rss

Test Drive cu noua Mazda CX7 Diesel 2010/performante, consum, stabilitate, pret, concurenta, pro si contra

Mazda este considerat unul dintre cei mai sportivi constructori de automobile din Japonia, iar acest lucru se poate observa fara probleme in spatele volanului tuturor masinilor sale.

Test Drive cu noua Mazda CX7 Diesel 2010/performante, consum, stabilitate, pret, concurenta, pro si contra
Acest lucru este sesizat chiar si cand conducem o micuta Mazda 2 de 1.3 litri si 86 CP.

Cand vorbim de un model precum RX8 lucrurile nu se schimba prea mult deoarece sportivitatea este prezenta doar intr-o doza mult mai mare.

Mazda si segmentul SUV In urma cu mai bine de 5 ani Mazda a decis ca este timpul sa intre serios in segmentul SUV si a dezvoltat in premiera mondiala primul SUV de clasa mare cu adevarat sportiv.

Acesta se numeste Mazda CX9 si reprezinta un concurent de seama pentru modele precum BMW X5 sau Audi Q7, diferenta fata de acestia fiind aceea ca modelul nu este comercializat pe Batranul Continent.

Motorizarea de baza de 3.5 litri si cei aproape 300 de CP fac din acesta masina un SUV de lux extrem de sportiv pentru cei 7 pasageri ai sai. Pasul urmator a fost intrarea pe pietele din Europa iar numele noii masini este CX7. Acesta arata extrem de mult cu mai marele CX9, insa beneficiaza de o doza de sportivitate mult mai mare fapt datorat unei motorizari cu adevarat sportive, respectiv un patru in linie de 2.3 litri care dezvolta o putere maxima de 260 CP.

Acesta motorizare beneficiaza de o supraalimentatre turbo serioasa (HPT), insa si de multe elemente precum distributia pe lant care permit masinii sa afiseze o fiabilitate foarte buna.

Minusuri CX7 2.3 Turbo

La acest capitol masina poate avea doar o singura problema respectiv un consum de benzina super plus extrem de mare. De fapt acest motor consuma in viata reala la nivelul unui V8 de patru litri de aceeasi putere insa de fiecare data cea mai scumpa benzina.

Acest dezavantaj face din aceasta masina preponderent un SUV sportiv destinat distantelor mici ( volumul mic al rezervorului permite o autonomie extrem de mica).

Solutia la un consum mare de benzina se afla in sfarsit pe piata, respectiv noul CX7 beneficiaza in premiera de un diesel de 2.2 litri capabil sa dezvolte o putere maxima de 173 CP.

Aceasta cifra face parte din segmentul mediu de putere insa ofera masinii performante decente. In ciuda faptului ca noul diesel nu mai reuseste sa ofere celui din spatele volanului o sportivitate reala, consumul mediu din Bucuresti de 9.8-10.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi se situeaza la jumatate fata de ceea ce ofera fratiorul sau pe benzina.

Mai este CX7 un SUV sportiv?

Cu siguranta acest model echipat cu acest diesel nu mai poate ridica aceasta pretentie deoarece micutul diesel trebuie sa se lupte constant cu o transmisie integrala permanenta si cu o greutate la gol de aproape 1.9 tone.

Sportivitatea diesel in acest segment incepe doar cu motorizarile cu 6 cilindri si o cilindree de peste trei litri. Comportament rutier Fata de fratiorul pe benzina acest CX7 diesel reuseste sa aibe un comportamnet rutier sportiv, comportament care este cu mult superior unui BMW X1 sau Audi Q5.

Despre Mercedes-ul GLK nu mai vorbim deoarece acesta este clar setat pentru confort. Stabilitatea foarte buna a masinii pe drumurile virajate ne-a readus usor zambetele pe buze insa aproape de fiecare data la iesirea din acestea cand doream doar putere bruta CX7 ne aducea aminte ca sub capota exista un diesel de clasa medie care nu poate rivaliza in nici un caz cu un 2.3 pe benzina turbo de 260 CP.

Interior

Mazda CX7 de fata este de fapt primul facelift operat masinii lansate in urma cu cativa ani, iar cel mai bine acest lucru se poate observa la interior. Materialele plansei de bord sunt putin mai bune decat cele ale predecesorului sau insa nu pot fi considerate premium.

Un plus evident este gasit la nivelul de gadeget-uri unde Mazda a introdus un sistem de navigatie gasit si pe fratiorul mai mic Mazda 3. Acesta este eficient insa dispune de cel mai mic display LCD vazut vreodata de noi. Sistemul corespunde normelor tehnologice din prezent insa dimensiunile foarte mici recomanda de fapt achzitionarea unui sistem de navigatie after-market cu display mult mai mare.

Consum

Cu noua motorizare noua Mazda CX7 diesel este o masina ecomomica insa nu trebuie sa va asteptati la un Globetrotter de mare efect. In mediul urban cu aerul conditionat activat aceasta masina consuma lejer 10-11 litri de motorina, insa cand se ruleaza extraurban consumul poate sa scada pana la un nivel de 6.5 litri.

Pret

Noua Mazda CX7 are un pret de achizitie de 30.000 euro si beneficiza de foarte multe dotari standard. Daca se mai adauga inca 5.000 euro masina poate sa fie echipata full option ,iar in acel moment concurenta incepe sa aibe realmente probleme.

Aici vobim de faptul ca un Hyundai IX35 (o clasa mai mica) poate costa 30.000 euro iar un BMW X1 2.0dXdrive poate costa undeva in jurul sumei de 50.000 euro cu aceeleasi dotari.

Despre Volvo XC60 sau Audi Q5 nu mai vorbim insa nu trebuie sa omitem o Honda CR-V diesel sau o Toyota RAV4 facelift diesel. Acestea din urma au preturi asemenatoare cu ale modelului de fata insa nu se pot compara cu un CX7 la capitolul sportivitate reala (transmisie, timonertie cutie de viteze, directie sau tren de rulare).

Concluzie

Pentru cei care nu mai doresc o sportivitate desavarsita asemenea fratiorului sau pe benzina pot alege fara probleme acest diesel de 2.2 litri, insa pentru a intelege mai bine care sunt cu adevarat diferentele trebuie testata si versiunea pe benzina.

Noul CX7 Diesel este o masina destinata celor care parcrug foarte multi km anual dar care au un stil de condus lejer. Pentru cei putin nebunatici recomandam motorul pe benzina fara menajamente.

PRO

Motor relativ economic, spatiu mare la interior, calitate de fabricatie ameliorata, tren de rulare sportiv, frane bune, distributie pe lant, fiabilitate Made in Japan, pret apetisant.

CONTRA

Lipsa feeling 2.3 Turbo, inca mai gasim la interior materiale din plastic dur, sistem de navigatie cu display liliputan, setare dura a suspensiei pentru craterele din soselele din Romania, valoare de revanzare.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.05.2010 | 09:05 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.05.2010 | 09:05 EEST

  CX-7pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2184
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)173/3500
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4698
LATIME C(mm)1870
INALTIME(mm)1645
GREUTATE (kg)1800
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)11.3
Consum Mediu (litri)8.5
PRET fara TVA (euro)23.773
cu TVA (euro)28.290
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST