Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul BMW M6 Gran Coupe 2013- 560 CP si 680 Nm

Spunem aceasta pentru ca bavarezii au inceput un contraatac de proportii in segmentul premium importriva celor de la Mercedes si Audi prin lansarea de modele care pana acum nu au existat in gama BMW.

Un astfel de exemplu este noul BMW Gran Coupe, denumite care se citeste GRAN nu GRAND si care reprezinta de fapt un Seria 6 care trebuie sa reprezinte un concurent de seamna pentru noile Mercedes CLS II si Audi A7.

Fata de acestia BMW a pastrat identica partea din fata a lui Seria 6 si la acest sedan insa ofera patru portiere cu dimensiuni normale pentru un acces in spate aproape la fel de bun cum o face un seria 5 sedan.

DESIGN

Sa deosebesti in trafic un Seria 6 GC ( Gran Coupe) de un Seria 6 normal este foarte greu din partea frontala pentru ca este identica, insa atunci cand urmarim linia laterala a caroseriei lucrurile se schimba pozitiv, BMW realizand o berlina cu un plafon nu foarte plonjat in spate asemenea lui CLS sau A7.

In viata reala acest lucru inseamna ca pasagerii din spate au suficient spatiu la cap chiar si cand traseul ales nu se masoara in zeci de km ci in sute de km.

INTERIOR-Lipsa de imaginatie


Asemenea celor de la VW noul Seria 6 GC are aceeasi plansa de bord cu cea a lui 6 Coupe, detaliu care reprezinta un compromis din partea celor de la BMW in realizarea unei masini cu adevarat exclusiviste. Daca ne uitam la concurenta nu putem sa nu realizam faptul ca un CLS sau un A7 difera complet fata de modelele pe care se bazeaza, respectiv Clasa E sau A6.

Aceasta lipsa de imaginatie din partea designerilor bavarezi nu poate decat sa reprezinte asa cum spuneam un compromis care, cu siguranta duce la o scadere a prestigiului masinii de fata.

MOTORIZARE-Power without feeling


Sub capota masinii de fata se ascunde un motor pe benzina V8 care primeste o dubla supraalimentare, detaliu care face din acest model sa poarte numele de M6 Gran Coupe.

Asadar, avem de aface cu un M6 cu 4 portiere care nu doar ca are mari sanse sa detroneze vanzarile lui M6 Coupe insa are mari sanse sa scada vanzarile lui M5, un icon despre care se pot spune multe lucruri pozitive.

PERFORMANTE-Mighty V8

Motorul V8 dezvolta o putere maxima de 560 CP si un moment motor de 680 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Acest cuplu este suprinzator constant la 680 Nm chiar si cand motorul ajunge la o turatie de 5.750 rpm, fapt care anunta un rafinament superior vechiului V10 de pe E60.

Noul motor in ciuda unor probleme tehnice aparute pe modelul M5 ( o masiva rechemare in service pentru clientii din SUA), are un comportament rutiere aproape indentic cu cel al unui diesel tri-turbo, adica trage bine inca de la o turatie foarte mica si ofera performante incredibile atunci cand acul turometrului se apropie de zona rosie.

Chiar si asa, nu putem sa nu regretam faptul ca departamentul Motorsport a renuntat la motoarele aspirate cu multi cilindri, loc unde vechiul V10 de 510 CP demonstra ca in lumea masinilor sport BMW poate sa fie alaturat lejer unor branduri incon precum Ferrari sau Lamborghini.

Acum, noul motor V8 biturbo se incadreaza in trendul propulsoarelor silentioase si supraalimentate care pe langa faptul ca trebuie sa fie puternic trebuie sa fie si economice, detliu care face ca multi fani adevarati BMW sa treaca la marca concurenta Audi care realizeaza un RS6 echipat cu un compresor mecanic placut urechilor in full gaz.

CALITATE DE FABRICATIE


Multi clienti BMW spun ca masinilor bavarezilor sunt cele mai bune calitativ, insa un studiu din segmentul premium duce marca BMW in spatele celor de la Mercedes si Audi. Pur si simplu o plansa de bord a unui Audi A7 este mult superioara din toate puctele de vedere unei planse de Mercedes CLS sau BMW M6 Gran Coupe. 

PRO

Motor pe  benzina extrem de puternic

Transmisie semiautomata best in classTransmisie spate clasica

Spatiu interior bun pentru 4 pasageriPortbagaj mare care masoara 460 litri

Comportament rutier mai soft in comparatie cu BMW M5

CONTRA

Motor puternic insa fara sentimente daca este comparat cu vechiul V10

Zgomotul motorul este amplificat sintetic la interior prin difuzoarele sistemului audio

Transmisie foarte buna in modul sport insa care sufera in modul confort in comparatie cu 7GTronic Plus de la Mercedes CLS 63 AMG

Pret de achizitie astronomic pentru aceasta masina

Valoare mica de revanzare in comparatie cu S7 si CLS 63 AMG

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente