rss

Test Drive cu micuta Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018! Motorizare Skyactiv 1.5 de 90 CP

Masina din acest test drive este una extrem de importanta pentru segmentul mic, atat in Asia, cat si in Europa!

Test Drive cu micuta Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018! Motorizare Skyactiv 1.5 de 90 CP

Spunem importanta, pentru ca vorbim de modelul Mazda2, care a fost pentru japonezi, insa si pentru cei de la Ford, una dintre cele mai imporante masini din anii '90.




Acum, Mazda2 nu mai are nici o legatura cu Ford Fiesta si acest lucru este unul foarte bun pentru fanii marcii, pentru ca aceasta Mazda este cu adevarat una dintre cele mai bune masini din segmentul mic in Europa, indiferent cu cine este ea comparata.


Pentru a intelege mentalitatea japonezilor in acest segment, trebuie sa ne uitam in anii '80 cand traficul foarte mare din Tokio a fortat constructorii auto sa dezvolte masini mici, insa cu motorizari peste medie cand vorbeam de puterea dezvoltata.


Acum, dupa mai bine de 30 ani, Mazda reueseste sa ofere europenilor o masina 100% Made in Japan, adica o masina unica intr-un segment dominat de masinile europene turbo, care ofera o eficienta greu de inteles, daca nu testezi aceasta masina in cel mai aglomerat trafic din UE, adica traficul din celebrul Bucuresti.


DESIGN




Modelul de fata se numeste Mazda2 Takumi si reprezinta un raspuns complet al japonezilor in fata unor marci de renume europene, care in continuare ofera masini de clasa mica, fara doatari standard, cu preturi de achizitie modice.


De partea cealalta a baricadei, japonezii au ales sa ofere nivelul de echipare Takumi pe micuta Mazda2, pentru ca toti clientii sa beneficieze de jante din aliaj, aer conditionat automat si o camera video pentru marsarier.


Linia caroseriei este una gandita pentru a avea pasagerii un spatiu cat mai mare, adica una care are o inaltime mai mare decat cea a unor modele concurente, Clio sau Polo.



In fata, atat soferul, cat si pasagerul, beneficiaza de un spatiu foarte bun si pentru simplul fapt ca intreaga plansa de bord nu este gandita sa fie masiva.


CEA MAI BUNA MOTORIZARE PE BENZINA DIN SEGMENT


De fiecare data cand vorbim de Mazda, nu putem omite faptul ca japonezii sunt specialisti in realizarea de motoare pe benzina, cu performante de top si un randament in utilizare foarte bun.


Motorul aflat sub capota masinii din acest test este, de fapt, cel  mai mic propulsor din seria Skyactiv G, adica un clasic 1.5 litri cu 4 cilindri si un raport de compresie foarte mare.



In ciuda faptului ca Mazda spune ca masina nu dezvolta decat 90 de CP si 148 Nm, in realitate comportamentul motorului coroborat cu greutatea la gol de 1 tona, permite masinii sa afiseze un comportament rutier surprinzator de sportiv.


Da, spunem sportiv, pentru ca masina aceasta atinge 100 de km/h in doar 9.4 secunde, in timp ce noul VW Polo 1.0 TSI de 90 CP nu reuseste sa atinga aceeasi viteza decat in 11.9 secunde. Chiar si noul Opel Corsa, cu motorul 1.0 Turbo, nu atinge mai repede decat Mazda aceeasi viteza, motivul principal fiind motoarele slabe care sunt supraalimentate si transmsiile etajate necorespunzator.


Cand vorbim de transmisia manuala cu doar 5 trepte, putem spune ca la o viteza de croaziera de 130 km/h, turatia nu depaseste 2.800 rpm, iar la o turatie de 3.500 rpm, viteza este de 160 km/h.




Pe scurt, avem de fata o cutie cu primele rapoarte relativ scurte, iar treptele 4 si 5 sunt sincronizate lung pentru a avea o turatie mica la viteza pe autostrada.


Mazda spune ca micutul 2 de 90 CP are o viteza maxima de 183 km/h, insa in realitate, pe autostrada, motorul acesta Skyactiv poate sa depaseasca 200 de km/h fara prea mari probleme si in afara zonei rosii a turometrului.




Cine vrea mai multe senzatii, trebuie neaparat sa-si cumpere versiunea de 115 CP, care ofera performante socante pentru aceasta citadina de volum.


MAZDA 2 VS VW POLO VS OPEL CORSA


Japonezii au o strategie complet diferita fata de cea a europenilor, pentru ca Mazda nu SUPORTA MOTOARELE TURBO, pentru ca ofera un consum in realitate mult mai mare si sufera la capitolul fiabilitate in timp.



Din aceasta cauza, chiar si cel mai mic model Mazda are un motor cu 500 cmc mai mult decat concurentii sai directi, care au trecut la motorizarile turbo mici cu doar 3 cilindri in linie.


Raportul mare de compresie, permite masinii de fata sa consume in medie cu pana la 3 litri mai putin in Bucuresti, comparat cu VW si Opel, record care nu poate sa fie combatut decat de motoarele diesel de clasa mica, care urmeza sa fie scoase in afara legii in urmatorii ani.



Pe scurt, tehnologia Mazda este revolutionara, insa si extrem de traditionalista, pentru ca o cilindree mare si o distributie pe lant sunt detalii aproape imposibil de gasit pe masinile de oras 2018.


 



PRO


Imagine de marca


Cel mai bun motor din segmentul sau


Consum mic comparat cu motoarele cu 3 cilindri turbo


Valoare mare de revanzare


Sistem de franare extrem de eficient


Calitate de fabricatie


 


CONTRA


Pret mare de achizitie


Lipsa sistem de navigatie 


Cutie automata doar pe versiunea de 90 CP si nu pe cea de 115 CP



 






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, drive test Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, test drive Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, consum Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, pret Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, 0-100 km/h Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, interior Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, consum bucuresti Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, fisa tehnica Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP, review Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018 Skyactiv 90 CP

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 1.11.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 1.11.2018 | 12:00 EET

  Mazda 2pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1496
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/6000
Moment motor (Nm/rpm)148/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4060
LATIME C(mm)1695
INALTIME(mm)1495
GREUTATE (kg)1050
PERFORMANTE V Max (km/h)183
0-100 km/h (secunde)9.4
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard9
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 14.11.2018 | 12:00 EET