rss

Test Drive cu noua Dacia Sandero Stepway Facelift 1.5 dCI 90 CP cutie robotizata Easy R 2018

Sandero este una dintre cele mai bune masini construite de catre romanii de la Dacia.

Test Drive cu noua Dacia Sandero Stepway Facelift 1.5 dCI 90 CP cutie robotizata Easy R 2018

Pe ale noastre meleaguri, modelul Sandero nu prea are un mare succes, pentru simplul fapt ca mentalitatea romanilor doritori de modele Dacia, cum ca masina ideala este cea in trei volume, cu un portbagaj foarte mare.




De partea cealalta, in Europa de Vest, masinile cu aceasta forma sunt doar in gama de peste 20.000 de euro, majoritatea masinilor citadine sau cele cu un pret decent de achizitie sunt in format hatchback, adica cu hayon.


Exact din acest motiv, noua generatie Sandero are vanzari atat de mari anual, incat modelul Logan devine doar o masina dedicata pietei din Europa de Est, cu un numar mic de exemplare.



TEST CU NOUL SANDERO STEPWAY FACELIFT EASY R 2017


Modelul de fata se numeste Sandero Stepway intr-o versiune de top, adica un Sandero echipat cu noua transmisie robotizata Easy R.


 



In urma cu cativa ani testam primul model Sandero Stepway, o masina cu o garda la sol chiar mai mare decat cea a unui Duster, insa care inca avea o caroserie compacta ideala pentru marile orase aglomerate din Europa.


Citeste testul AICI cu model precent Sandero 1.5 dCI!


Acum in anul 2017, testam noul model Sandero Stepway, care a primit in premiera un amplu facelift exterior si interior, schimbarile aduse de catre Dacia masinii de fata, oferind modelului o rafinare a masinii de succes.



DESIGN SANDERO STEPWAY 2018


Asa cum poate toata lumea a obeservat, noul Sandero are un look mult imbunatatit, atat la exterior cat si la interior. Fanii Sandero primesc acum noi blocuri optice cu DRL top LED si un interior cu ample modificari, pentru a da soferului un nivel de confort superior.


Sistemul de navigatie Media Nav este identic cu cel al lui Renault R-Link de generatie I, sistem care are acum in premiera si o camera video pentru marsarier.



 


Singurul mare regret la interior, este pastrarea sistemului de aer conditionat manual cu cele trei comutatoare tipice modelelor Dacia de acum cativa ani.


PERFORMANTE DCI 90 CP SI EASY R 2018


Una dintre cele mai interesante dotari ale lui Sandero Stepway facelift, este noua cutie de viteze robotizata Easy R, de origine Renault.


Aceasta nu ofera din pacate un rafinament tipic unei transmisii EDC secventiale gasite pe Duster sau unei transmisii automate clasice.



In ciuda acestei probleme tipice tuturor transmisiilor robotizate, noua cutie Easy R vine si ofera masinii de fata performante rutiere foarte bune si un consum mediu extrem de mic.


Pentru ca are 6 rapoarte in loc de 5 gasite pe transmisia manuala, noua cutie Easy R ofera schimbari ale vitezelor relativ rapide in mediul extraurban si un consum mediu cu pana la 1.5 litri mai mic in regim de autostrada, fata de cutia manuala.


Fanii Dacia vor spune ca transmisia manuala este mai buna la capitolul consum, insa scaderea turatiei cu pana la 400 rpm in regim de autostrada, reprezinta de fapt un consum real mult mai mic de motorina.



Noi am reusit sa afisam intr-un trafic extrem de aglomerat din Bucuresti un consum mediu de 6.8 litri pentru fiecare 100 de km, si un consum mediu de 3.2 litri atunci cand merge pe drumurile nationale cu o viteza constanta de 90 km/h.


Pe autostrada, la o viteza de croaziera de 140 km/h, consumul real afisat de noul Sandero Stepway Easy R este de 5.3 litri.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Pe scurt vorbim de un crossover veritabil care arata bine, are cea mai mare garda la sol din segmentul sau si cel mai economic motor diesel din clasa de 1.6 litri.



In ciuda faptului ca versiunea Stepway are un pret mai mare decat cel al unui Sandero de baza, versiunea de fata reprezinta o masina completa la capitolul dotari si imagine, iar echiparea sa cu noua cutie Easy R aduce un plus pentru cei care merg preponderent in marile aglomeratii urbane.



PRO


Imagine de marca


Garda la sol foarte mare


Tren de rulare extrem de confortabil


Motor diesel dCI puternic si foarte economic


Cutie Easy R capabila de o economie reala de combustibil


Valoare mare de revanzare



CONTRA


Lentoare schimbare trepte Easy R


Lipsa aer conditionat automat pe versiunea de fata





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, drive test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, test romania Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, autolatest Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, teste auto Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, automarket Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, pro motoare Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, turatie Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, consum Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, 0-100 km/h Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, pret Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018, viteza maxima Dacia Sandero Stepway 1.5 dCI 90 CP Easy R 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 4.01.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 4.01.2018 | 12:00 EET

  Sanderopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/4000
Moment motor (Nm/rpm)220/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4057
LATIME C(mm)1733
INALTIME(mm)1533
GREUTATE (kg)1160
PERFORMANTE V Max (km/h)166
0-100 km/h (secunde)11.8
Consum Mediu (litri)3.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 3.12.2018 | 12:00 EET