rss

Test Drive in Premiera cu noua KIA Stonic 1.4 MPI de 100 CP si noua cutie automata clasica AT6 2018

KIA face un pas imens in Europa, prin comercializarea, in premiera, a unei versiuni complet atipice a lui Stonic.

Test Drive in Premiera cu noua KIA Stonic 1.4 MPI de 100 CP si noua cutie automata clasica AT6 2018

Toata lumea stie de faptul ca in ultimii zece ani, toti marii producatori de automobile au ales sa-si reduca amprenta de CO2, pentru fiecare masina produsa cu motoare de cilindree mica.




Acest trend a fost interzis de catre americani si de catre Mazda, care au anuntat ca NU CRED in aceste motoare de cilindree mica, pentru ca nu mai pot atinge o fiabilitate gasita la motoarele mai vechi, iar consumul real este unul destul de mare. Adica emisiile de CO2 intr-un circuit WLTP, sunt socant de mari pentru aceste motoare.


In zona constructorilor auto care au ales sa-si dezvolte motoare de cilindree mica, se afla si KIA MOTORS, insa acestia au ales tacit sa-si pastreze in gama lor pentru Europa motoare de generatie mai veche pentru cei care nu cred in motoarele turbo cu 3 cilindri in linie pe benzina.


KIA STONIC PRIMESTE CEL MAI FIABIL MOTOR PE BENZINA




Sub capota masinii din acest test drive se acunde un motor clasic, pentru masinile KIA in Europa, respectiv motorul cu 4 cilindri in linie FARA TURBO, care se numeste G4FA si care ofera pe aceasta masina o putere maxima de 100 CP.


La prima vedere, KIA a ales sa vanda noul Stonic cu aceasta motorizare, pentru simplul fapt ca motorul de fata, cu distributie pe lant, are o injectie de benzina clasica, multipunct, care ofera un randament in timp extrem de bun.



Pe vechea generatie Ceed, acest motor dezvolta o putere maxima de 109 CP si a demonstrat pe mii de masini vandute in Romania, o fiabilitate de top, chiar si cand motoarele depaseau 300.000 de km.


7DCT SAU 6AT?

Clentii KIA Motors vor avea ceva probleme cand trebuie sa se hotarasca sa aleaga o motorizare pe Stonic si o transmisie, pentru ca acum KIA introduce pentru prima data in Europa cutia de viteze automata clasica AT6, gasita pe vechile Sportage si Sorento si pe masinile de clasa mica.



Noul Stonic primeste in premiera cutia AT6, o transmisie care are convertizor de cuplu, adica care ofera un rafinament in utilizare mult mai bun decat cel al unei transmisii secventiale.


De fapt, intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul, noi recomandam aceasta cutie AT6 in detrimentul unui 7DCT, pentru ca acum nu mai avem nevoie de functia AutoHold, mult necesara trasnmisie cu doua ambreiaje.


CUM SE COMPORTA MASINA IN AFARA ORASULUI?




Pentru a intelege cum se comporta noul Stonic, trebuie sa intelegem faptul ca aceasta masina este una care face parte din segmentul crossover compact, adica este o masina cu o garda la sol mai mare decat cea a unei citadine.


Aceasta garda la sol mai mare, ofera automat si un comportament rutier atipic, insa noul Stonic are un comportament pe sosea mult mai dinamic decat cel al unui Rio cu suspensie normala.



Pe autostrada, masina se comporta destul de confortabil, motorul fiind subturat cu noua cutie automata daca ne uitam la comportamentului motorului cu transmisie manuala.


La o turatie de 2.800 rpm masina merge cu 130 de km/h, turatie foarte buna pentru un motor care iubeste turatiile inalte. La un Ceed de generatie mai veche, pentru aceeasi viteza, turatia medie era de 3.400 rpm.




DE CE NE-A PLACUT ACEST STONIC AT6?


In prezent, pe piata auto din Europa, nu prea mai exista masini, atat din clasa mica cat si din segmentul crossover, care sa fie echipate cu motoare pe benzina cu injectie multipuct si transmisii automate clasice cu convertizor.


KIA face acest pas important, pentru ca vrea sa acest Stonic sa reprezinte o masina cu o fiabilitate de top, chiar si cand aceasta va avea 10 ani de utilizare.




In Bucuresti comportamentul transmisiei este mult mai rafinat decat cel al unei transmisii DSG, 7DCT sau EDC, lucru demn de mentionat in ciuda trendului de a renunta la aceste transmisii automate clasice.


Noua cutie automata AT6, are 7 ani garantie sau 150.000 de km, insa statisticile ne arata faptul ca pe modelele mai vechi aceste transmisii au dovedit o fiabilitate exemplara.



PRO


Singura masina crossover cu motor clasic pe benzina


Singura masina crossover cu transmisie automata clasica cu convertizor


Cea mai mare garantie din Romania


Consum mediu mic, atat in oras, cat si in mediul extraurban


Valoare mare de revanzare


Fabricata in Coreea de Sud


 


CONTRA


Tren de rulare putin confortabil pe denivelarile scurte


Pret de achizitie mai mare decat cel al unui Ceed








Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, test drive KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, drive test KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, consum KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, pret KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, 0-100 km/h KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, at6 vs 7dct kia, cutie automata clasica convertizor kia stonic, dsg vs KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, renault captur 1.2 tce vs KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, vw polo 1.0 tsi vs KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, ford fiesta active vs KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, peugeot 2008 vs KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, autolatest KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, testeauto KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018, test anduranta KIA Stonic 1.4 MPI 100 CP AT6 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.12.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.12.2018 | 12:00 EET

  STONICpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1368
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/6000
Moment motor (Nm/rpm)133/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4140
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1485
GREUTATE (kg)1080
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.5
Consum Mediu (litri)5.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum8
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 25.11.2018 | 12:00 EET