Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Mazda 3 Hatch 2.2 Skyactiv D-Arma anti VW Golf GTD

Acest lucru nu inseamna ca masinile Mazda sunt putin atragatoare, ci doar faptul ca aceste au un grad de exclusivism imposibil de atins de europeni precum Volkswagen, Opel sau Renault.


Sa spui acest lucru despre o marca de volum japoneza nu se vede bine in ochiul directorului de vaznari, insa pentru clientii clasici de Mazda aceasta exclusivitate este exact motivul pentru care se merita achizitionate aceste masini.

Mazda 3 vs concurenta europeana

Clasa compacta este cel mai disputat segment din Europa , iar noua Mazda 3 devine un concurent de seama pentru modele precum Renault Megane sau VW Golf 7.

Sa concurezi cu “miticul” Golf pare o misiune imposibila la prima vedere,  insa Mazda gandeste atipic, respectiv gandeste japonez. In traducere acest lucru inseamna ca Mazda nu este interesata de downsizing sau de o masina compromis care sa faca bine la toate capitolele insa sa nu excezele la nici unul.

Exact aceasta mentalitate a fost aplicata de japonezi cand vorbim de noua compacta Mazda 3. Dupa ce am parcurs peste 700 de km la bordul noului 3 nu putem sa nu observam faptul ca regula compromisului a fost omisa cand a fost proiectata aceasta masina.

Acest lucru se vede cel mai bine atunci cand pornim la drum, respectiv cand simtim trenul de rulare extrem de sportiv insa in egala masura si extrem de rafinat cand se trece peste denivelari.

Acest feeling este unul complet nou pentru Mazda care ne-a obisnuit cu un tren de rulare rigid pe drumurile cu denivelari.

Noul 3 este cel putin de 3 ori mai bun decat predecesorul sau, devenind acum o masina chiar mai buna decat un VW Golf mult laudat de toata lumea buna din Europa de Vest.


Ei bine noi cei din Est spunem fara menajamente ca noul 3 este o masina compacta mai buna, o masina sportiva care are o calitate de fabricatie de top si care are toate sansele sa devina un best seller european.

DE CE MAZDA 3?

In primul rand pentru ca este Made in Japan si acest lucru se vede pana la cel mai mic surub si trim din plastic, adica are din start garantia ca este o masina de nota zece cand vorbim de fiabilitate ( lucru greu de spus de masinile germane precum VW sau Opel in ultima perioada!).

Pentru ca are sub capota un motor care nu are nici o legatura cu regula tipic europeana denumita downsizing. Acest lucru inseamna ca NU avem un motor de 900 cmc sub capota ci un propulsor de 2.2 litri care ofera un moment motor de 380 Nm.

In viata de zi cu zi noua Mazda 3 cu acest motor diesel DE BAZA ( mai mic nu exista!) se comporta la fel de sportiv precum o face un VW Golf GTD cu motorul 2.0 TDI de 186 CP.

Momentul motor al propulsorului Mazda Skyactiv D si rafinamentul sau dau lectii europenilor fie ca vorbim de VW, BMW sau Mercedes. Pur si simplu masina aceasta merge bine, se tine pe viraje asemenea unui BMW F20 si costa in medie cu pana al 10.000 euro mai putin decat un Golf.

Cine nu ne crede trebuie sa meraga in aceeasi zi atat cu noul Golf 7 si cu aceasta Mazda 3, o japoneza suprinzatoare din toate punctele de vedere.

In plus fata de aceasta pozitia la volan este parca semnata BMW si cele doua evacuari reale din spate sunt echipare de serie.

 

PRO

Imagine de marca

Made in Japan adica o fiabilitate superiara masinilor germane

Cutie de viteze manuala exacta

Motor diesel Skyactiv D puternic si economic

Distributie pe lant care nu se schimba

Tren de rulare multilink extrem de sportiv si rafinat peste denivelari

Habitabilitate peste media clasei

 

CONTRA

Pret de achizitie al versiunii de top

Retea de dealeri in Romania

Valoare de revanzare in Romania

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente