rss

Test Drive cu Nissan X-Trail facelift 2013- 2.0 dCI 150 CP

Masina din acest test drive este un SUV deja cunoscut de toata lumea care a primit recent un amplu facelift.

Test Drive cu Nissan X-Trail facelift 2013- 2.0 dCI 150 CP

Numele sau este Nissan X-Trail, o masina care inca reprezina un etalon in segmentul SUV compact din Europa.


Spunem aceasta pentru ca de fiecare data cand vorbim de X-Trail trebuie sa spunem ca segmentul SUV este locul unde apar foarte multe noutati din partea unor constructori de automobile care nu sunt specialisti in realizarea de masini cu tractiune pe toate rotile.



Acest trend este perfect normal intr-o Europa care vrea masini din ce in ce mai mari, insa care doreste si motorizari din ce in ce mai mici pentru a reduce costurile la capitolul taxare.


Noi cei de la Autolatest am spus tot timpul ca un compromis downsizing la o caroserie SUV nu prea are rost din considerente de eficienta pentru ca avem de aface cu o caroserie prea grea si motoarele din ce in ce mai mici.


EVOLUTIA X-TRAIL IN EUROPA




Prima generatie de modele X-Trail a reprezentat pentru japonezii de la Nissan un risc datorita faptului ca predecesorul sau a fost modelul Terrano care era o masina off road veritabila cu sasiu separat si caseta de reductie.


Noul pe atunci X-Trail avea sa aduca in prim plan european un SUV compact care renunta la gadget-urile clasice ale masinilor 4x4 in favoare unei caroserii mai usoare si de ce nu pretabile unui uz preponederet in mediul urban.


Cea de-a doua generatie a lui X-Trail ( masina care este prezenta de fata) a fost lansata in anul 2007, si a dus mai departe aceasta caracteristica a masinilor SUV, insa si de aceasta data Nissan nu a uitat sa scoata in evidenta faptul ca este unul dintre putinii specialisti 4x4 din lume.


X-TRAIL 2013 Facelift




Modelul testat de echipa Autolatest face parte din cea de-a doua generatie de masini X-Trail, iar in urma modificarilor aduse caroseriei putem spunem ca avem de a face cu un SUV matur care nu are de ce sa se teama de noua concurenta europeana.


De fapt X-Trail ramane cel mai mare SUV din segmentul compact european, modelul oferind un spatiu interior chiar si mai mare decat al fratiorului Pathfinder. Daca am compara un X-Trail cu un VW Tiguan sau cu noul Ford Kuga putem spune ca Nissan ramane un etalon la capitolul habitabilitate si confort pe sosea si in afara sa.


TEHNOLOGIE


Pentru a ramane in top japonezii au renuntat la versiunea de putere 2.0 dCI de 173 CP disponibila doar pentru modelul cu transmisie automata, si ofera clientilor aceelasi motor de origine Renault cu o putere maxima de 150 CP. Pe hartie acesta este mai slab insa cuplul sau de 320 Nm ofera un raspuns optim indiferent de turatia sa.



Evident ca aici poate doream aceelasi motor in versiunea de 180 CP gasita pe un Renault Laguna 4Control, insa Nissan spune ca este suficient si asa tinand cont de modelele concurente si de vanzarile reale ale acestora.


Cutia de viteze este una manuala cu 6 trepte exacta si care nu ne-a oferit in nici un moment ocazia de a putea spune un lucru negativ despre ea.


Transmisia de tipul 4wd nepermanent este 100% Nissan, adica una care functioneaza fara pronleme si ofera un grad de fiabilitate foarte bun.




Aceasta este in mare parte identica cu cea gasita pe fratiorul Dacia Duster 4WD, masina care utilizeaza o transmisie derivata din aceasta a lui X-Trail.


In mediul off rod pin simpla comutare a butonului rotativ in modul Lock transmisia ofera o aderenta suficienta chiar si cand vorbim de nisip sau zapada.


GADGET


Marile schimbari aplica lui X-Trail se regases la interior unde plansa de bord chiar daca a ramas identica are acum un nou sistem de navigatie cu harta completa a Romaniei. Sistemul audio este semnat de americanii de la Bose, iar cele 4 camere de vederi permit soferuluui sa parcheze masina la fel de usor precum o face un client de Infiniti ( de unde este si imprumutat acest sistem).




Trapa de mari dimensiuni, calitatea foarte buna a fabricatiei si rabatarea perfect plana a bachetei spate reprezinta detalii care nu pot sa fie trecute foarte usor cu vederea de un potential client.


COMPORTMENT RUTIER


Cand vorbim de X-Trail nu putem sa spunem ca avem de a face cu o masina sport, drept urmare Nissan a setat trenul de rulare sa ofere un grad de confort cat mai ridicat.


Comportamentul rutier al noului X-Trail este normal pentru o masina din acest segment, feeling-ul general fiind indreptat spre un condus cat mai calm si de ce nu elegant pe soselele problematice din Romania.


 


PRO


Imagine de marca


Cel mai mare SUV compact din segment


Cel mai confortabil SUV din segment


Cel mai spatios SUV din segment


Calitate buna de fabricatie


Motor Renault puternic si economic cu distributie pe lant


Transmisie 4x4 eficienta


 


CONTRA


Garda la sol nu foarte mare


Unghiuri de atac si de degajare mici


Pret de achizitie al versiunii de top


Ecran sistem navigatie prea mic




Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive nissan xtrail 2013, drive test xtrail 2013, consum xtrail, motor dci renault nissan xtrail, distributie lant, oferta nissan romania, 0-100 km/h, explicit nissan xtrail, in garajul nostru, test in romania, grada la sol, calitate de fabricatie, probleme xtrail, retea nissan romania, discount nissan xtrail, vand nissan xtrail 2013, x-trail vs tiguan vs kuga

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 22.07.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 22.07.2013 | 12:00 EEST

  X-trailpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1995
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4635
LATIME C(mm)1790
INALTIME(mm)1700
GREUTATE (kg)1580
PERFORMANTE V Max (km/h)188
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)6.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST