rss

Test Drive cu masina romaneasca care a luat prin surprindere Germania-Noul Logan MCV 0.9 TCe 2014

Echipa Autolatest a testat noua generatie de modelel MCV a celor de la Dacia.

Test Drive cu masina romaneasca care a luat prin surprindere Germania-Noul Logan MCV 0.9 TCe 2014

Dacia nu mai este de multi ani doar un simplu constructor de automobile din Europa, ci este chiar fabricantul de automobile cu cea mai mare crestere din ultimul deceniu pe aceasta piata.


Acest lucru nu este spus de noi romanii, ci de cifrele de vanzari ale masinilor produse la Colibasi sau asamblate in diferitele uzine Dacia-Renault din lume.


Acum este ceva normal sa mergi in Europa de Vest si sa vezi pe sosele masini Dacia sau sa mergi in Moscova cu un taxi Renault Logan. Masina romaneasca a ajuns sa fie un hit chiar si in Asia si America de Sud unde circula fara probleme zeci de mii de Logan-uri.




Anul 2013 a  reprezentat pentru Dacia un nou inceput pentru ca romanii au lansat pe piata o gama complet noua de masini.


Avem o a doua generatie de modele Logan, o noua generatie de masini Sandero si un binemeritat facelift aplicat modelului Duster.



Cu aceste forte noi constructorul din Pitesti se pregateste pentru un an 2014 plin de reusite atat pe piata traditionala din Romania cat si in Europa si Asia.


CUM SE PREZINTA NOUL LOGAN MCV 2013?




Ultima aparitie in oferta celor de la Dacia este de fapt si modelul cel mai spatios care este construit pe baza platformei tehnice a noului Logan.


Acesta se numeste ca si pana acum MCV si vine sa ofere clientilor o schimbare de mentalitate in comparatie cu precedentul model.


Noul MCV nu mai este un mini MPV cu 7 lucuri asemenea vechiului, ci o masina clasica estate care ofera spatio doar pentru 5 pasageri si un portbagaj peste media segmentului.


Renuntarea la optiunea 7 locuri se datoreaza aparitie in gama a modelului Lodgy si nu in ultimul rand a noului Dokker o masina de familie compacta extrem de spatioasa.


CARE SUNT SCHIMBARILE?




Noul MCV este asa cum spuneam mai devreme un model estate clasic care are o noua linie a designului, respectiv plaforma utilizata fiind cea a noului Logan II.


Fata de precedenta generatie noul MCV are un ampatament mai mic fapt care se traduce printr-o distanta de confort la nivelul genunchilor mai mica. Forma portbagajului pana la nivelul geamurilor este mai bine gandita si ofera in total un spatiu superior.


Lipsa unui ampatament lungit asemenea vechiului MCV aduce un usor dezavantaj la capitolul habitabilitate, insa clientii de MCV II nu cauta sa-si cumpere neaparat un monovolum.


CUM SE POZITIONEAZA NOUL MCV PE PIATA?




La aceasta intrebare pot raspunde fara probleme clientii din Europa de Vest unde sunt la mare cautare masini estate cu dimensiuni nu foarte mari insa care sa ofere o capacitate de transport superiora unui hatch sau a unei masini in trei volume.


De fapt piata masinilor estate este atat de dezvoltata in Europa de Vest incat multe modele clasice pentru clientii din Est nici macar nu sunt comercializate. Acesta este si motivul pentru care noul Logan II berlina nu se vinde in Germania sau Olanda.



CARE ESTE CONCURENTA REALA?


In primul rand trebuie sa spunem ca platforma noului Logan II permite introducerea masinii intr-un segment compact superior chiar daca aceasta nu este de fapt decat o masina de clasa mica.


Dimensiunile exteriore mari si volumul mare de incarcare permite masinii romanesti sa concureze de la egal la egal modele precum Ford Focus Estate, VW Golf Estate sau chiar si Renault Megane Sport Tourer.


Concurenta reala la capitolul pret de achizitie este aproape inexistenta deoarece masina de fata costa intr-o versiune de top undeva al 13.800 euro cu toate taxele incluse, respectiv pentru acest pret de achzitie se poate cumpara doar un Renault Clio, un VW Polo sau de ce nu un Opel Corsa in Vest.


Daca ne uitam putin la nivelul de echipamente intalnit pe acest model putem trage repede concluzia ca masina romaneasca nu este doar un best buy ci chiar si un best all around pe intreaga piata auto din Europa.




Sa platesti pentru un model estate modern dotat cu ESP, Sistem de navigatie cu touch screen si scaune incalzite sunt 14.000 euro reprezinta de fapt o bariera pentru VW, Opel sau Fiat greu de atins cel putin pana in 2016. 


MOTORIZARE


La acest capitol amintim noul 0.9 TCe, un motor mic de 90 CP care este sprinten si care ofera un consum mediu in limitele clasei.


Acesta este o solutie eleganta pentru cei care vor o masina moderna, insa sfatul Autolatest este sa achizitionati un MCV cu motorul diesel dCI pentru ca, greutatea la gol a noii masini este mai mare decat cea a unui Sandero sau Logan II, iar motorul TCe trage din greu in situatia de a pune in miscare peste 1.8 tone ( cand masina este incarcata).


Solutia diesel 1.5 dCI de 90 CP este recomandata pentru cei care doresc sa mearga multi km in sarcina cu noul MCV. mai mult decat atata si valoare de revanzare a masinii este foarte buna.



Privit per ansamblu noul MCV 2013 este o masina moderna, spatioasa, si care ofera echipamente de top totul la un pret de achizitie incredibil de mic in acest segment.


 


PRO

Cea mai ieftina masina estate din Europa


Spatiu interior bine gandit


Comportament rutier superior modelului Logan II


Motor pe benzina TCe sprinten si relativ economic


Lista de optionale best in class


 


CONTRA

Pretul de achizitie al versiunii de top


Motorul TCe este prea slab cand masina este in sarcina


Spatiu interior pentru pasageri mai mic decat la vechiul MCV


Calitate de fabricatie medie




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.12.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.12.2013 | 12:00 EET

  Logan MCVpct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Turbo
CAPACITATE (cmc)898
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/5000
Moment motor (Nm/rpm)135/2800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4492
LATIME C(mm)1722
INALTIME(mm)1550
GREUTATE (kg)1013
PERFORMANTE V Max (km/h)175
0-100 km/h (secunde)11.1
Consum Mediu (litri)5.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/8
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum8
Tractiune9
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST