Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua generatie BMW 530 diesel xDrive G30 ZF8 Plus Pachet M cu motorul B57D30M0 2019

Daca vrei sa-ti cumperi un BMW Seria 5 de la Automobile Bavaria, trebuie neaparat sa-ti indrepti atentia spre un diesel cu 6 cilindri!

Spunem aceasta pentru ca acum avem placerea de a discuta despre singurul BMW Seria 5 care merita achizitionat, daca trebuie sa luam neaparat o motorizare diesel.

In Romania, din pacate, clientii prefera motorul de baza de doi litri pentru ca are un impozit mai mic, insa in realitate masina germanilor a fost conceputa sa ruleze cel putin cu un 6 in linie sub capota, daca nu cumva vorbim de un V8 pe benzina de peste 640 de CP.

Asadar, de fiecare data cand cineva te intreaba daca “merita” sa-ti cumperi un Seria 5 cu patru cilindri diesel, trebuie sa te gandesti la acest trei litri cu 6 cilindri, testat de echipa noastra si pe modelul X5 AICI!

CE INSEAMNA 530xi si 530xd? CARE SUNT DIFERENTELE?


La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv daca alegi o benzina 530 primesti doar un motor de cilindree mica cu 4 cilindri in linie, insa daca alegi un 530 diesel primesti, de fapt, motorul pentru care acest brand “530” a si ramas in istorie.

In urma cu ceva vreme, testam in premiera pe Autolatest, aceasta a doua generatie de modele, care poarta numele de cod G30, cu motorul mic pe benzina turbo si aveam sa descoperim o masina mult superioara unui Audi A6 2.0 TSi sau Mercedes E250 de 250 CP.


Motorul de doi litri pe benzina al celor de la BMW este suficient de puternic pentru a duce masina aceasta la viteze unde foarte repede poti sa-ti pierzi permisul de conducere.

Insa, dupa cateva sute de km la bordul noul 530xd, putem spune ca daca vrei o masina si mai performanta, trebuie neaparat sa alegi un 6 in linie, fie ca vorbim de acest motor sau de propulsorul pe benzina, al modelului 540xi de 340 CP.

 

 

CUM SE CONDUCE UN 530xd 2019?


Inca din primii km am observat faptul ca noua generatie BMW G30 este complet schimbata fata de un mai vechi E60, respectiv BMW a ales sa realizeze o masina mult mai confortabila la drum, pentru a concura si mai eficient gama Mercedes Clasa E.

Acest detaliu se traduce printr-o pierdere la capitolul dinamism , exact locul unde BMW nu avea nici un concurent in deceniile trecute, si spunem asta chiar daca masina era echipata cu un tren de rulare M.

Singurul mod in care BMW dinamizeaza acest mare Seria 5, este cand alegem functia Sport a transmisiei, moment in care cutia ZF8 Plus schimba rapoartele fulgerator, iar trenul de rulare si directia se intaresc pentru un raspuns cat mai bun.

Insa chiar si asa, avem de fata un Seria 5 cu o caroserie “grea”, care are o intertie mare in viraje, drept pentru care daca vrei o masina dinamica pe sosea suntem nevoiti a recomanda un Seria 3 mai mic!

BMW PRODUCE CEL MAI BUN DIESEL CU 6 CILINDRI DIN LUME!


Spunem acest lucru chiar daca Audi are acum vechiul V6 TDI, cu un compresor electric sau Mercedes un nou motor tot cu 6 cilindri in linie. Realitatea crunta pentru Audi si Mercedes este ca BMW continua sa produca cel mai bun diesel din lume, motor care echipeaza aproape toate modelele bavarezilor!

Aici vorbim de noua generatie de motorizari B57D30M0, care are in versiunea de baza o putere maxima de 265 CP si un cuplu motor de peste 620 Nm. Inca din start trebuie spus ca acest motor de baza este in realitate si cel mai fiabil, pentru ca este singurul cu o singura turbina.

VEZI REPRIZA 0-100 km/h AICI!

Daca vrei performante si mai bune, poti alege aceeasi motorizare cu doua turbine si 320 CP, sau chiar versiunea de top cu patru turbine care afiseaza o putere maxima de 400 CP si aproape 800 de Nm.

Pe masina de fata, motorizarea lui BMW a demonstrat faptul ca o repriza de la 80-130 de km/h se poate realiza la fel de repede precum cea a unui motor V8 pe bezina, de peste 400 CP, detaliu extrem de important pe soselele noastre nationale cu o singura banda pe sens.

BMW spune ca aceasta masina atinge 100 de km/h in doar 5.4 secunde, iar viteza sa maxima este limitata la 250 de km/h, insa fara limitator acest motor este capabil a atinge chiar si o viteza maxima de 300 km/h.

TRANSMISIE XDRIVE SI ZF8 PLUS


Doua detalii extrem de importante ale masinii lui BMW sunt celebra transmisie automata cu convertizor de cuplu ZF8 Plus si transmisia integrala de tipul permanent xDrive.

Cu aceste doua dotari, BMW Seria 5 devine extrem de usor de condus chiar si pe un drum cu zapda, iarna, iar pe ud, adereanta sa este socanta pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.8 tone.

In viata de zi cu zi, cutia ZF schimba rapoartele mult mai elegant decat noua cutie 9G Tronic de la Mercedes sau probelmatica cutie secventiala S Tronic de la Audi.

Consumul real al masinii a fost unul de 6 litri in mediul extraurban si undeva in jur de 10 litri intr-un trafic aglomerat din Bucuresti.


PRO

Imagine de marca

Suspensie M revizuita

Motor diesel cu 6 cilindri de trei litri

Putere si consum foarte mic de motorina

Reprize 0-100 si viteza maxima de 250 km/h

Siguranta rutiera cu transmisia xDrive

Cutie ZF8 Plus cu functia Coasting

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Pret mare de achizitie

Pachet Motorsport scump

Design mult prea asemanator cu cel al vechiulu F10

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente