rss

Test Drive cu noua Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020

Mazda ramane cel mai exclusivist producator de mnasini din Japonia, pentru clientii din Romania.

Test Drive cu noua Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020

Spunem asta in ciuda faptului ca pe piata exista si marca Lexus, care din pacate se adreseaza doar unui numar foarte mic de clienti, Mazda ramanand o solutie la tot ceea ce inseamna Toyota sau Nissan.



Tehnic, Mazda este intr-o clasa de sine statatoare, pentru ca este singurul constructor care si-a permis sa SPUNA NU LA DOWNSIZING si la CUTIIILE SECVENTIALE!


Adica, tot ceea ce produce Mazda are de acum doar motoare pe benzina, care sunt cuplate la transmisii manuale exceptionale sau la o cutie automata cu convertizor.



Pe scurt, spunem ca, daca vrei sa-ti cumperi un VW, Opel, Honda sau Ford cu siguranta nu vei avea nici un regret daca te indrepti spre o Mazda! 


MAZDA SARBATORESTE 100 DE ANI CU ACEASTA EDITIE SPECIALA




Si cand japonezii spun 100 de ani, spun de fapt, ca avem in fata una dintre cele mai bune masini compacte din lume, una superioara chiar si unui BMW Seria 1 sau a unui Mercedes Clasa A, bazat tehnic pe un Renault.


Mazda propune aceasta Editie Aniversara cu o gama de culori speciale, atat la interior, cat si la exterior, plus cea mai avansata motorizare pe benzina din lume! Deja celebrul propulsor Skyactiv-X de 177 CP 2020.


DESIGN




Noua Mazda 3 Editie Speciala are in premiera o vopsea care ne aduce aminte de predecesorul sau R360 din anii '60, care avea aceeasi nuanta a culorii si un interior premium de culoare visinie. 


Surpriza cea mare este ca Mazda chiar a vrut sa scoata in evidenta aceasta editie aniversara si a dotat modelul cu jante speciale, care au capace cu sigla gravata asemenea logo-ului 1920-2020 gasit atat pe aripile masinii, cat si pe covorasele din material textil la interior.



Cromatica este expresiva si prin integrarea unei planse de bord cu insertii de piele alba, design atipic oricarui model german care inca abunda in plastice si elemente de culoare neagra.


DE CE SKYACTIV-X 2020?








In primul rand, cand vorbim de Mazda, nu putem sa nu ne aducem aminte de un RX8 sau mai noile modele Skyactiv pe benzina, care au demonstrat germanilor ca exista "viata" si economie reala chiar daca nu au 3 cilindri si turbo.


Acum vedem cum tehnologia Mazda a atins un prag imposibil de inteles de fanii motoarelor downsizing, respectiv noul 2.0 X are tot 4 cilindri in linie, insa ofera in plus o tehnologie MildHybrid si SPCCI.




Pe intelesul tuturor, noua Mazda 3 Skyactiv-X are injectia SPCCI care ofera, pe langa o aprindere clasica prin scanteie, si o combustie prin compresie, gasita la motoarele diesel traditionale.


Pe langa aceasta vedem cum cei de la Mazda au montat pe acest motor un sistem mild-hyrbid clasic (un alternator de 7.9 CP si 48 Nm care intra pentru cateva secunde sa ajute motorul pe benzina), insa si un compresor legat prin curea, despre care putini stiu cum functioneaza.


Acesta este vizibil doar cand deschidem capacul motorului, compresorul fiiind cuplat tot timpul la motor si oferind un raspuns mult mai rapid decat cel al unei turbine clasice.




Impreuna, motorul pe benzina+motorul electric ( alternatorul) + compresorul, fac ca masina sa atinga 100 de km/h in doar 8.2 secunde si sa ajunga la o viteza maxima de 220 km/h! Totul in timp ce pe tevile de esapament ies doar 103 grame CO2, fara ca masina sa fie un HIBRID TRADITIONAL cuplat la o cutie CVT LENTA!


Mazda promite ca cei 224 Nm sunt suficienti pentru aproape orice situatie, insa noi spunem ca sub limita de 3.000 rpm masina se comporta decent, ca reprize, si ca undeva la peste 4.000 rpm, cu ajutorul compresorului, performantele reale cresc sesizabil.



Pe scurt, vorbim de cel ma avansat motor al momentului, la vanzare in Europa, care reuseste sa atinga chiar si cele mai stringente emisii de noxe, motor care are totusi 177 CP si care este mult mai rapid decat orice concurent, fie ca se numeste 1.5 TSI, 1.5 EcoBoost sau 1.33 TCe.


CUM SE COMPORTA IN VIATA DE ZI CU ZI?




La aceasta intrebare trebuie spus ca Mazda a reusit sa dezvolte o transmisie manuala exceptionala, care ne aduce aminte de vechile transmisii Getrag montate pe BMW, insa pentru cei care cauta un dinamism mai scazut, recomandam neaparat cutia automata AT6 produsa chiar de catre Mazda.


Pe sosea, sistemul AWD si garda la sol extrem de mica, ofera un feeling de masina RS, insa aici nu trebuie uitate anvelopele cu talon mic de 45 care nu "iarta" nici o denivelare de pe sosea.




Daca vrei sa conduci sportiv, trebuie neaparat sa depasesti 5.000 rpm, insa daca vrei sa consumi putin trebuie sa te uiti neaparat la afisajul Mazda, care recomanda schimbarea treptelor intr-un anumit interval!


Si, ca fapt divers, nu putem sa nu apreciem faptul ca Mazda ofera, in 2020, TOBE REALE pe aceasta masina, nu din cele fake desenate frumos de catre designeri pe spoilerul spate.


Odata ce te-ai obisnuit cu noua plansa de bord, cu geamurile laterale inguste si cu pozitia la volan joasa, nu te vei mai uita niciodata spre o europeana de volum!


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Mazda 3 ramane si in acest an una dintre putinele masini care exceleaza atat la capitolul design, cat si la capitolul tehnologie, insa cand vorbim de motorizarea Skyactiv X, vorbim deja de un salt atat de mare, incat europenii pur si simplu au ramas in urma.


Tehnologia motorizarii, cea mai buna timonerie din segment si un design care poate da fiori oricarui fan Alfa Romeo, sunt ingredientele pentru care un VW Golf 8 sau un Ford Focus 2020 devin doua obiecte banale greu de cumparat!


Si pentru cei care inca nu cred in design-ul Kodo, care a implinit recent 10 ani de existenta, trebuie doar sa mearga la un showroom sa vada si sa testeze un 3 chiar in aceasta editie aniversara 100 Years!



PRO


Imagine de marca


Cel mai bun design pentru o compacta din Europa


Calitate de fabricatie foarte buna


Editie Speciala 100 Years cu dotari complete


Motor Skyactiv X rafinat si puternic intr-o utilizare sportiva


Cea mai buna cutie (timonerie) manuala din segment


Transmisie integrala AWD eficienta in orice situatie


Valoare mare de revanzare


Optional cutie automata AT6 cu convertizor de cuplu


 


CONTRA


Pret relativ mare de achizitie


Lipsa cutie automata pe modelul de test


Consum de benzina relativ mare intr-un Bucuresti extrem de aglomerat


Sistem HUD care se reactiveaza la fiecare pornire







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020, drive test Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020, autolatest Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020, consum Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020, pret romania, consum bucuresti Mazda3 Edition 100 Skyactiv-X Mild Hybrid 180 CP AWD GT Plus MT6 2020, test ro, editie 100 years mazda 3

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 23.11.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 23.11.2020 | 12:00 EET

  Mazda 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Compresor
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)177/6000
Moment motor (Nm/rpm)224/3000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4460
LATIME C(mm)1795
INALTIME(mm)1440
GREUTATE (kg)1486
PERFORMANTE V Max (km/h)220
0-100 km/h (secunde)8.2
Consum Mediu (litri)6.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum8
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 29.11.2020 | 12:00 EET