rss

Test Drive cu noua KIA Niro PHEV Comfort 2019! Autonomie de 58 km in modul full electric in Bucuresti

Una dintre cele mai asteptate masini ECO ale anului a ajuns si pe piata auto din Romania.

Test Drive cu noua KIA Niro PHEV Comfort 2019! Autonomie de 58 km in modul full electric in Bucuresti

Este vorba de modelul KIA Niro PHEV, care vine sa ofere clientilor de masini electrice o solutie mult mai fericita pentru cei care merg si in afara oraselor, unde infrastructura de incarcare este deficitara in Romania.




Acum poti alege, pe langa Niro Hybrid, si acest Niro PHEV, o masina considerata electrica pentru ca pur si simplu reprezinta una dintre cele mai elegante solutii pana cand vom avea masini 100% electrice, cu o automie reala de peste 700 de km.


DE CE PHEV? SI DE CE KIA NIRO?


La aceste intrebari se raspunde simplu, pentru ca vorbim de o masina KIA construita in Coreea de Sud, adica care are o calitatate de fabricatie mult peste tot ceea ce este produs pe piata din Europa.



Si spunem PHEV pentru ca nu toti cei care vor sa treaca la o masina 100% electrica, au o suma de peste 50.000 euro ( adica o Tesla Model 3 cu o autonomie de peste 450 km!).


Spunem ca acest Niro Plug-in Hybrid este o solutie ideala, pentru ca, pe langa motorizarea electrica, avem totusi si un motor clasic pe benzina, extrem de eficient 1.6 GDI.


DE CE KIA NIRO PHEV ESTE O MASINA MAI HIGH TECH DECAT PRIUS PRIME PHEV?


La aceasta intrebare avem un raspuns imbucurator pentru fanii KIA, pentru ca vorbim de o masina extrem de economica chiar si cand este comparata cu un concurent precum Toyota Prius Prime PHEV 2019.



Masina de fata se numeste Niro 1.6 GDI PHEV 6DCT COMFORT si ofera un acumulator electric cu o capacitate de 8.9kWh Li-ion polymer, care are in constructie 96 de celule si o greutate de 117 kg.





Fanii Niro vor spune ca este prea putin, pentru ca e-NIRO are un acumulator de 64kWh, insa acestia uita faptul ca bateria lui e-Niro cantareste o greutate la gol de 457 kg, iar un PHEV are si motorizarea pe benzina.


Adica, daca cei de la KIA aveau de gand sa monteze acumulatorul lui eNIRO pe acest PHEV, greutatea totala a masinii depasea cu siguranta 2 tone, iar motorizarea pe benzina nu prea mai avea rezervor de benzina, pentru ca acumulatorul mai mare este montat pe toata lungimea caroseriei.



Si daca tot vorbim de Prius, putem spune ca cei de la KIA au ales sa monteze pe toata gama Niro, o transmisie 6DCT cu dublu ambreiaj, care este mult mai rafinata si rapida in utilizare decat transmisia CVT gasita pe toate modelele Toyota.



Poate singura critica este ca cei de la KIA nu au montat transmisia 7DCT ca sa ofere o turatie si mai josa in regim de autostrada, insa surse din Coreea anunta deja noua generatie de transmisii 8DCT cu dublu ambreiaj umed.


CE CONSUM ARE MASINA SI CAT "MERGE PE ELECTRIC"?


CUM TREBUIE SA CONDUCI UN PHEV?


Inca din primii km trebuie spus ca am primit masina cu acumulatorul incarcat 97%, iar noi am ales sa mergem in modul full EV, pentru a vedea ce range real are o asemenea masina, in traficul din Bucuresti.



Surpriza cea mare este ca nu am mers deloc economic si am reusit, fara probleme, sa atingem o autonomie in modul electric de 47 km, cifra suficient de buna pentru mersul la munca zilnic, in Bucuresti, fara a avea costuri suplimentare.


Cei de la KIA spun ca, in general, o masina merge zilnic intr-un oras aglomerat, in medie 40 de km, iar pentru aceasta distanta soferii trebuie sa plateasca foarte mult pentru costul motorinei sau benzinei.




Daca alegi un Niro PHEV si locuiesti la casa, poti sa o lasi la incarcat pe timpul noptii ( acumulatorul se incarca in 2.15 ore) iar dimineata mergi in modul EV, la munca, fara probleme! Daca la munca nu gasesti o statie sau o priza, poti sa te intorci acasa, tot in modul electric.


Daca locuiesti la distante mai mari de 50 km, atunci poti merge in modul full hybrid pana cand ajungi in oras, moment in care treci pe modul EV, in cea mai crunta aglomeratie, dupa care, atunci cand pleci spre casa folosesti tot modul hybrid, in afara orasului.


Consumul mediu de benzina intr-un asemenea regim este, conform celor de la KIA, doar de 1.7 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Una dintre cele mai placute surprize ale anului vine din partea celor de la KIA, care ofera romanilor o masina extrem de bine echipata ca dotari si cu o motorizarea PHEV, care realmente poate sa te faca sa uiti de o masina 100% electrica, insa si de una clasica diesel.


Noul Niro PHEV nu este un compromis asa cum spun altii, pentru ca este o masina crossover care te poate duce de la Bucresti la Timisoara fara a ramane blocat prin cine stie ce oras de provincie, asteptand charger-ul sa-ti incarce acumulatorul, iar cand ajungi in Timisoara, poti merge 100% EV chiar si cateva zile.




Aceasta posibilitate de a merge, atat pe benzina sau doar electric, face ca masina celor de la KIA sa reprezinte realmente o solutie pentru cei care nu vor neaparat o masina electrica, insa nici una diesel clasica, care polueaza extra in marile orase.


Gama PHEV a lui Niro reprezinta o dezvoltare clara a lui Niro Hybrid, iar cine vrea neaparat una 100% electrica, poate cumpara si un eNiro care are o autonomie WLTP la nivelul unui Tesla Model 3.S




Si poate singurele diferente sunt acelea ca masina lui KIA are 7 ani garantie bumper-to-bumper si o retea de unitati service raspandite pe intreg teritoriul Romaniei!



PRO


Poate merge 50 de km in modul full electric in Bucuresti


Costa cu 30.000 euro mai putin deca o Tesla Model 3


Costa cu peste 7.000 euro mai putin decat Toyota Prius PHEV


Este un crossover, adica are o caroserie spatioasa si o garda la sol generoasa


Pretul de achizitie incepe de la 28.900 euro cu toate taxele incluse


Valoare mare de revanzare


Singura masina electrica cu 7 ani garantie din Europa


Putere total cumulata de 140 CP suficienta si pentru un condus dinamic


 


CONTRA


Lipsa cutie 7DCT sau motorizarea 1.4 T-GDI


Versiunea de top Comfort cu dotari ajunge la un pret de peste 30.000 euro


Repriza 0-100 km/h in 10.8 secunde ( e-NIRO atinge "suta" in 7.5 secunde)







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, test drive kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, drive test kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, timp incarcare kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, consum oras kwh kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, autonomie in modul ev kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, consum curent kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019, drive test, teste auto, review romania kia niro phev 1.6 GDI 6DCT COMFORT 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET

  Niropct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + Electric
CAPACITATE (cmc)1580
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)105+60.5/5700
Moment motor (Nm/rpm)Total 265/0-4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4355
LATIME C(mm)1805
INALTIME(mm)1535
GREUTATE (kg)1596
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.8
Consum Mediu (litri)1.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET