea cu 7 trepte Aisin de la gama Infiniti (marca de lux a celor de la Nissan).



TRANSMISIE 4x4 PERMANENTA


Diferenta dintre un Pathfinder V6 si o Navara V6 se observa la capitolul transmisie 4x4, respectiv modelul de fata benefeciaza de o tractiune 4x4 permamenta in timp ce Navara se multumeste  cu un sistem 4High ( adica 90% doar pe rotile din spate).


In mod normal pe uscar masina are o tractiune pe puntea fata, insa in viraje si cand aderenta este precara un diferential central transfera automat din momentul motor si spre puntea spate.


De fapt acest Pathfinder si modelul Mercedes Clasa G sunt singurele masini off road veritabile cu o tractiune permanenta.




Cutia de viteze Aisin cu 7 trepte este foarte buna indiferent de mediul unde lucreaza masina pentru ca este perfect capabila a transmite puntilor motoare toti cei 550 de Nm fie ca vorbim de o repriza de la 100-160 km/h, fie ca suntem in modul 4LOW pe un drum forestier.


CONSUM REAL PATHFINDER V6 DCI




Echipa Autolatest a parcurs cu masina de fata peste 1.300 de km si putem relata ca motorul V6 dCI este chiar mai economic decat cel de 2.5 litri dCI cuplat la transmisia clasica cu 5 trepte.


Pe un parcurs extraurban cu o viteza medie de 90-100 km/h masina de fata a reusit sa consume in medie doar 7.2 litri pentru fiecare 100 de km, iar in mediul urban consumul nu a crescut de granita a 14 litri.


Aceste cifre par mari la prima vedere, insa nu trebuie sa uitam faptul ca un Pathfinder cantareste la gol peste 2.3 tone, iar transmisia sa este de tipul 4x4 permanent.



Principalul motiv pentru care acesta masina reuseste aceste performante de top este cutia de viteze cu 7 trepte care se ridica la nivelul celor de la BMW si Audi ZF8, insa fara sa prezinte problemele cutiei germane la capitolul fiabiliate.


CONCLUZIE


Dupa ce am parcurs peste 1.000 de km tragem linie si spunem ca modelul Nissan Pathfinder este un "dinozaur" care este pe cale de disparite datorita aparitie deja a urmatoarei generatii Pathfinder care de fapt nu este decat un SUV dedicat celor care doresc sa mearga pe sosea.


Latura off road a lui Patfinder face din acest model unul dorit chiar si de catre cei care vor un Mercedes Clasa G ,insa care nu pot sa plateasca peste 100.000 euro, pentru simplu fapt ca este cel mai puternic model off road veritabil echipat cu un motor diesel in Europa.


Propulsorul V6 de origine Renault este rafinat si puternic ,si a primit cateva modificari de ordin tehnic si din partea celor de la Infiniti pentru a echipa modelele FX30d.



 


PRO


Off Road Veritabil


Garda la sol


Motor V6 diesel puternic si economic


Distributie pe lant


Cutie automata cu 7 trepte performanta si extrem de fiabila


Valoare de revanzare mare


Made in Europe


 


CONTRA


Pret de achizitie foarte mare


Lipsa sisteme multimedia la interior


Comportament usor imprecis pe sosea 


Costuri de intretinere mari


 



 





Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test cu cel mai puternic pathfinder, drive test nissan v6, motor v6 dci 231 cp pathfiner, 0-100 km/h, viteza maxima, consum navara v6 dci, consum reaal nissan pathfinder, garda la sol, 4x4 permanent, portbgaaj, pret achizitie, oferte nissan pathfinder 2013, noul nissan patfinder 2014

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 30.10.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 30.10.2013 | 12:00 EET

  Pathfinderpct
MOTOR/ENGINE MOTORV6 Diesel
CAPACITATE (cmc)2991
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)231/3750
Moment motor (Nm/rpm)550/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4813
LATIME C(mm)1848
INALTIME(mm)1780
GREUTATE (kg)2185
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.9
Consum Mediu (litri)9.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize6
Consum10
Tractiune10
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST