rss

Test Drive cu noua KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD de 255 CP! Singura masina sport cu 7 ani garantie

De fiecare data cand testam un model KIA Stinger, devine foarte greu a pastra o politica editoriala echidistanta.

Test Drive cu noua KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD de 255 CP! Singura masina sport cu 7 ani garantie

Spunem acest lucru, nu pentru ca articolul de fata este unul subiectiv, ci pentru ca masina aceasta a celor de la KIA reprezinta, de fapt, raspunsul dat de un constructor auto, care in urma cu 20 de ani nu exista pe piata auto din Europa, iar masina aceasta poate face fata oricarei comparatii, chiar si cu masinile premium germane.



CAROSERIE


In urma cu ceva vreme, testam noul Stinger al celor de la KIA, echipat cu motorul diesel 2,2 CRDI de 200 CP, un GT extrem de performant, cu o autonomie reala foarte mare.



Pe atunci, spuneam cititorilor Autolatest si TesteAuto, ca aceasta caroserie a fost realizata de catre KIA pentru motorul sau de top de 370 CP, iar pe acel diesel mic de 200 CP, nu aveam cum sa ne dam seama de performantele dinamice ale sasiului.




De aceasta data, avem cum sa ne dam seama, pentru ca avem in test un Stinger GALBEN, care are sub capota un motor cu o cilindree si mai mica decat cea a diesel-ului, insa aceasta "inima" bate pe turatii de benzina si reprezinta, de fapt, una dintre cele mai bune motorizari pentru un Stinger, in anul 2019.


MOTOR PE BENZINA 2.0 TGDI SI 255 CP




Spunem ca aceasta motorizare reprezinta cea mai buna solutie, pentru simplul fapt ca nu are costurile unui V6 de peste 350 CP, insa nici dezavantajele unui diesel, chiar daca este el Euro 6 Temp B 2019.


Motorul de baza al masinii ne aduce aminte de noul BMW 530i, care are la randul sau tot un motor de doi litri, dar cu 10 CP mai putin decat acest propulsor KIA, care ofera o putere maxima de 255 CP.




Cei 4 cilindri sunt suficienti pentru KIA Stinger, asa cum sunt suficienti pentru orice BMW care poarta cifrele 30i la coada, adica vorbim de motoare cu puteri maxime foarte mari, insa care ofera un randament extrem de bun, chiar si cand sunt conduse in viata de zi cu zi, in marile orase din Europa sau SUA.


CUM SE COMPORTA UN STINGER 2.0 TURBO IN BUCURESTI?




La aceasta intrebare, fanii diesel vor spune ca avem de fata o masina GT cu o greutate la gol destul de mare, care are un consum real de benzina de peste 15 litri pentru fiecare 100 de km, iar gama diesel este solutia perfecta.


Ei bine, domnilor, acest motor nu consuma decat 10-12 litri intr-un Bucuresti aglomerat, pentru ca masina beneficiaza de un sistem Stop&Start extrem de eficient, asemenea transmisiei automate cu 8 trepte, cu functia ECO.




Atunci cand iesim in afara orasului, noul Stinger pe benzina poate consuma chiar si 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, daca se conduce in limitele legii, insa cand poti pune pe sosea cei 255 CP fara prea mari probeme, consumul devine irelevant.


Pentru cei care inca considera gama diesel drept cea mai buna, trebuie sa-i dezamagim prin mentiunea ca acest motor pe benzina, afiseaza un consum real cu doar 2 litri mai mare decat pentru motorul diesel, adica cine vrea performante de top, alege tot timpul un motor pe benzina.


SINGURUL STINGER CU TRACTIUNE PE SPATE




Da, este adevarat faptul ca Stinger, in versiunea sa de baza, vine echipat doar cu tractiune pe puntea spate, solutie criticata de foarte multi soferi care, din pacate, nu au avut ocazia de a conduce o masina in aceasta configuratie. Noi spunem ca in afara de cele cateva zile din iarna, cand zapada este prea mare pe sosea, acest Stinger poate sa devina o masina de zi cu zi.



In modul NORMAL, masina se comporta admirabil chiar si cand mergem pe o sosea cu o aderenta precara, pentru ca sistemul ESP corecteaza orice eroare, iar transmisia ofera un downshift elegant, care nu permite o pierdere a aderentei.


Din pacate, aceasta versiune exista si cu tractiunea integrala AWD, gasita la modelul V6, insa doar pentru anumite piete auto, Europa nefacand parte din ele!





PRO


Imagine de marca


Motor pe benzina puternic si rafinat


Calitate de fabricatie


Consum mediu foarte bun pentru 255 CP


Cutie AT8 rafinata si cu 7 ani garantie 


Cea mai buna garantie reala din Romania-7 ani Bumper-to-Bumper


 


CONTRA


Lipsa sistemul AWD pentru motorul de baza


Lipsa unei versiuni mai puternice a motorizarii 2.0 T-GDI


Rezervor mic de benzina





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, test drive KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, drive test KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, test ro KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, autolatest KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, consum real KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, 0-100 KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, bmw seria 4 gran coupe vs KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, pret KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, discount KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, audi a5 vs KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, mercedes clasa c vs KIA Stinger 2.0 T-GDi GT Line AT8 RWD, motor turbo stinger

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.02.2019 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.02.2019 | 12:00 EET

  Stingerpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)255/6200
Moment motor (Nm/rpm)353/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4830
LATIME C(mm)1870
INALTIME(mm)1400
GREUTATE (kg)1630
PERFORMANTE V Max (km/h)240
0-100 km/h (secunde)6.0
Consum Mediu (litri)8.2
PRET fara TVA (euro)28.403
cu TVA (euro)33.800
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST