Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Toyota Auris 1.33 VVTI/ Auris 1.33. Auris 6 trepte/ consum Auris 1.33/Auris VVT-i vs TSI

Acesta nu este nimeni altul decat motorul pe benzina de 1.33 litri recent lansat si pe facelift-ul modelului de clasa mica Yaris.

Auris & Co

Toyota Auris este acel tip de automobil care conteaza foarte mult pentru un constructor de talia japonezilor de la Toyota chiar daca pe anumite piete acesta nu a primit o promovare foarte buna. Pe scurt trebuie sa spunem ca modelul Auris este un urmas demn a veteranei Corolla 5 P, si ca este pentru Toyota Europa unul dintre cele mai apreciate modele. Concurentii directi pentru acest Auris sunt VW-ul Golf si Opel-ul Astra.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Noul motor de 1.33

Cea mai mare schimbare a masinii se regaseste sub capota unde japonezii au montata un nou motor pe benzina. Acesta are o cilindree doar de 1.33 litri insa ofera mult mai mult decat anunta titlul. Motorul este in prezent cea mai moderna motorizare pe benzina Toyota deoarece dispune pe langa sistemul de aprindere VVT-i si o putere maxima cu mult peste media clasei. Raportul CP/cilindree este fantastic pentru un motor de mici dimensiuni aspirat.

Inginerii Toyota au reusit sa scoata din acest agregat 100 CP si 132 Nm. Cea mai mare schimbare se poate observa la capitolul performante unde noul 1.33 este mult mai bun decat vechiul 1.4 care dezvolta doar 97 CP. Momentul motor de peste 130 Nm este disponibil chiar la o turatie mai mica decat predecesorul sau detaliu care promite un comportament rutier in mediul urban mult mai confortabil.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Transmisie

Un alt detaliu care face ca acest Auris sa reprezinte o masina performanta este noua cutie de viteze cu 6 rapoarte exemplar etajate. In viata reala noua cutie permite masinii sa aibe un comportament urban de top, in mediul extraurban aceasta sa nu para deloc submotorizata. Ultima treapta a transmisisie are menirea de a face aceasta masina mult mai economica pe autostrada.

Consum

Chiar daca poate parea surprinzator noul patru in linie de 100 CP este un motor mai economic decat concurentii sai directi cu aceeasi cilindree. In Bucuresti pe parcursul a mai bine de 200 km in stilul bara la bara am reusit sa scoatem un consum mediu de benzina de maxim 8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

In afara orasului micutul motor nu a dezamagit si a consumat doar 6 litri.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Calitate de fabricatie

De fiecare data cand vine vorba de a incerca sa povestim despre calitatea de fabricatie a masinii japoneze trebuie sa spunem ca acest model beneficiaza de materiale de slaba calitate. Reversul medaliei este acela ca de obicei aceste materiale tari ale plansei de bord sunt extrem de rezistente in timp.

Oricum un Auris nu se poate compara din acest punct de vedere cu un VW Golf VI sau chiar si cu un Renault Megane III, masini care folosesc din abundenta spuma poliuretanica.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Ergonomie

Prima impresia la interiorul masinii a fost aceea ca inginerii japonezi au incercat cu acest Auris conceptul Cab-Forward, adica sa creeze un habitaclu masiv pentru patru pasageri si bagajele lor. Scaunul soferului este confortabil si devine un prieten bun la drumurile lungi. Pacat de cotiera centrala care este prea departe de cotul soferului.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Concluzie

Toyota Auris este o masina corecta din punct de vedere al pretului de achizitie daca ne uitam putin la ce ofera francezii de la Renault sau germanii de la Volkswagen. All around Auris este o masina serioasa care promite celui de la volan o fiabilitate desavarsita.

Noul motor pe benzina este in acest moment unul dintre cele mai apreciate propulsoare care intra in trendul downsizing-ului modern.

Toyota Auris 1.33 VVTI, test drive, consum mare Toyota Auris 1.33 VVTI, gpl tomasetto Toyota Auris 1.33 VVTI, autolatest, drive test, 0-100kmh

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente