rss

Test Drive cu Mazda CX-5 Skyactiv Diesel AT6 150 CP 2014-Surpriza japoneza

Japonezii de la Mazda constuiesc masini complet diferit fata de compatriotii lor de la Toyota sau Honda, prin simplu fapt ca Mazda are reale sase sa fie numit un constructor sportiv.

Test Drive cu Mazda CX-5 Skyactiv Diesel AT6 150 CP 2014-Surpriza japoneza

Pana acum cativa ani puteam spune acest lucru doar despre Honda cu ale lor motorizarei i-VTEC, insa odata ce Honda a mutat o mare parte din productie in Europa si masinile lor au capatat o forma tehnica mult mai europeana.




Despre Nissan nici nu mai putem sa vorbim pentru ca acesta deja sunt echipate cu motorizari diesel de origine Renault, motoare foarte bune ce-i drept insa care nu mai au nici o legatura mentalitatea atipica japoneza.


UNDE SE PLASEAZA MARCA MAZDA IN EUROPA?


De partea cealalta a baricadei se afla Mazda, un construcotor de masini care sunt realizate si in prezent in Japona in ciuda faptului ca sufera de taxe vamale de import in UE.


Acest lucru se traduce in viata de zi cu zi printr-o calitate de fabricatie mult superioara masinilor europene, iar motorizarile Mazda sunt un produs 100% japonez.



CX-5 VS CONCURENTA TRADITIONALA


Aici putem sa amintim fara manajamente modelul Toyota RAV-4 care arata in prezent mult mai bine, insa care are o calitate de fabricatie perceputa mult sub generatia precedenta.


Acest lucru nu este o problema pentru Toyota ( nr 1 mondial) sau pentru clientii sai, insa constituie un dezavantaj cand vorbim de noua generatie de modele compacte CX-5.


Concurenta din Europa precum VW Tiguan sau Opel Mokka sunt pur si simplu depasite cand vorbim de CX-5 pentru simplu fapt ca utilizeaza platforme tehnice mai vechi, iar gama de motorizari este performanta insa nu foarte rafinate.


Mazda CX-5 a venit pe piata anul trecut in Europa si a demostrat tuturor ca masina de fata este un succes pentru Mazda.


MOTORIZARE SKYACTIV D




O buna parte a reusitei masinii de fata se numeste Skyactiv D, motor care reprezinta noua generatie de propulsoare a celor de la Mazda.


Acesta este la fel de puternic precum un 2.0 TDI de 184 CP insa in realitate nu dispune decat de 150 CP. Momentul motor de 380 Nm este extrem de mare pentru aceasta putere maxima si permite masinii sa atinge performante superioare unui model VW Tiguan 2.0 TDI de 170 CP.



In viata reala noua Mazda CX-5 se comporta aproape sportiv, iar consumul mediu afisat de unitatea diesel de 2.2 litri este de 8.4 litri int-un oras precum Bucurestiul. Daca iesim pe drumurile extraurbane consumul scade pana undeva in zona de 5.4 litri pentru fiecare 100 de km.


De vina pentru aceste performante tehnice este tehnologia Skyactiv care reduce compresia pentru un motor diesel pana undeva in zona de 16:1, adica aproape la nivelul unui motor pe benzina clasic.



TRANSMISIE AUTOMATA CLASICA


Cutia de viteze nu este una secventiala ci doar automata clasica cu 6 trepte. Aceasta schimba vitezele mai rafinat decat o transmisie secventiala si anunta o fiabilitate asemanatoare cu vechea transmisie automata cu 5 trepte.


 


PRO


Imagine de marca


Made in Japan


SUV cu un tren de rulare sportiv


Calitate buna de fabricatie


Cutia de viteze automata clasica rafinata


Motorizare Skyactiv D foarte buna


Distributie pe lant


 


CONTRA

Pret de achizitie mare


Nivel de echipare de top extrem de scump


Tren de rulare zgomotos peste denivelari


Transmisie integrala fara modul lock


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive mazda cx5, drive test mazda cx5, mazda cx5 skyactivd, mazda cx5 380 nm, 0-100 km/h, viteza maxima, cutie automata ford, oferte mazda cx5, mazda bdt, mazda arian motors, consum mazda cx5, distributie lant

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 28.07.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 28.07.2014 | 12:00 EEST

  CX-5pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2191
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/4500
Moment motor (Nm/rpm)380/1800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4540
LATIME C(mm)1840
INALTIME(mm)1710
GREUTATE (kg)1480
PERFORMANTE V Max (km/h)184
0-100 km/h (secunde)10.2
Consum Mediu (litri)5.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard9
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.10.2019 | 12:00 EEST