Numele sau este Kodiaq si reprezinta de fapt primul 100% SUV al celor de la Skoda dupa un Roomster Scout si Yeti care nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor.
Noua masina de fata este Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4×4 Edition 2017, model care este preconizat a avea cele mai bune vanzari din intreaga gama Kodiaq.
Skoda spune ca in general clientii de Kodiaq vor agele un model echipat cu motorul diesel de baza care dezvolta doar 150 CP, propulsor care este cuplat standard la o transmisie manuala cu 6 trepte.
Tot Skoda spune ca majoritatea clientilor vor alege un Kodiaq cu transmisie integrala pentru care se plateste evident in plus, strategie care de cele mai multe ori nu prea se aplica pietei din Europa unde din ce in ce mai multe masini SUV sunt cumparate cu o tractiune doar pe fata.
CAROSERIE
Noul Kodiaq este bazat tehnic pe platforma MQB a celor de la VW si Audi, adica tehnic marele SUV Skoda este de fapt un VW Golf VI cu dimensiuni exterioare mult mai mari. Cel mai bine este sa comparam un Kodaiq cu noul VW Tiguan care dispune de aceeasi platforma tehnica.
La interior spatiul este mai mare in noul Kodiaq in comparatie cu Tiguan, insa si modelul celor de la VW are dimensiunile exterioare mult mai mici.
Fanii Skoda vor zice cu siguranta cu noul Kodiaq este si un concurente pentru Audi Q7, insa nici vorba de o asemenea comparatie pentru ca Audi este o masina premium si Skoda una low-cost in parametrii grupului VW VAG.
Conform primelor informatii plansa de bord a lui Kodiaq este realizata a concura chiar si cele mai pretentioase masini, insa aici nu putem observa faptul ca Skoda inca utilizeaza materiale de slaba calitate care seamana cu cele premium.
Un dezavantaj clar este trim-ul care imita un lem de esenta scumpa, placa care poate parea de prost gust in ochii unui cunoscator. Mai mult decat aceasta insertia respectiva reflecta foarte mult soarele la interior si poate duce la o neplacere pentru sofer in zilele insorite.
Tot un minus este si calitatea asamblarii care este inferioara in comparatie cu cea gasita pe un model Tiguan sau Honda CR-V de ultima generatie.
MOTORIZARE
Sub capota cehii ofera clientilor sai din Europa un motor diesel cunoscut de doi litri cu sistem common-rail care ofera un rafinament foarte bun in utilizare.
Cei 150 CP sunt suficienti pentru cei care merg linistiti, insa daca vreti performante decente trebuie sa achizitionati un Kodiaq de 190 CP pentru ca motorul de baza trebuie sa se lupte constant cu greutate la gol a masinii de peste 1.7 tone.
Cutia de viteze manuala este sincronizata foarte bine, insa si aici trebuie spus ca fanii unei masini premium vor alege tot timpul o versiune cu transmisie DSG care din pacate duce pretul masinii intr-o gama unde clientul poate opta chiar si pentru un BMW X1 de ultima generatie.
PRET
Modelul de baza Skoda Kodiaq porneste de la un pret de 28.590 euro cu toate taxele, model care are tractiune pe puntea fata si o cutie de viteze manuala clasica.
Cine vrea un Kodiaq echipat corespunzator trebuie sa plece de la suma de 34.000 euro fara nici un echipament optionala. Daca punem tapiteria de piele, sistemul de navigatie, farurile cu xenon, cutia DSG si transmisia 4×4 ajungem fara probleme la un pret real de achizitie de peste 47.000 euro.
Aici trebuie sa tinem cont ca vorbim de o motorizare 2.0 TDI de 150 CP, nu cea de 190 CP.
CE PRETURI AU DOTARILE OPTIONALE:
Parbiz incalzit: 270 euro
Climatronic : 250 euro
Radar cruise control: 820 eruro
Lumini LED ambientale: 160 euro
Par Assit: 300 euro
Bancheta rand 3: 750 euro
Trapa: 1050 euro
Camere video 360 ° Area View: 12290 euro
Webasto: 990 euro
Sistem navigatie Columbus: 2150 euro
Lane assist oglinzi retrovizoare: 880 euro
Airbag lateral spate: 290 euro
Cui remorcare : 830 euro
Suspensie adaptiva 990 euro:
Scut motor: 240 euro
Scaune piele: 1890 euro
Roata de rezerva : 100 euro
Sistem audio extra Canton: 490 euro
Port USB: 140 euro
Preungire garantie 1 an: 1299 euro
CONCLUZII SI KODAIQ VS CONCURENTA SA REALA!
Pe scurt noua Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4×4 Edition 2017 este o masina de ultima genearatie care trebuie sa creasca vanzarilor celor de la Skoda in are care urmeaza.
Principala problema a masinii de fata este pretul de achizitie mult prea mare pentru imaginea marcii si nu in ultimul rand pentru performantele sale pe sosea.
Noul Kodiaq este o masina cu o greutate la gol de peste 1.750 kg, iar motorizarea de baza de 150 CP nu reprezinta o alegere fericita pentru a avea un condus fara probleme pe soselele din Romania.
Un Kodiaq de 190 CP echipat asemenea versiunii de fata are un pret de peste 50.000 euro, suma mult prea mare pentru o masina Skoda chiar daca se numeste ea Koadiaq. Cu aceeasi suma poti merge la BMW sau chiar si Mercedes si cu siguranta gasesti un model premium tot cu transmisie integrala si cutie automata, iar valoarea de revanzare al unui BMW sau Mercedes este mult mai buna decat ceea ce ofera Skoda.
Concurentii sai directi precum Honda CR-V sau chiar si noul Renault Koleos si Ford Kuga ofera motorizari diesel mult mai puternice si au un pret de achizitie mult mai mic. Chiar si noul Ford Edge de 210 CP costa in versiunea sa de top doar 47.000 euro, insa ofera mult mai mult decat Skoda atat la capitolul imagine cat si performante.
Versiunile de volum pentru Kodiaq sunt cele de 150 CP cu transmisie manuala care nu au echipamente optionale si care nu au un pret de achizitie care depaseste granita de 35.000 euro cu toate taxele incluse.
Aici trebuie insa uitata climatizarea automata, cutia automata, cruise controlul sau sistemul de navigatie.