Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu Chevrolet Captiva 2.0 Diesel Sport

In comparatie cu aceasta piata deosebit de importanta in Europa marca Chevrolet a fost dezvoltata in special pe baza modelelor mici precum Spark, Aveo sau Lacetti, insa si aici exista o crestere considerabila a doritorilor de masini de mari dimensini cu tractiune pe toate cele patru roti.

Raspunsul lui Chevrolet Europe se numeste Captiva si reprezinta o masina dezvoltata impreuna cu firma sora Opel. Deci atat Captiva cat si Opel Antara folosesc aceeasi platforma tehnica si aceeasi gama de motorizari, singurele diferente fiind cele de ordin stilistic, iar noua masina este numita si Sport.

Deci, noul Chevrolet Captiva nu este altceva decat un model Captiva cu un nivel al dotarilor interioare mult mai bigat in comparative cu ceea ce reprezenta pana acum acest model.

In schimb, pentru a arata ca numele de Sport nu reprezinta doar o echipare mai bogata, Chevrolet a operat si cateva modificari ale partii de design, noul model primind in premiera cateva detalii mult mai dinamice fata de o Captiva normala.

Astfel, clientii modelului Captiva Sport primind inca din dotarea standard echipamente precum jante de aliaj pe 18 inch, interior din piele rosie si neagra si multe elemente optice noi precum farurile cu tenta fumurie, stopuri spate cu geam clar si o evacuare cromata de dimensiuni mai mari.

INTERIOR

Ceea ce ne-a atras atentia in mod deosebit a fost alegrea constructorului de a echipa acest model Sport cu o plansa de bord realizata din materiale mult mai bune fata de modelul cunoscut pana in prezent. De data aceasta partea superioara a plansei de bord este realizata din spuma poliuretanica placuta la atingere.

Interiorul abunda in piele bicolora, material intalnit in premiera atat pe schimbatorul de viteze cat si pe fetele de usi. O caracteristica importanta a Captivei Sport este aceea ca modelul vine standard in configuratie cu 7 locuri, cele doua fiind amplasata in portbagaj si se pot plia inteligent in podea pentru a avea un acces mult mai facil pentru cumparaturi.

TRANSMISIE INTEGRALA

Chevrolet Captiva este un SUV veritabil si acest lucru anunta echiparea sa cu o transmsiei integrala permanenta cu diferential central blocabil. Aceastra tehnologie nu foarte specializata are avantajul ca permite masinii sa ruleze foarte bine pe sosea in detrimentul mediului off-road.

Chiar si asa modelul Captiva prin garda sa la sol destul de mare ne-a permis sa intram si pe acest taram al celor cu reductoare, supriza mare fiind capacitatea masinii de a se descurca onorabil chiar si pe zapada slab aderenta sau pe noroaiele interminabile ale vietii de la tara din Ardeal. Pentru a face o treaba cat de cat buna recomandam sa decuplati sistemul de stabilitate ESP si eventual sa activati sistemul HDC cand se coboara o panta mai accentuata.

MOTOR

Sub capota noului Captiva Sport nu se gaseste in nici un caz un motor sport, cea mai buna caracteristica a sa fiind un rafinament sesizabil si o economie de combustibil foarte buna. Produs de catre specialistul italian VM Motori acest propuslor cu patru cilindri in linei de doi litri dezvolta o putrere maxima de 150 CP si este cuplat la o transmisie manuala cu doar 5 rapoarte. In mediu extraurban pe o distanta de cateva sute de km am sesizat greutatea mare a masinii de doua tone si puterea insuficienta a motorului sesizabila in momentul depasirii camioanelor de mare tonaj.

Chiar daca masina nu face parte dintr-un segment sport greutatea prea mare a caroseriei se observa fara mari probleme in aceste situatii rutiere omniprezente in Romania.

La o viteza constanta de 100 km/h consumul Chevrolet-ului a ajuns la un surprinzator 7 litri pentru 100 de km parcursi. In oras aceasta masina consuma undeva in jurul a 10 litri de motorina.

Test realizat in anul 2009

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente