rss

Game Over VW Golf! Test Drive cu noua Mazda 3 echipata cu motorizare Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019

Mazda 3 este in acest moment, fara doar si poate, una dintre cele mai bune masini compacte din Europa.

Game Over VW Golf! Test Drive cu noua Mazda 3 echipata cu motorizare Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019

Acest lucru este destul de greu de spus de catre un jurnalist care testeaza modele precum KIA Ceed, Renault Megane IV sau BMW Seria 1, insa realitatea crunta pentru europeni este ca, japonezii au in acest moment, o compacta FOARTE BUNA.


CAROSERIE BY Yasutake Tsuchida




Inca din primele momente, cand vorbim de Mazda 3, vorbim de o masina care nu doar ca tehnic este senzationala, ci una care arata la capitolul design.


Noua linie de design aplicata modelului Mazda3, vine sa ofere o compacta care face ca un VW Golf sa para o masina desenata in anii '90.


Diferenta optica este atat de mare in favoarea masinii de fata, incat japonezii pot spune ca cea mai frumoasa compacta din Europa nu mai este o masina Alfa Romeo, ci una Mazda.


INTERIOR SOCANT PENTRU EUROPENI




Cand ajungem la interior, nu putem spune decat ca Mazda a decis sa-si pastreze linia erogonmica care ANULEAZA complet consola centrala, pentru simplul fapt ca nu mai era nevoie de ea. Evident, nu putem compara aceasta masina la interior cu un Tesla Model 3, insa cand ne uitam la un Opel Astra, VW Golff sau chiar si un Mercedes Clasa A, vedem faptul ca europenii nu prea au evolutat.


Lipsa consolei centrale aduce in premiera un display al sistemului de navigatie, dreptunghiular, eficient in ciuda dimesiunilor destul de mici la prima vedere.




Adica, nu avem o tableta care parca este montata extra cost pe o plansa de bord finuta, japonezii alegand ca acest display sa fie vizibil, insa nu extrem de mare.


Filosofia Mazda este ca atunci cand conducem nu atingem tableta de la sistemul de navigatie sau ne intindem dupa cine stie ce comutator.


MAZDA OFERA CEL MAI ELABORAT MOTOR DIESEL AL MOMENTULUI


Este vorba de un motor de generatie noua, care se numeste SkyActiv D si care are o cilindree de 1.8 litri, motor care vine sa-l inlocuiasca pe vechiul diesel 1.5.



Acum, vorbim de un diesel cu o cilindree mult mai mare decat ceea ce ofera concurenta ( 1.4-1.6 litri), detaliu extrem de bine gandit de catre japonezi, care nu cred in trend-ul downsizing-ului in Europa.


Noul diesel poarta numele de  SkyActiv-D S8-DPTS/S8-DPTR si este echipat cu un sistem de supraalimentare dubla, care ofera in premiera un raport de compresie extrem de mic, de 14.8: 1.




In viata de zi cu zi, acest diesel se comporta diferit fata de oferta celor din Europa, respectiv acesta are zona rosie a turometrului undeva la peste 5.200 rpm. In plus fata de acestea, Mazda NU ARE AD BLUE, pentru ca motorizarea de fata corespunde celor mai exigente norme WLTP din Europa.


CONSUM EXTREM DE MIC IN CIUDA TRANSMISIEI AUTOMATE




Noua Mazda 3 echipata cu motorul diesel de 1.8 litri SkyActiv, consuma intr-un Bucuresti aglomerat, in medie doar 6.5 litri, iar cand iesim in afara sa, acesta scade pana undeva in zona de 3.6 litri pentru fiecare 100 de km.


Aceste cifre sunt extrem de mici pentru o masina compacta, in Bucuresti, cand este echipata cu o transmisie automata clasica AT6.



Numele sau este SkyActiv-Drive si este de fapt, o cutie automata cu convertizor de cuplu, extrem de rafinata in utilizare, in special in traficul din orase.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Spunem Game Over cand testam Mazda 3, pentru simplul fapt ca aceasta masina este mult mai buna decat tot ceea ce ofera germanii sau francezii, fie ca vorbim de motorizari, transmisii sau design.




Chiar si trenul de rulare, cu o suspensie standard multilink pe spate, este setat extrem de dinamic, in comparatie cu precedenta generatie. 


In final, putem spune ca Mazda a atins un nivel aproape premium al masinilor sale, iar tehnologia SkyActiv nu are momentan nici un concurent real, din nici un punct de vedere.


In plus, japonezii au lansat recent si noul motor pe benzina SkyActiv-X, care ofera 180 CP fara turbo, insa cu un consum de benzina aflat la nivelul unui motor diesel! 



PRO


Design no-comment


Motor diesel SkyActiv D rafinat si puternic


Motor diesel Twin Turbo 


Distributie lant


Cutie Automata clasica cu convertizor de cuplu


Valoare mare de revanzare


Consum extrem de mic


 


CONTRA


Puterea motorului de doar 116 CP


Pret relativ mare de achizitie







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, test drive Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, drive test, consum Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, pret Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, review Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, cutie automata clasica at6, lansare Mazda 3 Skyactiv-D 1.8 116 CP TwinTurbo AT6 SkyActiv-Drive 2019, skyactiv x 2019, testeauto

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 1.06.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 1.06.2019 | 12:00 EEST

  Mazda 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1759
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)116/4000
Moment motor (Nm/rpm)270/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4460
LATIME C(mm)1795
INALTIME(mm)1440
GREUTATE (kg)1295
PERFORMANTE V Max (km/h)192
0-100 km/h (secunde)12.1
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/7
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 24.06.2019 | 12:00 EEST