rss

Test Drive cu noua Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016-O citadina extrem de atragatoare

Toyota este cel mai putermnic constructor de automobile din lume, iar masina de fata este cea mai mica din gama sa in Europa.

Test Drive cu noua Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016-O citadina extrem de atragatoare

TEST CU CITADINA AYGO 2016


Asa cum spuneam in urma cu mai bine de un an de zile cand testam in premiera cea de-a doua generatie de modele Aygo ( vezi testul AICI), masina aceasta nu se doreste sa exceleze la capitolul dotari de top sau lux debordant pentru ca inginerii japonezi au dat nastere unei masini de oras optime.



Acest lucru se vede cel mai bine atunci cand observam ca masina are o greutate la gol mult sub granita de 1.000 kg, cand vedem ca interiorul a fost realizat pentru a da un spatiu cat mai mare pasagerilor in detrimentul echipamentelor de comfort gasite din abundenta in zona masinilor compacte.


Pur si simplu, noul Aygo continua o istorie fericita care a inceput cu prima generatie in urma cu multi ani, model care a fost singura masina care nu mai avea hayon spate pentru ca pur si simplu nu mai era nevoie.



DESIGN


Aygo II in comparatie cu Aygo I este o masina mult mai matura din toate punctele de vedere, aceasta avand o caroserie mult mai bine structurata si mult mai bine antifonata de zgomotele motorizarii.


Cine vrea sa-si cumpere un Yaris trebuie neaparat sa teseze si un Aygo intr-un nivel de echipare de top pentru ca doar atunci realizezi cu adevarat ca nu ai nevoie in oraslele aglomerate de o masina mai mare care automat are la randul sau si un pret de achizitie crescut.




Portiere din spate se deschid ingenios si ofera un acces suficient pentru pasagerii din spate, insa regula lipsei hayon-ului in spate s-a pastrat si pentru acest Aygo II. Principalul avantaj este o scadere considerabila a greutatii la gol a masinii, lucru care se observa in consumul real al masinii, insa are si dezavantajul ca pentru a incarca portbagajul trebuie sa ridici destul de mult bagajele.


INTERIOR MODERN SI EFICIENT


 

Asemenea predecesorului sau si noul Aygo 2016 are materiale de plastic de o calitate medie, insa acest lucru nu mai este demult un criteriu de decizie cand alegem o masina noua pentru ca si masini precum Skoda Octavia are plansa de bord realizata dintr-un platic dur tipic intalnit pe masinile low-cost precum Dacia.



Trecand peste componenta plastic interior putem spune ca japonezii au realizat o masina ideala pentru oras pentru ca acum avem un sistem multimedia de ultima generatie cu un display central touch, si o multime de spatii de depozitare.


Un lucru de criticat la masina din acest test este lipsa cotierei centrale, insa acest detaliu este putin sesizat pe distantele scurte din marile orase.



CEA MAI BUNA MOTORIZARE DIN SEGMENT


Toti cei care au condus un Aygo I sau Aygo II spun fara menajamente ca aceasta masina de oras are o inima generoasa pentru simplu fapt ca performantele sale sunt mult peste asteptari.


Sa mergi cu 100 de km/h in treapa a II-a este o dovada ca japonezii au realizat un motor de turatii si o transmisie cu rapoarte lungi care sa favorizeze un condus citadin cat mai comfortabil.




Noi am iesit cu aceasta masina si in afara orasului si spunem fara menjamente ca motorul pe benzina de 1.0 litri si 70 CP ofera reprize de top, in unele cazuri chiar mai bune decat cele ale unor masini de prestigiu cu puteri maxime de peste 100 CP. Si aici aducem in prim plan faptul ca masina are o greutate la gol extrem de mica, si raportul CP/kg este crucial cand vorbim de performante rutiere.



Un exemplu nefericit este un Focus 1.0 EcoBoost de 100 CP care trebuie sa traga o masina de peste 1.5 tone, in timp ce motorizarea celor de la Toyota cu o putere mai mica nu trebuie sa "miste" decat 800 de kg.


In mod real consumul intr-un oras precum Bucurestiul este de 7 litri pentru fiecare 100 de km, iar cand iesim pe soselele europene unde viteza medie este de 80 de km/h consumul scade pana undeva in zona de 5.2 litri.



PRO




Imagine funky


Generatia imbuntatitia pe toate planurile


Interior spatios


Motor pe benzina extrem de economic


Sportivitate reala


Pret mic de aachzitie


Valoare de revanzare


Gadget-uri de ultima generatie


Masina dedicata flotelor


 


CONTRA




Pret versiune de top


Toate dotarile interesante sunt optionale


Reprize in regim de autostrada, insa masina este dedicata mersului in oras





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, drive test Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, test ro Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, test consum Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, review Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, imagini Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, oferta Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, 0-100 km/h Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, viteza maxima Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, navigatie Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, suspensie Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, portbagaj Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, jante 16 inch Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016, Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016 sport, toyota sport Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 28.06.2016 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 28.06.2016 | 12:00 EEST

  Aygopct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)69/6000
Moment motor (Nm/rpm)95/4300
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3455
LATIME C(mm)1615
INALTIME(mm)1460
GREUTATE (kg)830
PERFORMANTE V Max (km/h)160
0-100 km/h (secunde)14.3
Consum Mediu (litri)5.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard8
Portbagaj5
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate9/7
Climatizare8
Zgomote6
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum9
Tractiune8
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET