rss

Test Drive cu Masina Anului, noul Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018

De fiecare data cand testam un model Peugeot 3008 II observam faptul ca modelele sale concurente sunt depasite la capitolul design.

Test Drive cu Masina Anului, noul Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018

Francezii de la PSA au decis ca aceasta a doua generatie de model 3008 sa reprezinte un adevarat model socant pentru clientela Peugeot insa si pentru concurenta sa directa.




Spunem aceasta pentru ca vedem ca masina de fata vine sa revolutioneze intreg segmentul SUV compact, intr-un fel asa de extrem incat chiar si Renault sau VW se vad clar depasiti de avansul celor de la Peugeot.


CUM REVOLUTIONEAZA 3008 SEGMENTUL SUV?


La aceasta intrebare se raspunde simplu prin doua componente, una de ordin estetic si una de ordin tehnologic. La prima chestiune francezii au ales sa-si pozitioneze noul SUV intr-un segment complet diferit fata de cel al predecesorului sau care era un simplu MPV spatios.



Noul 3008 a castigat si titlul de Car Of The Year in Europa, pentru ca aduce in premiera in acest segment un design revolutionar, adica masina are fara doar si poate un look exterior extrem de bine gandit si un interior fara indoiala best in class.


Fanii PSA stiu ca noul concept interior i-Cockpit a reprezentat un pas inainte si pe modelul de clasa mica 208, insa cand vorbim de 3008 vedem acest concept dus mult spre o calitate de fabricatie si o ergonomie asemanatoare cu cel al masinilor SUV din segmentul premium.


TEHNOLOGIE 3008




Cel de-al doilea criteriu care permite celor de la Peugeot sa afirme ca 3008 este una dintre cele mai bune masini din sgmentul sau, este cel al tehnologiei inglobate in acest 3008.


Primul pas realizat de PSA a fost dezvoltarea noii platforme tehnice EMP2 care ofera un grad de modulabilitate greu de intalnit chiar si la marcile germane. Noua platforma permite PSA sa realizeze atat masini de clasa mica, cat si modele SUV serioase cum este acest 3008 sau modele MPV de top, precum este fratiorul sau 5008.




Noul 3008 are in premiera o punte spate setata extrem de bine, fie ca mergem pe sosele cu viteze mari sau ca suntem intr-un mediu soft off-road.


Un plus fata de alte modele concurente este echiparea lui 3008 cu noul sistem Control Grip, care utilizeaza un diferential fata blocabil cu mai multe functii, sistem care ofera masinii posibilitatea sa mearga pe suprafete cu aderenta scazuta, fara probleme.




Farurile cu tehnologia LED sunt impreuna cu sistemul HUD si Sistemul avansat de franare de urgenta, elemente high-tech gasite standard pe multe modele premium cu preturi de achizitie de peste 60.000 euro.


MOTORIZARE EURO 6 SI CUTIE AUTOMATA JAPONEZA


Sub capota lui 3008 se ascunde o motorizare diesel de ultima generatie BlueHDI care este extrem de ecologica, pentru ca ofera in premiera pe gama 1.6 HDI a unui sistem AdBlue.



In comparatie cu vechile versiuni, acest BlueHDI afiseaza din start un moment motor de 300 Nm, inca de la o turatie extrem de joasa de 1.750 rpm, insa afiseaza in premiera si functia over-boost, care aduce un surplus de putere atunci cand soferul o cere in trafic.


Cireasa de pe tort este in schimb cutia de viteze automata clasica Aisin Japonia, care are 6 trepte si care mai echipeaza si cateva modele precum BMW Seria 2 AT sau toata gama Mini.


Corelata cu aceasta transmisie, motorizarea lui 3008 are resurse de putere bune, insa chiar si asa nu putem spune ca avem de fata o masina cu reale pretentii sportive. Pentru aceasta, clientii pot alege un 3008 2.0 BlueHDI de 180 CP si 400 Nm.



Comportamentul lui 3008 este mult mai rafinat decat cel al unui Kadjar 1.5 dCI 110 CP, Opel Mokka 1.6 CDTI, VW Tiguan 2.0 TDI DSG sau chiar si al unui Mercedes GLA 2017, pentru ca acestea folosesc transmisii secventiale cu dublu ambreiaj. Cutia automata clasica a lui 3008 este una traditionala si ofera un raspuns rapid chiar si in modul urban.




Cine vrea performante trebuie sa acceseze modul Sport, care permite turometrului sa atinga si zona rosie de 5.000 rpm a noului Blue HDI.


Mai mult decat atat, cutia vine si cu modul Manual, care permite soferului sa-si aleaga propriul stil de condus, iar cand situatia o cere, cele doua padele din spatele volanului pot retrograda imediat rapoartele fara a avea nevoie de un mod Steptronic.



PRO


Car Of The Year


Cel mai bun interior din segmentul SUV


Calitate de fabricatie de top


Motor diesel BlueHDI rafinat si economic


Rezervor mare care permite depasirea a 1.000 de km cu un plin


Suspensie dinamica in viraje insa si confortabila pe denivelari


Cea mai buna cutie automata clasica cu convertizor din segment


 


CONTRA


Pret relativ mare de achizitie


Lipsa AT8 Aisin pe modelul de fata ( aparitie 2018)


Lipsa unei garantii mai mari pentru a concura modelele din Coreea







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, drive test Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, test ro Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, autolatest Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, whattruck Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, testeauto Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, consum Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, pret Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, kia sportage vs Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, renault kadjar vs Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, vw tiguan vs Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018, opel grandland c vs Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 CP EAT6 Allure 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.02.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.02.2018 | 12:00 EET

  3008pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/3500
Moment motor (Nm/rpm)300/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4470
LATIME C(mm)1844
INALTIME(mm)1624
GREUTATE (kg)1290
PERFORMANTE V Max (km/h)185
0-100 km/h (secunde)11.6
Consum Mediu (litri)5.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 14.10.2018 | 12:00 EEST