rss

Test Drive cu noua Mazda 3 Sedan Challenge G120 facelift 2017! Motorizare pe benzina 2.0 Skyactiv 120 CP Euro 6

Mazda ramane unul dintre constructorii auto din Japonia care au reusit sa treaca fara probleme peste toate crizele industriei.

Test Drive cu noua Mazda 3 Sedan Challenge G120 facelift 2017! Motorizare pe benzina 2.0 Skyactiv 120 CP Euro 6

Multi vor spune ca cel mai bun fabricant de automobile din Japonia este si ramane gigantul Toyota, insa fanii masinilor din indepartata Japonie pun in fata celor de la Toyota marcile Honda si Mazda.




De vina pentru acest trend din ce in ce mai actual si pentru clientii din Romania este gandirea tehnologica a celor de la Honda si Mazda, gandire care pune in fata respectul fata de clienti in detrimentul profitului garantat, detaliu care este mult mai important pentru cel care alege o masina japoneza de utlima generatie.


EVOLUTIA MAZDA IN EUROPA


In anii 90 Mazda avea inca influente americane prin cadrul parteneriatului cu Ford Motor Company, primele sale masini care au constituit o schimbare in mentalitate fiind cele din gama Xedos.



Un Xedos 6 cu un motor cu 6 cilindri in detrimentul unui banal 4 in linie afiseaza rafinament si performante de top. Fratiorul sau mai mare Xedos 9 cu motorizarea care functiona conform principiului Millers avea sa cimenteze imaginea Mazda in Europa in ciuda unor vanzari nu foarte reprezentative.


In urma cu cativa ani Mazda a trecut la noua optica Kodo Soul of Motion care avea sa aduca in gama pe langa un design revolutionar si o tehnica de ultima generatie atipica trend-ului industriei care cerea motorizari de cilindree mica supraalimentate.




Mazda a spus atunci NU regulii downsizing-ului pentru ca inginerii sai au demonstrat ca un motor mic turbo este mai putin performant decat unul clasic aspirat cu o cilindree mai mare. Si polueaza si mai mult in ciuda promovarii eco.


Acum motoarele Skyactiv pe benzina sunt cele mai bune din Europa cand vine vorba de aceste criterii.


MICUTUL 3 PRIMESTE UN FACELIFT CONSISTENT


Masina din acest test drive este una de volum pentru marca Mazda pentru ca are un pret de achizite situat in media segmentului compact care este si cel mai disputat din Europa.




Pe langa acest criteriu Mazda 3 reprezinta fara doar si poate in acest moment cea mai sportiva masina compacta in trei volume, nu pentru simplu fapt ca are un motor sportiv ci pentru ca intreaga masina este gandita extrem de bine pentru a se putea compara atat cu un VW Jetta fabricat in Mexic cat si cu un noul Renault Megane Sedan fabricat in Turcia.


Noul 3 Sedan ramane o masina oarecum atipica pietei din Europa pentru ca are o calitate de fabricatie peste cea a lui Jetta sau Megane, este o masina construia in Japonia care are o gama de motorizari despre care europenii tac cand sunt aduse in vorba.


Poate cele mai vizibile schimbari sunt o frana de mana electrohidrulica si optiunea de a avea un volan incalzit ideala pentru perioada in care a fost efectuat acest test drive.



Sau mai putem enumera cateva elemente care ne permit a compar aceasta masina cu una premium europeana: G-Vectoring Control, Head Up Dislay color, i-ACTIVSENSE, farurile LED adaptive anti-orbire cu curățare automată, Pilot automat adaptiv (MRCC) sau un sistem de evacuare dublu.


MOTORUL PE BENZINA SKYACTIV G20 MERITA NOTA 10




De fiecare data cand avem ocazia de a testa o masina Mazda pe benzina ramane cu un zambet pe buze pentru simplu fapt ca japonezii au refuzat sa dezvolte un motor mic turbo pe benzina, acest mare doi litri aspirat fiind in realitate mult mai peformant si economic decat concurenta sa europeana.




Cu o cilindree de doi litri motorul Skyactiv are cel mai mic raport de compresie din lume, cei 120 CP fiind dezvoltati liniar inca de la o turatie mica. Momentul motor este si el la nivelul unei motorizari turbo fara a avea lag-ul specific motoarelor turbo de cilindree mica precum 1.0 EcoBoost sau 1.0 TFSI.


Conform celor de la Mazda repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 8.8 secunde, cifra extrem de buna daca ne gandim ca un VW Jetta 1.4 TSI nu reuseste sa ajunga la aceasta viteza decat in 10 secunde. Chiar si un model premium precum Mercedes CLA 180 nu reuseste decat 9 secunde in aceeasi situatie, iar o mult laudata Skoda Octavia1.0 TSI 115 CP nu poate ajunge la 100 de km/h decat 10 secunde. Pe scurt aceste masini sunt lente cand sunt puse fata in fata cu japonezul din acest test.


Consumul real al noii Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv G20 este de 8 litri intr-un oras extrem de aglomerat cum este Bucurestiul. Fanii diesel trebuie sa nu uite ca motorul de fata este unul pe benzina care are un sistem Stop&Start care functioneaza admirabil chiar si cand temperatura exterioara scade sub -6 grade Celsius!



In mediul extraurban daca optam pentru un condus linistit, adica subturat masina japonezilor se multumeste cu doar 5 litri de benzina.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Noua Mazda 3 sedan a primit un meritat facelift si ramane in continuare una dintre cele mai bune masini din clasa sa din lume pentru ca nu are motoare turbo costisitoare, nu are o transmisie cu trepte lungi care imprima un sentiment de mijloc de transport si doar atat.


Mazda 3 Sedan G120 este o masina suprinzatoare cu un motor pe benzina de nota 10, motoar care te face sa razi cand depasesti in treapta a III-ea un TIR intalnit pe soselele din Romania, repriza care porneste de la 80 de km/h si merge fara probleme pana undeva in zona de 140 km/h fara a schimba o treapta superioara.



Acest feeling de masina care iubeste turatiile din zona rosie, care are cea mai exacta cutie de viteze manuala din clasa sa si un pret corect de achizitie reprezinta motivele pentru care NOUA SKODA OCTAVIA FACELIFT RAMANE O MASINA BANALA!


Conculzia este ca daca vrei sa-ti cumperi o Octavia sau un VW Jetta trebuie sa mergi pentru un scurt test drive si noua Mazda 3 Sedan pentru ca sunt sanse mari ca japonezii sa te schimbe complet!



PRO

Masina fabricata in Japonia


Calitate de fabricatie


Tren de rulare extrem de comfortabil


Cel mai bun motor de 120 CP din Europa


Cea mai buna transmisie manuala din clasa sa


Consum foarte mic de benzina


Faruri cu LED autoadaptive


HUD color de ultima generatie


Valoare foarte mare de revanzare


 


CONTRA

Lipsa motorizare G165 pentru gama 3 Sedan


Echipamente optionale disponibile doar in pachete





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, test drive mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, drive test mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, test ro mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, consum mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, 0-100 km/h mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, pret mazda 3 sedan g120 revolution top 2017, vw jetta vs mazda 3, skoda octavia vs mazda 3 sedan, renault megane sedan vs mazda 3 sedan, consum mazda 2.0 skyativ, G-Vectoring Control, Head Up Dislay color, i-ACTIVSENSE, farurile LED

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.02.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.02.2017 | 12:00 EET

  Mazda 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/6000
Moment motor (Nm/rpm)210/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4580
LATIME C(mm)1795
INALTIME(mm)1450
GREUTATE (kg)1175
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.8
Consum Mediu (litri)5.1
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.07.2017 | 12:00 EEST