rss

Test Drive cu noua KIA ProCeed GT 2019-Motorizare 1.6 T-GDi de 204 CP si cutie 7DCT

Kia Proceed este una dintre cele mai importante aparitii din segmentul compact, in Europa.

Test Drive cu noua KIA ProCeed GT 2019-Motorizare 1.6 T-GDi de 204 CP si cutie 7DCT

Spunem ca aceasta este una dintre cele mai importante modele compacte din Europa, pentru ca vedem cum cei de la KIA ofera o caroserie de tipul shooting brake care "socheaza" inca de la prima vedere.



DESIGN


Cea mai importanta caracteristica a modelului ProCeed GT este, pe langa motorizarea speciala, caroseria care ofera in premiera o linie tipica unui model precum celor din gama Mercedes sau Porsche, insa la un pret de achizitie care porneste de la 24.000 euro cu toate taxele incluse.


De fapt, design-ul masinii este atat de bine realizat, incat ceilalti soferi sunt intrigati atunci cand vad un ProCeed II in trafic, pentru ca arata ca un Porsche, insa are sigla KIA, adica cei din Coreea au dat nastere unei masini cu un look premium, care are un pret de achizitie aflat la nivelul unui banal VW Golf.




CE INSEAMNA GT PENTRU PROCEED?


Fanii KIA stiu ca marca are de ceva vreme in Europa un hatch Ceed GT, echipat cu o motorizare de top pe benzina si cu un tren de rulare extrem de sportiv, fata de cel al versiunii de baza.


Acum vorbim de un ProCeed GT care are la randul sau ceva avantaje fata de un Ceed GT, pentru ca vorbim de o masina cu masele mult mai bine echilibrate si un ampatament marit, care duce la o stabilitate longitudinala mult mai eficienta decat cea a unei masini mai compacte.




Nu spunem ca acest ProCeed GT este mai bun decat un Ceed GT pentru ca vorbim de caroserii diferite, insa spunem ca o masina care are o caroserie mai mare, poate avea si avantaj in anumite conditii.


MOTORIZARE 1.6 T-GDI de 204 CP ENERGICA SI RELATIV ECONOMICA


Sub capota se acunde un motor KIA de generatie noua, care nu mai are nici o legatura cu vechiul Ceed GT testat de echipa Autolatest AICI in 2014.


Pe atunci, KIA avea acest model dotat doar cu o transmisie manuala, care dispunea de un ambreiaj destul de tare, solutie tehnica pentru un impatimit al compactelor sport Made in Europe.




De atunci si pana in prezent, motorizarea KIA a trecut prin ample schimbari aduse de noile norme de poluare mult mai stringente, rezultatul fiind un motor cu un comportament complet diferit.



Daca vechea motorizare avea un timp de raspuns mai lent cauzat de o  supraalimentare, de generatie mai veche, acum noul ProCeed GT in modul Sport ofera senzatii greu de anticipat de cei care nu au mai condus o masina compacta cu o putere de peste 200 CP.


La prima vedere, in modul normal, transmisia 7DCT schimba rapoartele relativ lent, pentru a avea un consum cat mai scazut de combustibil, insa cand actionam functia Sport, atat transmisia, timpii de injectie, cat si evacuarea se schimba pentru a da soferului o repriza de la 0-100 km/h in doar 7.5 secunde.




Multi vor spune ca aceasta nu este demna de un hot-hacth modern, insa KIA nu ne spune cum se comporta masina cand viteza depaseste granita de 100 km/h, iar turatia motorului atinge 6.500 rpm. Noi vom relata ca, pana la o viteza de 200 km/h, masina a dat dovada de un dinamism greu de anticipat, fapt care recomanda aceasta versiune drept cel mai bun model KIA din segmentul compact.


CUM SE CONDUCE UN PROCEED GT 2019?




Inca din primii km descoperim faptul ca masina aceasta are o garda la sol extrem de mica, asemenea cursei amortizoarelor care sunt setate din fabrica doar pentru performante rutiere. Cine vrea o suspensie confortabila, poate oricand sa aleaga un ProCeed diesel CRDI.


Masina aceasta are o pozitie la volan foarte buna, datorita scaunelor sport cu o sustinere laterala de top si a unei demultiplicari diferite a directiei electrice.




La sfarsitul zilei poti spune ca mergi cu una dintre cele mai bune masini compacte ale momentului, pentru ca ofera peste 200 CP, o cutie cu 7 trepte extrem de rapida, iar design-ul exterior face orice Golf sau Focus sa para cel putin cu doua generatii in urma.



PRO


Imagine de marca


Motor T-GDI extrem de performant


Sistem Stop&Start eficient in Bucuresti


Tren de rulare extrem de sportiv


Design indiscutabil atragator al versiunii ProCeed


Singura cutie secventiala cu 7 ani garantie


Singurul motor sport de peste 200 CP cu 7 ani garantie


Valoare mare de revanzare



CONTRA


Pret relativ mare de achizitie


Trebuie sa platesti pentru vopseaua metalizata chiar si la versiunea de top







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, test drive kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019m drive test kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, pret kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, consum kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, 0-100 km/h, viteza maxima kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, garda la sol, probleme kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, pro si contra kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, reprize kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019, distributie lant kia proceed gt 1.6 tgdi 204 cp 7dct 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 6.04.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 6.04.2019 | 12:00 EEST

  Cee dpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1591
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)204/6000
Moment motor (Nm/rpm)265/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4605
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1442
GREUTATE (kg)1338
PERFORMANTE V Max (km/h)230
0-100 km/h (secunde)7.5
Consum Mediu (litri)5.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)24.747
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum8
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 12.06.2019 | 12:00 EEST