rss

Test Drive cu noua Toyota Auris Sports Tourer Hybrid 2013

Masina de trei litri pe benzina la 100 de km- Consum mediu 3.8, maxim 3.8 si minim 3.7 litri.

Test Drive cu noua Toyota Auris Sports Tourer Hybrid 2013

Toyota este cel mai mare constructor de automobile din lume iar masina din acest test drive este un mic pas pe o piata auto.


Spunem un mic pas pentru ca pentru prima data gigantul japonez Toyota a decis ca este timpul sa ofere o masina hibrida care sa fie oferita clientilor in schimbul unui pret de achizitie la nivelul unui model concurent diesel.


Masina din acest test drive se numeste Auris Sports Hybrid si vine sa ofere pentru prima data europenilor optiunea reala la modelele cunoscute care sunt echipate cu motore diesel extrem de scumpe la achizitie.



Noul Auris Hybrid utilizeaza tehnologia Hybrid a celor de la Toyota, sistem care se gaseste pe modelul Prius insa care acum are un pret de achizitie in medie cu pana la 9.000 euro mai mic.


DESIGN




Noua generatie de modele compacte Auris este o masina care vine sa inlocuiasca vechea imagine a primei generatii care nu a fost comercializata la nivelul asteptat de fabricant. Noul Auris II este o masina cu un design tipic masinilor japoneze in SUA, o linie agresiva la exterior si o simplitate eleganta la interior.


De fapt noua masina a celor de la Toyota nu poate concura ca imagine cu un VW Golf in Europa insa vine sa ofere clientilor singura solutie eleganta la masinilor cu motoare diesel. Sistemul Hybrid care echipeaza acest Auris Sports este dovedit drept cel mai fiabil din lume, iar comportamentul masinii este peste asteptari.


Linia caroserie de tipul estate ne aduce aminte de simplitatea unor modele mai vechi precum Camry si Carina vandute cu oarecare succes si in Europa. 



INTERIOR


Una dintre cele mai socante schimbari ale noului Auris se gaseste la interior unde aceasta dispune de o plansa de bord care este mult mai masiva si care ofera o ergonomie superioara in habitaclu.


Aceasta este realizata aproape vertical si permite un spatiu generos pentru cei din fata cand vorbim de contactul dintre genunchi si consola centrala.


Pe scurt noul Auris a primit suficiente modificari la interior pentru a face diferenta in comparatie cu modelele concurente fie ca acestea se numeste Golf, Megane sau Astra.


Volumul portbagajului se gaseste in media clasei, respectiv volumul poate sa ajunga pana la o valoare de 1658 litri cand se rabateaza complet bancheta. 




MOTORIZARE HIBRIDA


Auris II Hybrid dispune sub capota de aceelasi motor pe benzina de 1.8 litri care functioneaza conform principiului Atkinson care mentine deschise mai mult supapele de admisie pentru a scade compresia motorului, rezultatul fiind a reducere considerabila a consumului real de benzina.


Motorul de 1.8 litri dezvolta o putere maxima de 99 CP la 5.200 rpm si dezvolta un moment motor de 142 Nm incepand cu o turatie de 4.200 rpm. Motorul electric al sistemului Hybrid Synergy Drive dezvolta o putere maxima de 60 kw ( 80.4 CP) si un moment motor de 207 Nm incepand cu zero rotatii pe minut.


Acest lucru inseamna ca impreuna cele doua motore dezvolta real o putere maxima de 136 CP si 340 Nm incepand cu 0 rpm.



Plecarea de la semafor se realizeza exclusiv in modul full electric, iar cand viteza ajunge undeva la 20 de km/h intervine si motorul pe benzina intr-o plaja de turatie mica, adica extrem de economica.


CONSUM REAL BENZINA


Cand mergem pe autostrada Auris Hybrid 2013 functioneaza elegant in modul ECO, respectiv motorul pe benzina este activ tot timpul. La o viteza de croaziera de 138 km/h masina de fata a consumat in medie 5.1 litri pentru fiecare 100 de km.


In cei peste 600 de km realizati in conditii de iarna consumul afisat de acest nou Auris Sports Hybrid este la nivelul unui diesel de ultima generatie. Locul unde Toyota castiga in fata orcarui diesel este orasul pentru ca sistemul hibrid cuplat la o transmisia CVT face minuni.


De fapt Toyota spune ca aceasta masina consuma in teorie 3.8 litri de benzina.


In oras consumul real al lui Auris H a fost de 5.8 litri in conditiile rularii intr-un trafic normal in modul ECO.





PRO


 
Prima masina estate hibridaCel mai ieftin hibrid de volumNu exista optionale Valoare de revanzareMotorizare rafinata si economicaRafinament greu de atins de orice dieselGarantie un deceniu acumulatori in Romania

CONTRA


 
Imagine inca greu de inteles in Romania


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive auris hybrid, auris sports hybrid, drive test, consum real, vw gplf vs auris hybrd, 0-100 km/h, putere maxima auris hybrid, portbagaj auris sports, pret achizitie, viteza maxima, autonomie masini hibride iarna

CAUTA IN TESTDRIVE