rss

Test drive cu noua Alfa Romeo MiTo 1.6 Multijet DNA/ 120 CP si 320 Nm

Autolatest a testat pentru dumneavoastra o masina care place inca din primul moment si acest lucru conteaza mult mai mult decat vorbele rautacioase ale fanilor masinilor germane.

Test drive cu noua Alfa Romeo MiTo 1.6 Multijet DNA/ 120 CP si 320 Nm
Masina despre care este vorba poarte numele de MiTo si este produsa de una dintre cele mai apreciate marci de automobile din Italiam, respectiv Alfa Romeo.

Despre noua Alfa Romeo MiTo.

 Masina rosie si extrem de atragatoare din parcare se incadreaza intr-un segment aparte, unul in care the good looks sunt mai importante decat ideile preconcepute ale fanilor masinilor de provenieneta germana. MiTo inseamna Milano si Torino, deci aceasta trebuie sa fie tot ce este mai bun in ambele tabere (Alfa Romeo si Fiat).

In alta ordine de idei noul MiTo concureaza cu succes modele precum Opel Corsa OPC, VW Polo GTI, Peugeot 207 RS sau Renaul Clio RS. Diferenta fata de acesta este ca MiTo este oferit si cu o motorizare diesel Multijet.

Caroserie

Chiar daca poate parea surprinzator aceasta masinuta extrem de apetisanta este disponibila doar in versiunea cu doua portiere.

Habitaclul este primitor doar pentru patru persoane cu singura exceptie ca pe locurile din spate acestia trebuie sa fie de talie mijlocie. Chiar si cu acest dezavantaj aparent noua Alfa exceleaza la capitolul ergonomie, o ergonomie de ordin realmente sportiv.

Interior

Plansa de bord nu este atragatoare de nici un fel insa consolarea vine din partea calitatii de asamblare si a materialelor bune din care este realizata. Daca mai vechea cunostinta Alfa Romeo GT avea o calitate de fabricatie la interior low-cost, noul MiTo face pasi extremi de mari in acest domeniu. Consola centrala nu este masiva pentru a deranja picioarele celor din fata. Scaunele cu adevarat sportive se preteaza de nota 10 cu aceasta masina, scaune care sunt intalnite inca de la un nivel de echipare standard.

Comportament rutier

Noua Alfa pare si este cu siguranta o Alfa in adevaratul sens al cuvantului, si cel mai bine o exprima setarea trenului de rulare. In virajele luate cu viteza masina este stabila si nu prezinta probleme chiar si cand apar clasicele denivelarile din Romania.

Feeling-ul suspensiei fata este usor compromis de puntea semirigida din spate, insa centrul de greutate destul de echilibrat face ca masina sa aibe un comportament neutru. Vitezele mari pe linii drepte nu prezinta nici o problema in ciuda greutatii destul de mici a masinii.

DNA italian

Despre aceasta maneta montata langa schimbatorul de viteze putem sa spunem ca face diferenta dintre noul MiTo si concurentii sai. Raspunsul in modul Dynamic sau lentoarea lui All Weather sunt ingredientele de baza in achizitionarea unei asemenea automobil.

Cuore Sportivo

Piesa de rezistenta a noului MiTo este cu siguranta noul propulsor Multijet de 1.6 litri. Acesta are o putere maxima de 120 CP si ofera spre o utilizare fara menajamente un moment motor de 320 Nm. In modul Normal Multijet-ul itlian pare si este slab si galagios insa, odata mutata maneta pe treapta Dynamic totul se schimba in bine. Daca pe Normal acest 1.6 litri trage de parca s-ar misca in reluare, odata trecut in modul sport totul se schimba.

In fata unui raspuns liniar si al unei ambiante sonore echilibrate acest Multijet nu are concurenta inca pe piata si aici ne referim evident la noul 1.6 TDI VW sau gama 1.6 HDI a lui PSA.

Consumul de motorina este normal, insa nu se poate discuta de o economie notabila intr-un oras precum a noastra Capitala.

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 13.03.2010 | 10:33 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 13.03.2010 | 10:33 EET

  MITOpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/3750
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4063
LATIME C(mm)1720
INALTIME(mm)1453
GREUTATE (kg)1280
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.9
Consum Mediu (litri)6.0
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard8
Portbagaj6
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate10/5
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum9
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 28.03.2020 | 12:00 EET