rss

Test Drive cu noul Audi A4 Avant B9/8W 40 TFSI S line S tronic 2020! Audi incearca din nou sa concureze BMW si Mercedes

Sa fie aceasta o solutie pentru BMW Seria 3 Touring?

Test Drive cu noul Audi A4 Avant B9/8W 40 TFSI S line S tronic 2020! Audi incearca din nou sa concureze BMW si Mercedes

Aceasta este de fapt cea mai importanta intrebare pentru simplul fapt ca cei de la VAG nu reusesc nici acum dupa 25 de ani de la prezentarea lui A4 pe piata a concura realmente un BMW Seria 3 sau un Mercedes Clasa C.


Fanii VAG si Audi vor spune ca un A4 este fara doar si poate o masina mai buna, insa realitate CRUNTA este ca orice Audi A4 utilzeaza o platforma tehnica intalnita atat la VW Passat cat si la Skoda, iar diferenta de pret CHIAR NU MERITA PLATITA.




Adica aici vorbim de o masina cu un pret de pornite in Germania de la 44.000 euro FARA DOTARI care are aceeasi componenta tehnica cu o Skoda de 28.000 euro! Si daca alegem din lista de dotari ajungem lejer la peste 60.000 euro fara ca masina sa afieze performante in mod real mai bune decat cele ale unui VW sau cele ale unei Skoda.


Evident cine vrea imagine plateste in plus 20.000 euro pentru o masina Audi, insa cei pragmatici cum sunt germanii vor alege tot timpul o masina 100% premium adica un BMW sau un Mercedes.


MOTORIZARE PE BENZINA CLASICA AUDI




Audi in continuare ofera pe toate masinile sale de clasa superioara vechea motorizare pe benzina 2.0 TFSI care este de fapt un motor construit de mai bine de 15 ani in Europa care a vadut in trecut zile negre din punct de vedere tehnic.


Si spunem asta pentru ca acest motor Audi "se mandreste" cu un consum in CARTE de 1 litru de ulei la fiecare 1000 de km parcursi, adica daca pleci intr-un concediu pana in Grecia vei pune in acest motor cel putin 2 litri in parcare!




Pe anumite motoare VAG a decis sa ofere GRATUIT schimbarea segmentilor, insa pe piata din Romania aceste rechemari sunt greu de crezut! Poate doar daca plateste clientul reparatia?!?


In orice caz acest motor pe masina de fata are o putere maxima de 190 CP si ofera un cuplu motor de 320 Nm, putere si cuplu clar ionferioare unor motorizari BMW si Mercedes de doi litri.



PROBLEME! MOTORUL 2.0 TFSI MILD HYRBID ARE UN CONSUM PREA MARE DE BENZINA


Conform celor de la ADAC Germania masina din acest test a consumat in mod real 7.8 litri pentru fiecare 100 de km in ciuda faptului ca are un sistem MILD HYBRID mult laudat ca fiind extrem de economic.



De fapt ADAC spune ca masina are si emisii de CO2 foarte mari de peste 213 g/Km ( in testul Ecotest CO₂ 2020), adica vom vedea si un consum real de peste 10 litri intr-un oras aglomerat cum este Capitala Romaniei.


Adica toata promovarea de marketing a celor de la Audi care promoveaza acest model ca fiind unul ECO cu motorizarea 4Mild-Hybrid Otto/Elektro, Turbo, Euro 6d-TEMPEVAP-ISC (WLTP), si Filtru de Particile nu prea FUNCTIONEAZA IN VIATA DE ZI CU ZI!


Pur si simplu de la un consum mediu anuntat de Audi de 6.8 litri WLTP ajungem in realitate la peste 9 litri pentru fiecare 100 de km.


CONCLUZII


Inca din primele momente putem spune ca Audi face masini bune, mult mai bune decat VW sau Skoda insa clar inferioara unui BMW sau Mercedes, repsectiv concurentii sai directi.


Acesta este si motivul pentru care Audi se afla tot timpul pe pozitia III in topul constructorilor de masini premium germane atat in Europa cat si in SUA sau China!



Modelul de fata este o masina buna, insa cand o compara cu un BMW 328i sau cu un Mercede Clasa C aceasta devine repede depasita la capitolul design, calitate, tehnica si valoare de revanzare.


Cat despre motorul 2.0 TFSI se pare ca stigmatul ca in continuare are probleme tehnice ramane poate singurul detaliu negativ pentru care clientii se indreapta spre BMW sau Mercedes. Iar cutie secventiala S Tronci deja este recunoscuta ca avand grave probleme tehnice chiar si cand masina este inca in garantia de 2 ani.



PRO


Imagine de marca


Design clasic pentru un Audi mediu


Calitate de fabricatie buna


Motor rafinat in utilizare


 


CONTRA


Pret foarte mare de achizituie


Portbagaj mic


Plansa de bord digitalizata si greu de utilizat


Dotrai foarte putine la un pret de peste 44.000 euro


Valoare mica de revanzare datorita 2.0 TFSI si S Tronic


Motor care consuma ulei


Cutie DSG denumita aici S Tronic cu probleme tehnice in utilizare






s



Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest & ADAC

Tags:
Audi A4 Avant B9/8W 40 TFSI S line S tronic 2020, Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, test drive Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, consum Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, review Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, test drive adac Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, consum Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, pret Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, skoda super sau Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, vw passat sau Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, probleme tehnice Audi A4 Avant B9 40 TFSI S line S tronic 2020, probleme s tronic dsg audi, consum ulei 2.0 tfsi, probleme depuneri carbon 2.0 tfsi tsi fsi

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.07.2020 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.07.2020 | 12:00 EEST

  A4pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1984
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)190/4200
Moment motor (Nm/rpm)320/1450
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4762
LATIME C(mm)1847
INALTIME(mm)1435
GREUTATE (kg)1600
PERFORMANTE V Max (km/h)238
0-100 km/h (secunde)7.5
Consum Mediu (litri)8.7
PRET fara TVA (euro)43.700
cu TVA (euro)62.730
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard6
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/8
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum5
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 17.10.2020 | 12:00 EEST