rss

Test Drive cu noul BMW X2 2.0 diesel 190 CP xDrive AT8 Pachet M 2018

Masina din acest test drive se numeste X2 si este produsa de catre germanii de la BMW.

Test Drive cu noul BMW X2 2.0 diesel 190 CP xDrive AT8 Pachet M 2018

Inca de la prima vedere, cand vorbim despre X2, ne gandim automat ca este vorba de un model superior unui X1, insa realitatea este complet diferita, pentru ca X2 se claseaza imediat sub X1.




BMW a ales sa-si numeasca aceasta masina X2, pentru ca, tehnic aceasta se bazeaza pe noile modele Seria 2 Active Tourer si automat trebuia sa primeasca si cifra 2 pe langa X. De asemenea, trebuie sa nu uitam ca BMW X1 a fost lansat inainte de X2 si BMW pur si simplu nu mai avea cifre in nomenclatura modelelor X.


DESIGN


X2 reprezinta in acest moment o masina destinata celor tineri, care nu vor sa-si cumpere un Seria 1 sau un Seria 3, pentru ca acele modele sunt oarecum clasice marcii. Scaderea varstei pentru clientii celor de la BMW, reprezinta un pas normal pentru simplul fapt ca aceeasi situatie se regaste si la Audi cu Q2 sau Mercedes cu GLA, bazat pe clasa A.



Fata de acestia, cei de la BMW au dezvoltat o platforma tehnica noua, pe care se bazeaza X1 si Seria 2 Active Tourer, numitorul comun al acestei platforme fiind montarea motorului transversal fata de cel longitudinal, conform masinilor clasice bavareze.


Aceasta platforma aduce astfel o regandire completa a habitacului, care este acum mult mai spatios, pentru ca motorul si transmisia sunt pozitionate pe puntea fata, in comparatie cu platformele mai vechi, cu transmisii care sunt pozitionate in mijlocul masinii, pentru ca au tractiune pe puntea fata standard.



Da, noul X2 este unul dintre putinele modele BMW cu tractiune pe puntea fata, gama xDrive fiind doar optionala.


COMPORTAMENT RUTIER


Una dintre cele mai bune detalii care te fac sa nu uiti ca esti la volanul unui BMW, este comportamentul rutier, feeling care este in mare parte asemanator cu cel al unui model BMW traditional cu tractiune pe puntea spate.


Trenul de rulare setat diferit fata de cel al unui BMW traditional, permite soferului unui X2 sa beneficieze de o stabilitate de top, insa chiar si asa, noua platforma nu are cum sa atinga performantele dinamice ale unei caroserii tipice BMW cu tractiune pe puntea spate si masele distribuite ideal 50-50 fata-spate.




Fanii veritabili BMW, vor spune ca acest X2, ca si X1, sunt masini compromis in ciuda faptului ca vorbim de masini crossover sau SUV, insa BMW a decis ca este timpul a realiza o masina concurenta cu gama Audi Q2 sau Mercedes GLA.


Pe scurt, spunem ca daca vrei un SUV de top BMW, cu un feeling tipic marcii, trebuie neaparat sa-ti cumperi un X3 sau X5, insa daca vrei un SUV de mici dimensiuni cu performante de top, trebuie sa-ti cumperi un X2 sau X1.


MOTORIZARE DIESEL DE TOP




Sub capota masinii de fata se ascunde un motor diesel de ultima generatie, de doi litri, diesel, care nu are nici o legatura cu vechiul N47. De fapt, acest nou diesel, tot de doi litri, are o putere maxima de 190 CP si este echipat standard cu sistemul AdBlue, pentru a corespunde emisiilor de top.


Fata de vechiul diesel de doi litri gasit pe gama E90 sau chiar si F30, acest motor este mult mai silentios si performant, in comparatie cu precedentele generatii.




Momentul motor de 400 Nm este oferit incepand cu o turatie de 1.750 rpm si ramane constant pe o plaja de turatie mult mai mare, pentru ca masina sa afiseze un dinamism si in gama superioara de turatii.


CUTIE AT8 DE ORIGINE JAPONEZA


Sub capota montata transversal, se gaseste o cutie de viteze automata, semnata de catre japonezii de la Aisin, transmisie clasica cu 8 rapoarte si convertizor de cuplu traditional.




Aceasta functioneaza cu setarile BMW aproape la fel de bine precum celebra ZF8 Plus, gasita pe toate masinile BMW cu tractiune pe puntea spate.


Consumul mediu afisat de noul X2 este de 8 litri, intr-un mediu extrem de aglomerat precum cel din Bucuresti si doar 4.5 litri atunci cand iesim in afara sa.


Cu un rezevor de 51 litri poti parcurge fara probleme peste 800 de km atunci cand mergi in afara orasului, performanta datorata transmisiei AT8, cu un ultim raport cu o demultiplicare lunga.



PRO


Imagine de marca


Motor diesel de 190 CP extrem de rafinat


Consum foarte bun pentru o masina de 190 CP transmisie integrala si AT8


Cutie AT8 de provenienta japoneza


Calitate de fabricatie de top


Pret de achizitie in versiunile de baza


Valoare mare de revanzare


Cea mai buna transmisie integrala din segment


 


CONTRA


Pret achizitie al versiunii de top


Dotarile importante sunt toate optionale


Vizibilitate precara fata-spate din cauza montantilor masivi






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, test drive bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, drive test bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, consum bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, autolatest bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, pret bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, review bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, essai bmw x2 2.0 diesel 190 cp at8 pachet m 2018, pachet m bmw x2, garda la sol bmw x2, calitate bmw x2

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.09.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.09.2018 | 12:00 EEST

  X2pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1995
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)190/4000
Moment motor (Nm/rpm)400/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4360
LATIME C(mm)1824
INALTIME(mm)1526
GREUTATE (kg)1575
PERFORMANTE V Max (km/h)221
0-100 km/h (secunde)7.7
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 17.09.2018 | 12:00 EEST