rss

Test Drive cu noua Honda CR-Z 2010 IMA 6 manual

Honda este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume prin simplu fapt ca acesta a fost singurul care a implementat in serie mare automobilele revolutionare.

Test Drive cu noua Honda CR-Z 2010 IMA 6 manual
In urma cu mai bine de un deceniu Honda scotea pe piata din Europa prima masina de serie hibrida cu transmisie manuala, Honda Civic IMA.

Succesul sau a fost unul relativ deoarece mentalitatea cumparatorilor europeni era complet diferita cand a venit vorba de automobilele cu propulsie alternativa.

Pe Batranul Continent majoritatea vanzarilor au fost automobilele propulsate de motorizari diesel, unitati extrem de economice, insa care au demonstrat pe parcursul anilor ca au mari probleme la capitolul rafinament si de ce nu costuri de utilizare.

Evolutia propulsiei alternative

In urma cu 15 ani americanii de la General Motors au dezvoltat modelul EV1 care a reprezentat de fapt prima masina full electrica. Proiectul EV1 a fost abandonat din diferite considerente, insa japonezii de al Toyota si Honda au urmat o alta cale, cea a masinilor hibride.

Multi se intreaba de multe ori de ce nu aceasta evolutie a masinilor hibride nu a inceput cu acestea sa fie echipate cu un motor diesel si unul electric.

Raspunsul la aceasta intrebare este simplu, respectiv in urma cu mai bine de 15 ani motoarele diesel nu erau foarte bine dezvoltate de catre Honda si Toyota, acestia optand pentru echiparea primeleor masini Hybrid cu propulsoare pe benzina.

Avantajul unui motor pe benzina care echipeaza o masina hibrida este acela ca ofera un rafinament mult mai elevat decat un MAC, iar posibilitatea realizarii unui motor pe benzina de cilindree mica era mult mai facil.

Hybrid by Honda

Prima Honda hibrida se numea Insight insa succes-ul acestei tehnologii a fost evident doar cand acestia au lansat modelul Civic. Transmisia manuala cu 5 rapoarte si implementarea sistemului de management IMA ( Integrated Motor Assist), au facut ca aceasta masina sa fie apreciata.

In prezent Honda are in gama trei model hibride respectiv Civic Hybrid, Insight si noul CR-Z.


Test cu cea mai reusit hibrid al momentului!

Modelul din acest test drive este de fapt cea mai noua aparitie in gama celor de la Honda, noul CR-Z.

Numele masinii a fost ales cu grija pentru a aduce aminte fanilor de sportivitatea vechiului CR-X, masina sport realizata pe baza compactei Civic din anii 90.

Asadar noua Honda CR-Z este un succesor al vechiului CR-X care vine sa combine cu succes si tehnologia hibrida IMA.

Primul Hybrid Sport

Sa alaturi termenii de sportivitate de cel hibird este la prima vedere o greseala fatala daca tinem cont ca pana in prezent nici o masina hibrida nu a avut nici urma de sportivitate.

Pe piata mai gasim masini sport extrem de economice insa toate sunt doar echipate cu motorizari diesel de clindree mare.

Dupa parcurgerea a cateva sute de km in mediul urban putem relata ca noul CR-Z este prima masina sport hibrida din lume datorita faptului ca Honda a reusit sa produca o masina economica insa care sa ofere si o sportivitate reala pe sosea.

Design

Noul CR-Z este o masina care arata ciudat, design-ul sau avand o multime de elemente imprumutate de la fratiorii sau deja consacrati.

Astfel partea frontala imprumuta linia grilei radiatorului si blocurile optice gasite la modelul S2000, iar spatele ciudat care ne readuce aminte de indrazneala modelului CRX din anii 90.

La interior noua masina pune accentul pe un feeling sport inca din primul moment cand se oberva ca pozitia la volan este foarte joasa.

Plansa de bord este ergonomica si ofera un design sportiv cu multe elemente imprumutate de la sportivele marcii.

Lumina albastra a indicatorelor si amplasarea nonconformista a comutatorelor fac viata in spatele volanului una placuta.

Calititiv noua Honda CR-Z se inscrie in linia clasica Honda, respectiv utilizare unor materiale din plastic dur si inestetic, insa care este foarte bine asamblat.

Motorizari

Spunem motorizari si nu motorizare deoarece noul CR-Z are doua propulsoare, unul pe benzina de 1.5 litri si unul electric.

Acesta din urma este montat inteligent intre motor si cutia de viteze, acesta intrand in functiune doar atunci cand este nevoie.

Fata de un Insight CVT noul CR-Z este echipat standar cu o transmisie manuala cu 6. Aceasta are o timonerie exacta si permite soferului un comportament sportiv.

Rapartele sunt bine sincronizate iar interventia motorului electric este insesizabil.

In stanga plansei de bord Honda a montat trei butoane care reprezinta modul ECO, Normal si Sport.

Ultimul este si cel mai indicat pentru utilizare mai alerta a masinii.

Cand se activeaza modul Sport motorul pe benzina functioneaza mai agresiv iar propulsorul electric intervine mult mai rapid cand situatia o cere.

In cazul unei reprize de la 0-100 km/h momentul motor al propulsorului electric face diferenta, iar in unele cazuri sistemul de stabilitate intervine pentru a stopa pierderea aderentiei.

Consum

O sportiva hibrida trebuie sa insemne automat si un grad al consumului mai mic decat ceea ce ofera concurenta.

Astfel, in mediul bucurestean de varf masina a consumat in modul ECO aproximativ 7 litri chiar si in conditia activarii instalatiei de aer conditionat automat.

Eficienta sistemului de management al celor doua motoare IMA este realmente functional, autonomia masinii fiind mai mare de 500 km in ciuda unui rezervor de maxim 40 litri.


Concurenta

Noua Honda CR-Z nu are in prezent nici un concurent de seama pentru ca momentan pe piata nu exista nici un hibrid sportiv.

O posibila concurenta poate sa vina din partea compactelor diesel precum VW Scirocco TDI, Opel Astra GTC sau Renault Megane Coupe. Acesta au motorizari diesel mai puternice decat japonezul nostru insa au si o greutate la gol mult mai mare.

Pretul unui exemplar precum cel testat este de 21.000 euro fara TVA, pret care se situeaza la aceelasi nivel cu cel al modelolor germane enumerate mai sus.

Diferenta dintre CR-Z si un VW Scirocco TDI este ca Honda ofera toate optionalele germanului standard.

VEZI EMISIUNE Autolatest Honda CR-Z aici:

http://www.youtube.com/watch?v=ZrQmT_oYTEA

http://www.youtube.com/watch?v=po4xOKpkrqI


Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 7.10.2010 | 11:30 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 7.10.2010 | 11:30 EEST

  CR-Zpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + E
CAPACITATE (cmc)1497
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)124/6100
Moment motor (Nm/rpm)174/1000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4080
LATIME C(mm)1740
INALTIME(mm)1395
GREUTATE (kg)1120
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.9
Consum Mediu (litri)5.5
PRET fara TVA (euro)20.100
cu TVA (euro)26.000
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj5
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/1
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST