rss

Test Drive cu noua Toyota RAV4 facelift 2.2 D-4D 2012

Toyota este unul dintre cei mai importanti constructori auto din lume iar modelul sau SUV de clasa medie este in continuare un concurent de seama in acest segment.

Test Drive cu noua Toyota RAV4 facelift 2.2 D-4D 2012

ISTORIE RAV4


Brandul RAV a luat nastere in studiourile tehnice ale marcii japoneze in urma cu mai bine de un deceniu, prima generatie RAV4 fiind o interpretare moderna pe atunci a venerabilei Lada Niva. Ingredientele succesului care a urmat au fost proiectarea unei masini compacte care sa nu stanjeneasca soferul in mediul urban si echiparea sa cu o transmisie integrala permanenta. 


De atunci si pana in prezent Toyota a mai realizat doua generatii fiecare cu diferite caracteristici care au placut mult clientilor indiferent ca acestia s-au aflat in Europa sau in indepartata America. 


Gama de motorizari s-a dezvoltat considerabil pe parcursul anilor si a ajuns sa fie aproape completa pentru aceasta ultima generatie. Europenii au fost deosebit de incantati de penultimul RAV datorita faptului ca acestia puteau in sfarsit sa aleaga in premiera si o motorizare diesel D-4D.


Toyota RAV4 2012


Modelul testat in aceasta saptamana este RAV4 echipat cu motorul de top 2.2 D-4D motor deosebit de apreciat de catre clientii din Romania si din intreaga Uniune Europana. Aceasta masina a fost echipata de Toyota Romania in varianta de echipare VIP, nivel considerat de top datorita dotarilor arhisuficiente. Astfel, am fost rasfatati cu tapiterie de piele, scaune fata incalzite si de catre sistemul de aer conditionat automata dual-zone, sistem deosebit de eficient indiferent de anotimp. 


MOTORIZARE 2012


Sub capota noului RAV4 se gaseste singurul motor diesel din clasa de doi litri produs de marca japoneza, motor care se prezinta intr-o forma buna datorita tehnologiei moderne inglobata la constuctia sa. Aici putem sa enumera faptul ca puterea maxima dezvoltata de 150 CP este disponibila la o turatie maxima destul de mica de 3.600 rpm. 
Acest fapt face ca masina sa aiba un comportaement destul de rafinat.


Cea mai importanta dotare a masinii s-a dovedit transmisia manuala cu 6 rapoarte care este perfect etajata. Ultima treapta permite soferului sa conduca relaxat pe autostrata chiar si la viteze de ordinul a 150 km/h. 


Laudele se termina aici deoarece, in ciuda faptului ca masina se comporta exemplar din punct de vedere tehnic aceasta este totusi subapreciat datorita inexistentei versiunii mai puternice a motorului D-4D. In Europa de vest Toyota ofera acest RAV4 si cu motorul de 177 CP, propulsor care dispune de un moment motor de 400 Nm, cu 70 Nm mai mult fata de modelul comercializat in Romania. 


TRANSMISIE


Cel mai important detaliu al unui SUV este transmisia integrala, capitol la care nu putem spune decat ca masina se comporta bine pe sosea insa datorita anvelopelor all-seazon care erau montate pe masina de test-drive, acest RAV4 nu a putut sa-si arate si punctele forte. Mare pacat!


PRO


La capitolul laude despre noul RAV4 D-4D putem spune ca este un SUV fara prea multe defecte atat din punct de vedere al designului care abordeaza cartea clasica. Transmisia manuala este buna si face convietuirea cu masina mult mai agreabila. Spatiul interior este mai mult decat suficient pentru cei 5 pasageri, iar portbagajul este suficient de incapator. Trenul de rulare este confortabil insa ofera si o latura usor sportiva. 


CONTRA


Noul RAV4 a crescut in dimensiuni si s-a maturizat poate prea mult fata de prima generatie destinata in special unui segement de cumparatori mai tineri. Actuala generatie RAV4 nu mai este oferita si in versiunea de caroserie cu doua portiere fapt care a determinat multi clienti Toyota sa-si schimbe preferintele. 




Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 23.02.2012 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 23.02.2012 | 12:00 EET

  Rav-4pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2231
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/3600
Moment motor (Nm/rpm)340/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4365
LATIME C(mm)1815
INALTIME(mm)1685
GREUTATE (kg)1570
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)10.2
Consum Mediu (litri)6.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)28,032
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune9
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.02.2020 | 12:00 EET