rss

Test Drive cu modelul 2014 KIA Ceed 1.6 GDI de 135 CP-Atac sustinut in Europa

KIA vine din nou sa ofere clientilor din Europa o noua generatie de modele compacte Ceed 2014.

Test Drive cu modelul 2014 KIA Ceed 1.6 GDI de 135 CP-Atac sustinut in Europa

KIA este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Asia, drept urmare noul model Ceed trebuie sa fie nu doar o masina buna ci una care trebuie sa concureze modelele europene faimoase precum VW Golf VII sau Renault Megane 2014.




Povestea celor de la KIA in segmentul compact a inceput la inceptul anilor 90 cand KIA a adus in Europa de proba modelul Rio. Masina care a insemnat ceva pentru europeni a fost in schimb modelul Cerato care era de fapt o Mazda 323 in versiunea hatchback.


Toate bune si frumoase, insa adevarata revolutie Coreeana fost lansarea in premiera in anul 2007 a primei generatii de Ceed, o masina 100% noua care avea sa fie construita intr-o uzina de asemenea noua in Slovacia.



Echipa Autolatest a vizitat in premiera fabrica de la Zilina unde se construiau primele generatii de Ceed si Sportage.


Nivelul tehnologic atins de uzina KIA in UE avea sa dea de furca germanilor care nici in ziua de astazi nu au reusit sa-i egaleze pe coreeni la capitolul eficienta.


POVESTEA CEED CONTINUA IN EUROPA


Prima generatie de modele Ceed avea sa fie un pas imens pentru KIA pe aceasta piata pentru simplu fapt ca primul Ceed a fost o masina construita sa constituie imaginea KIA in Europa, adica constructorul nu a facut rabat la capitolul calitate de fabricatie sau tehnologie inglobata.



Primul Ceed a fost de asemenea si prima masina din Europa care avea o garantie de 7 ani sau 150.000 km pentru motor si cutia de viteze si 5 ani celebra garantie americana Bumper-to-Bumper. Adica orice se strica pe masina in aceasta perioada se schimba gratuit de catre dealer, si aici intra fara discutie si trenul de rulare cu amortizoarele sau bucsile aferente.


Despre nivelul de fiabilitat atins de primul Ceed se pot spune numai lucruri bune, adica in testele DEKA si ADAC modelul a afisat o rezistenta in ani si km superioara masinilor VW sau Opel.


CUM SE PREZINTA NOUL CEED 2014?


Aici putem sa spunem ca cei de la KIA au facut oarecum putin rabat la anumite componete precum stergatoarele care sunt acum clasice, in schimb noul Ceed este o masina complet noua, o masina care este evoluata aproape din toate punctele de vedere.



De fapt noul Ceed 2014 este atat de schimbat, incat putem spune fara nici un menajament ca masina are mari sanse a concura miticul VW Golf VII si ca este clar superioara unor modele precum Renault Megane facelift 2014 sau Opel Astra.


Caroseria noii masini are noi linii optice care degaja un rafinament greu de atins de o masina Coreeana pana acum. Partea din fara are noi blocuri optice cu sistem LED pentru mersul pe timp de zi si portiere de dimensiuni mai mari pentru un acces facil la interior.


CAROSERIE NOUA SI UN INTERIOR BEST IN CLASS


Daca cineva nu este convins de latura exterioara atunci trebuie sa urce la volan unde KIA prezinta noul Ceed drept un mini Optima pentru clasa compacta.



Intreaga plansa de bord este masiva si este indreptata spre sofer asemenea masinilor sportive BMW sau Alfa Romeo. Consola cetrala de mari dimensiuni in comparatie cu primul Ceed are acum un nou sistem de aer conditionat automat cu doua zone si optiunea de a integra un sistem de navigatie cu ecran tactil.


Indicatoarele sunt imprumutate de la modelul american Optima, adica vitezometrul este complet digital asemenea masinilor premium din clasele superioare.


Aceast gadget permite masinii sa-ti ureze Buna Ziua cand pleci si La Revedere cand scoti cheia din contact.


Scaunele sunt de asemenea noi si ofera o sustinere laterala mult mai buna decat la ceea ce ofera un Megane sau Opel Astra 2014.


MOTORIZARE




Sub capota noului Ceed asemenea fratiorului sau Hyundai I30 se ascunde un motor pe benzina de 1.6 litri GDI care dezvolta o putere maxima de 135 CP. Acest motor este de fapt vechiul 1.6 de 126 CP al primului Ceed care a primit o noua injectie directa de benzina care ofera un rafinament superior in special in mediul urban.


La capitolul consum de benzina noul Ceed s-a multumit sa consume doar 8.5 litri de benzina, valoare foarte buna daca tinem cont de greutatea la gol a masinii si de traficul infernal din Bucuresti.


Cand parcurgi un circuit in mediul extraurban consumul mediu al noului Ceed scade pana undeva in jurul valorii de 5.4 litri pentru fiecare 100 de km.


Cine vrea o economie de combustibil si mai buna poate sa aleaga atat diesel-ul mic 1.4 CRDI de 90 CP cat si motorul mai mare de 1.6 litri CRDI.


Chiar si asa, motorizarea cea mai rafinata pentru un Ceed ramane acest 1.6 GDI, motor care echipeaza toate masinile KIA si pentru piata din America de Nord.



 


PRO

Imagine de marca


Calitate de fabricatie


Cea mai buna garantie din Europa ( plus 2 ani fata de Hyundai I30)


Motor puternic si economic


Echipament standard complet ( AC, USB, CD Player, ESP 10 airbag-uri)


Dotari optionale de top


Garantie transmisibila



CONTRA


Motorul devine sportiv doar in zona rosie a turometrului


Dotarile interesante sunt doar optionale


Motor 1.4 CRDI economic insa relativ slab ca performante




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive cu noua kia ceed gt, drive test kia ceed gt, drive test ceed 1.6 gdi, ceed 2014 test drive, test in ro kia ceed gdi, 0-100 km/h ceed 2014, consum real ceed 1.6 gdi, pret achizitie, garantie 7 ani sau 150.000 km. 5 ani bumper to bumper kia ceed

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 25.04.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 25.04.2014 | 12:00 EEST

  Cee dpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1591
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)135/6300
Moment motor (Nm/rpm)164/4850
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4505
LATIME C(mm)1780
INALTIME(mm)1485
GREUTATE (kg)1216
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)10.2
Consum Mediu (litri)6.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST