rss

Test Drive cu noua Honda Civic Sedan 1.8 S 140 CP M6

Honda provine din indepartata Japonie insa aceasta realizeaza in continuare cele mai sportive modele, si aici nu vorbim neaparat de masinile sport din gama.

Test Drive cu noua Honda Civic Sedan 1.8 S 140 CP M6
Aceasta afirmatie este argumentata de faptul ca marea majoritate a masinilor Honda ofera un grad de sportivitate mult mai accentuat decat ceea ce ofera marcile concurente precum Toyota sau Nissan.

In ciuda unei instorii incununate de succese pe plan competitional Honda continua sa aibe probleme in Europa din cauza mentalitatii invechite si fixiste a clientului traditional de automobile germane.

Pentru a contracara acest trend nagativ Honda a luat decizia de a comercializa masini in Europa cu o pronuntata tenta sport. Acest feeling se poate observa incepand cu micutul Jazz care are o arhitectura de mini MPV, insa care ofera celui de la volan o placere de a conduce imposibil de intalnit la marci de volum precum VW, Opel sau Renault.

Daca ne uitam putin mai sus in gama inatlnim o masina care reprezinta pentru Honda cam ceea ce reprezinta pentru BMW Seria 3 sau pentru Mercedes Clasa C, aduca un adevarat block-buster pentru departamentul de vanzari. Numele sau este de peste trei decenii Civic si in aceasta perioada masina nu si-a pierdut din cele mai importante calitati.


Motorizare

Honda Civic este comercializata in Romania doar cu o singura motorizare daca nu luam in calcul si versiunea specializata Civic Hybrid, respectiv cu un motor pe benzina de 1.8 litri. Acesta dezvolta o putere maxima de 140 CP si este in prezent din punctul nostru de vedere cel mai bun motor de 1.8 litri aspirat din lume.

Daca ne uitam putin la ceea ce ofera concurenta europeana printr-un TSI de 160 CP la VW sau un propulsor de 1.8 litri fabricat de Opel intelegem mai bine de ce Honda continua sa produca masini sport. Singurul motor cu adevarat mai performant este TBI-ul de 200 CP al modelelor Alfa Romeo.

Motorul Honda dispune de sistemul de injectie VVTI secvential detaliu care permite masinii sa se comporte admirabil in mersul lent din marile orase, insa cand se depaseste granita celor 5.000 rpm VVTI-ul intra in functiune si face din aceasta masina o sportiva demna de segmentul pocket-rocket.

Reprizele efectuate in zona rosie a turometrului (7.300 rpm) sunt extrem de facile si ofera masinii un comportament demn de orice motorizare de peste doi litri. In viata reala un TSI (motor supraalimentat) de la VW Skoda & Co face treaba fumosa pana in zona de 5.000 rpm, insa pierde rapid din putere datorita supraalimentarii, moment cand un VVTI de Honda incepe sa se simta si mai bine. In plus acesta din urma are si o tonalitate de nota 10.


Durabilitate

La acest capitol Honda pare imbatabila in fata concurentilor europeni unde putem sa-i enumeram chiar si pe cei premium precum Audi, BMW sau Mercedes.

Acesta motorizare sportiva de 1.8 litri se comporta admirabil in zona rosie a turometrului dar si la capitolul intretinere si fiabilitate. Fanii Honda pot confirma rezistenta acestor VVTI-uri, raspunsurile lor mentionand de fiecare data o viata reala de peste 500.000 de km fara probleme.

Consum

Masina din test a trecut test-ul suprem in Bucuresti, respectiv rularea pe o zapada de jumatate de metru. Rezultatul incursiunii in iarna romaneasca a fost un consum de benzina de 9.8 litri in conditia rularii maxim cu treapta a doua a transmisiei pe o distanta mare.

In mediul extraurban motorul VVTI de 1.8 litri consuma in medie 5.5 litri pentru fiecare 100 de km.

Pret + Garantie

Honda este o marca sport deci si preturile sunt peste media clasei. Astfel, daca luam modelul din acest test drive care costa 17.231 euro (TVA inclus) putem sa spunem ca aceasta masina nu este una ieftina. Lista de echipamente intalnite la un nivel de echipare standard este completa si permite marcii japoneze sa concureze cu succes si noii veniti din Asia precum Kia sau Hyundai.

In Romania Honda Trading ofera clientilor o garantie de 3 ani si primii 60.000 de km intretinere gratuita. Acest lucru se traduce in limba romana prin oferirea gratis a primelor doua revizii obligatorii.


PRO

Imagine de marca buna, valoare de revanzare buna, motor pe benzina de top, portbagaj mare, garantie gratis primii 60.000 de km

CONTRA

Setarea suspensiei este prea tare pentru drumurile forestiere din Bucuresti, retea de service relativ mica, materiale din plastic de calitate medie


Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.03.2010 | 03:04 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.03.2010 | 03:04 EEST

  Civicpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1799
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)140/6300
Moment motor (Nm/rpm)174/4300
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4450
LATIME C(mm)1750
INALTIME(mm)1430
GREUTATE (kg)1265
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.3
Consum Mediu (litri)6.6
PRET fara TVA (euro)14.480
cu TVA (euro)17.231
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST