rss

Test Drive cu Mazda 3 Sport G120 Takumi Facelift 2017! Cel mai bun motor pe benzina din segmentul sau

Mazda este unul dintre putinii constructori auto japonezi din Romania care au performante bune la capitolul vanzari la noi in tara.

Test Drive cu Mazda 3 Sport G120 Takumi Facelift 2017! Cel mai bun motor pe benzina din segmentul sau

Acest succes se datoreaza faptului ca masinile Mazda au reusit sa-si pastreze o imagine de top, in ciuda marilor probleme gasite la constructorii din Europa, si nu in ultimul rand, pentru simplul fapt ca japonezii NU AU APLICAT NICIODATA regula DOWNSIZING-ULUI!




Pentru a intelege aceasta mentalitate, trebuie doar sa mergi cu modelul de fata, Mazda 3 in versiunea G120 si vei intelege imediat ca daca vrei o masina noua cu un motor de cilindree mica supraalimentat, renunti din start la componenta fiabilitate si "placerea de a conduce".


In ciuda marketing-ului excesiv al europenilor conform caruia motoarele mici turbo cu 3 cilindri in linie sunt o solutie de viitor, japonezii vin si contrazic acest trend cu modelul de fata, o compacta relativ premium cu un motor de doi litri FARA TURBO!


DESIGN




Noua Mazda 3 a primit recent un minor facelift exterior, care aduce acum o linie optica mult mai dinamica, design apropiat de cel al lui Mazda 6 care este in continuare considerata una dintre cele mai frumoase masini din segmentul sau in Europa.


Fata de modelul deja cunoscut de noi in trecut ( Citeste testul 2014 cu Mazda 3 AICI), noul 3 2017 are de acum cateva schimbari de substanta, precum trenul de rulare mult mai bine setat pentru drumurile cu denivelari mici, suspensie care din fericire pastreaza si caracterul dinamic al masinii.





La interior, noua Mazda 3 facelift ofera aceeasi ambianta sportiva precum in trecut, respectiv turometrul de mari dimensiuni tipic unei masini sport si una dintre cele mai bune pozitii la volan din segmentul sau.



Calitativ, noul 3 este o masina de top pentru ca utilizeaza materiale la interior si mai bune, precum spuma poliuretanica raspandita acum pe mai multe suprafete si multe detalii extrem de bine gandite a rezista in timp.


CEL MAI BUN DIN SEGMENTUL SAU ARE DOI LITRI SI ESTE FARA TURBO!


La acest capitol asa cum spuneam mai sus, japonezii nu se joaca si ofera in continuare un motor de doi litri aspirat pe benzina, care ofera o putere maxima de 120 CP si un moment motor de 210 Nm incepand cu o turatie de 4.000 rpm.



Fanii motoarelor supraalimentate vor spune ca acest motor este prea slab pentru greutatea masinii, insa nu trebuie uitat de faptul ca motorul celor de la Mazda este unul de turatie asemenea vechilor propulsoare VTEC Honda.


Pentru a avea performante scontate trebuie sa treci de granita celor 6.000 rpm, moment cand motorizarea de fata ofera performante reale mult mai bune decat un concurent 1.2 TCe de 130 CP, 1.4 TSI sau chiar si 1.2 E-THP.


Reprizele de la 0-100 de km/h sunt atinse in doar 8.9 secunde si cele de la 80-130 de km/h sunt mult mai bune decat ale unui motor turbo, indiferent de senzatiile oferite de propulsoarele supraalimentate.



Reversul medaliei pentru un motor aspirat este ca in viata de zi cu zi, acest doi litri este in medie cu pana la 2-4 litri mai economic decat un motor de cilindree mica turbo, pentru simplul fapt ca mersul la o turatie joasa la un motor clasic aduce o economie reala de benzina, in timp ce mersul la o turatie joasa la un motor turbo ofera in mod real un consum si mai mare.




Un exemplu clar este traficul din Bucuresti unde viteza medie este de maxim 20 de km/h, loc unde motorul celor de la Mazda afiseaza un consum mediu doar de 8.5 litri in timp ce toti concurentii sai directi turbo sar de 10 litri pentru fiecare 100 de km.



Tot ca un plus al japonezilor este si sistemul Stop&Start de ultima generatie care opreste de mai multe ori motorul in cel mai aglomerat trafic, in comparatie cu sistemele care echipeaza motoarele turbo.


Insa chiar si asa, cea mai buna motorizare gasita pe gama Mazda 3, ramane cea oferita sub titulatura G165, care este de fapt acelasi motor de doi litri insa cu o putere maxima de 165 CP tot aspirata.




PRO


Imagine de marca


Pret foarte bun de achizitie


Valoare foarte mare de revanzare


Motor 2.0 aspirat si cu distributie pe lant


Consum foarte bun de benzina


Cel mai bun sistem stop&start din segmentul compact


5 ani garantie sau 150.000 de km


Faruri si stopuri LED 



CONTRA


Lipsa sistem de navigatie pe modelul testat


Stabilitate compromisa de anvelopele Semperit





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, autolatest Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, drive test Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, test romania Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, 0-100 km/h Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, viteza maxima Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, pret Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, discount Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, review Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT romania, best Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, motor Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT, distributie lant, cutie manuala 6 trepte, cutie automata mazda, oferta Mazda3 2017 Sport TAKUMI, G120 6MT

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 14.12.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 14.12.2017 | 12:00 EET

  Mazda 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/6000
Moment motor (Nm/rpm)210/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4460
LATIME C(mm)1795
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1180
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.9
Consum Mediu (litri)5.1
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 13.01.2018 | 12:00 EET