rss

Test Drive cu noua KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020! O masina mai buna decat Toyota CH-R Hybrid

Masina de fata este una care a inceput sa devina cu adevarat o mare problema pentru cei de la Toyota.

Test Drive cu noua KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020! O masina mai buna decat Toyota CH-R Hybrid

Este vorba de noua KIA Niro facelift 1.6 GDi 105 ch ISG DCT6, model care a primit recent un amplu facelift pentru anul 2020.


Si spunem ca este o problema pentru Toyota, pentru ca este mai puternica, mai ieftina, cu o garantie mai mare si in general, cu o calitate de fabricatie mult superioara.



DE CE NIRO SI DE CE HYVRID IN 2020?


Pentru simplul fapt ca masina de fata este cel mai ieftin model KIA hybrid, model care are o caroserie crossover cu o calitate de fabricatie best in class.


Citeste testul nostru cu Niro din 2017 AICI!


Toata lumea stie ca Niro este vandut cu succes, atat in varianta PHEV, insa si 100% electrica, iar varianta de fata poate parea, la prima vedere, lasata in spatele luminii reflectoarelor, insa realitatea este ca Niro Hybrid reuseste sa fie chiar mai buna si decat vedetele de la Toyota, brand promovat ca fiind unul 100% hybrid.



Acum suntem in fata unui Niro facelift 2020, modelul ajungand intr-un final la o maturitate greu de anticipat in urma cu 4 ani, cand a fost prezentat pietei din Asia.


Respectiv, vedem un crossover de clasa compacta-superioara care are o calitate de fabricatie foarte buna, un spatiu interior foarte mare, insa si o suspensie extrem de eleganta in utilizare, chiar si atunci cand soseaua are denivelari traditionale CNAIR!


MOTORIZARI DE TOP SI CUTIE SECVENTIALA


Capitolul unde noul Niro Hybrid invinge modelul Toyota CH-R este cel al tehnologiei integrate, respectiv KIA ofera doar un singur motor pe benzina de 1.6 litri GDI din seria Kappa II HEV, de 105 CP si 148 Nm la 4.000 rpm, motor care este corelat tot timpul cu altul electric de 44 CP, care ofera la randul sau un cuplu motor de 170 Nm.



Impreuna, cele doua motoare duc la rotile din fata o putere cumulata de 141 CP si peste 260 Nm incepand cu 1.798 rpm, adica puterea unui diesel de 130 CP insa fara emisii mari si zgomotul specific.


Pe sosea, modelul celor de la KIA se conduce extrem de relaxant, respectiv, in oras modul EV functionand la fiecare plecare de pe loc. In ciuda unui acumulator destul de mic, sistemul HEV al lui KIA permite masinii sa afiseze un consum, in Bucuresti, de 5.2 litri pentru fiecare 100 de km.



 


Acesta creste cand mergem pe autostrada, insa chiar si asa, cu un plin de 45 litri de benzina poti parcurge peste 750 de km.


DE CE NIRO ESTE MAI BUN DECAT CH-R?


Cireasa de pe tort este, in schimb, cutia  DCT cu 6 rapoarte, secventiala, care este mult mai rafinata si mult mai eleganta in utilizare decat orice cutie CVT de la Toyota.



De fapt, acest Niro Hybrid este mult mai rapid si mult mai dinamic cand este comparat cu Toyota CH-R, unul dintre principalii sai concurenti care se vinde bine chiar si in Romania.


KIA are in plus fata de masinile Toyota o garantie de 7 ani sau 150.000 de km, in timp ce Toyota ramane la garantia mondiala de 3 ani sau 100.000 de km, garantie care chiar acopera toate elementele masinii in caz de probleme!


De fapt, cutia 6DCT secventiala schimba rapoartele mai rapid in modul sport, in timp ce la Toyota cutia eCVT este un esec la capitolul dinamism sau rafinament in depasiri. Este buna doar in oras si atat!



KIA vine aici si permite modelului Niro Hybrid sa se comporte foarte bine chiar si in afara oraselor, de unde si recomandarea noastra in detrimentul masinii de la Toyota.


CONCLUZII


Niro Hybrid este fara doar si poate unul dintre cele mai bune masini hybrid care se vand in Romania, pentru ca are o caroserie mare, o calitate de fabricatie peste cea de la Toyota, cea mai mare garantie din Romania si este si singurul crossover hybrid care nu foloseste o transmisie CVT lenta in toate situatiile rutiere.



KIA Niro Hybrid trebuie sa fie condus imediat dupa ce testezi o Toyota CH-R sau chiar si un RAV4 Hybrid 2WD, pentru ca doar atunci poti sesiza faptul ca cei din Coreea aduc un produs best in class care arata si merge surprinzator de bine, plus ca se si vinde cu un pret decent.


Masina de fata este mai ieftina decat o Toyota CH-R, insa ofera mai multe dotari plus un spatiu la interior best in class.



PRO


Imagine de marca


Singurul Hybrid cu 7 ani garantie 


Singurul Hybrid cu transmisie secventiala DCT


Garantie de 7 ani Bara la Bara


Motor 1.6 GDI cu distributie pe lant


Garda la sol mare pentru un crossover


Valoare foarte mare de revanzare


Este Made in Coreea, deci cea mai buna calitate KIA


Farurie Bi-LED cu functia Auto si dotari realmente premium


 


CONTRA


Varianta de top cu pret mare de achizitie


Toate dotarile interesante sunt optionale






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020, test drive KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020, drive test KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020, consum KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020, pret KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020, autolatest, teste auto, teste ro KIA Niro Hybrid 1.6 GDi 105 CP ISG DCT6 Facelift 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.11.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.11.2020 | 12:00 EET

  Niropct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + Electric
CAPACITATE (cmc)1580
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)105+44/5700
Moment motor (Nm/rpm)265/0-4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4355
LATIME C(mm)1805
INALTIME(mm)1535
GREUTATE (kg)1490
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)11.5
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard7
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 29.11.2020 | 12:00 EET