rss

Test Drive cu noul BMW X5 F15 M50d echipat cu motorul N57S de 381 CP

BMW este unul dintre cei mai importanti constructori de masini din lume, iar cand vine vorba de motorizari bavarezii sunt cu un pas in fata tuturor.

Test Drive cu noul BMW X5 F15 M50d echipat cu motorul N57S de 381 CP

Spunem asta pentru ca masina din acest test drive este de fapt noua generatie BMW X5 serie F15 care este echipata cu cea mai puternica motorizare diesel cu 6 cilindri din lume.


IN VIATA DE ZI CU ZI CU N75S




Spunem N57S pentru ca in acest test vrem sa vorbim mai mult de noul motor BMW decat de noua masina, propulsor care este realmente cel mai bun din lume la aceasta clasa de cilindree. 


Sub capota noului X5 se afla de fapt un propulsor diesel cu 6 cilindri in linie care si-a facut aparitia in urma cu 10 ani cand a echipat pentru prima data modelul 530d.



Pe atunci motorul cu 6 cilindri se numea M57 si dezvolta o putere maxima de 193 CP. Prima versiunea dezvolta un moment motor de 410 Nm.




Timpul a trecut si BMW a lansat o multitudine de versiuni pentru acest motor, cea mai importanta schimbare aparand in anul 2007 cand modelul BMW 535d avea sa primeasca primul sistem de dubla supraalimentare.


Motorul lui 535d dezvolta pe atunci o putere maxima de 272 CP si 560 Nm. Consumul oficial pentru aceasta prima versiune era de 8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


Urmatoare etapa in dezvoltare motorului N57 a luat nastere anul trecut odata cu aparitia modelului M550d care avea sub capota primul motor diesel triturbo de mare serie.



Aceeasi motorizare echipeaza in premiera si masina din acest test drive, respectiv noul BMW X5 F15 M50d, un supercar in segmentul SUV premium.


COMPORTAMENT RUTIER


Asemenea modelului 535d si acest X5 ofera un rafinament pe sosea greu de atins chiar si de catre motoarele pe benzina, caracteristica sa principala fiind o explozie de putere si moment motor indiferent de plaja de turatie.


Greutatea de peste doua tone a noului X5 este miscata incredibil de usor de noua motorizare fie ca masina se afla la un semafor in oras, fie ca efectuam o depasire la o viteza normala in mediul extraurban.




Pur si simplu rezerva de putere a motorului triturbo BMW este atat de mare incat chiar si cei pasionati de masinilor sport nu vor avea ocazia sa vada punctele slabe ale motorizarii de fata.


De vina pentru aceasta reusita este montarea pe acest motor a  trei turbine care functioneaza extrem de inteligent in functie de fiecare plaja de turatie.


La pornirea de pe loc intra in functiune o turbina mica care are o inertie redusa pentru a reduce feeling-ul greoi al motorului cu aprindere prin compresie.




Dupa ce se depaseste granita de 2.000 rpm intra in actiune si turbina de mari dimensiuni care genereaza singura imensul moment motor de 740 Nm.


La turatii de peste 3.000 rpm porneste si cea de-a treia turbina care este de mici dimensiuni, si care permite motorului sa atinga zona rosie de 5.200 rpm a turometrului.


ESTE ACEST DIESEL O SOLUTIE IN LOCUL UNUI BMW X5M?


Ei bine in ciuda faptului ca romanul este un mare fan al motorizarilor diesel vechiul X5 M echipat cu motorul pe benzina V8 de 4.4 litri si 555 CP/680 Nm este din orice punct de vedere o motorizare mult mai sportiva decat acest trei litri triplu supraalimentat.



Benzina trage la fel de bine insa pe o plaja de turatii mai mare si ofera o rapiditate superioara atunci cand vorbim de un condus realmente sportiv.


Pentru cei care doresc o masina performanta insa si economica acest X5M50d este solutia ideala, modelul de fata consumand in medie cu pana la 8 litri mai putin decat modelul X5M din vechea generatie.


Pur si simplu daca vrei sa mergi economic cu un SUV modern, insa sa si arati ce poti in fata unor modelele precum Porsche Cayenne sau Range Rover Sport Supercharged, trebuie neaparat sa-ti cumperi un X5 M50d.




PRO


Motor diesel extrem de puternic
Cutie de viteze ZF8 rapida
Moment motor camionesc 
Tren de rulare Motosport


CONTRA


Pret de achizitie foarte mare
Lista de echipamente interesante este prea mare si toate optionale
Valoare de revanzare




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive bmw x5 f15, cum merge noul bmw x5, comportament bmw x5 f15 2014, cum merge un bmw x5 m50d, consum motorina bmw x5 m50d, 0-100 km/h, viteza maxima, repriza 100-200 km/h, cum funtioneaza sistemul triturbo bmw m550d x5m50d?, motor diesel bmw trei turbine

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 20.11.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 20.11.2013 | 12:00 EET

  X5 Mk IIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL6 TriTubro
CAPACITATE (cmc)2993
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)318/4000
Moment motor (Nm/rpm)740/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4886
LATIME C(mm)1938
INALTIME(mm)1762
GREUTATE (kg)2165
PERFORMANTE V Max (km/h)250
0-100 km/h (secunde)5.3
Consum Mediu (litri)6.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST