rss

Test Drive cu noul Citroen C-Elysse 1.6 HDI 92 CP- Primul low-cost premium din Europa

Test cu una dintre cele mai suprinzatoare masini Citroen ale anului.

Test Drive cu noul Citroen C-Elysse 1.6 HDI 92 CP- Primul low-cost premium din Europa

Grupul PSA a decis ca este timpul sa realizeze o masina realmente concurenta pentru modelul Logan al celor de la Renault.


Pentru a face acest pas in primul rand trebuie sa benefeciezi de o platforma tehnica de ultima generatie care este superiora masinilor Dacia si Renault Logan, trebuie sa oferi clientilor o gama de motorizari de ultima generatie, si nu in ultimul rand trebuie sa comercializezi aceasta masina la un pret de achizitie in gama modelului romanesc.



La prima vedere acest lucru pare oarecum simplu de realizat, insa cand trebuie sa oferi pe piata un concurent pentru Dacia Logan chiar si germanii de la VW au anuntat ca este greu daca nu imposibil de realizat datorita costurilor de dezvoltare care ar putea sa se revada in produsul final in pretul de achizitie mult mai mare.


CE ESTE C-ELYSSE?


Aici trebuie sa spunem ca noul C-Elysee este de fapt un Peugeot 301 mult mai rafinat care se doreste sa fie de asemenea si prima masina low-cost premium din segment. Acest deziderat este oarecum unul greu de atins pentru ca nu putem sa vorbim de o masina premium low-cost, insa noul C-Elysee este de fapt un 301 mult mai luxos care ofera clientilor un design mult mai rafinat in schimbul unui pret de achzitie acceptabil.



Sa spunem ca am compara un Logan 2 cu acest C-Elysee, prima concluzie fiind aceea ca produsul celor de la Citroen este mai bun calitativ, are un tren de rulare mult mai elegant chiar si pe drumurile cu denivelari si dispune de o paleta de echipamente mult mai bogata decat cea a masinii romanesti.


CAT COSTA UN C-ELYSEE in COMPARATIE CU DACIA LOGAN?




Daca ne luma dupa listele de preturi oficiale masina de fata echipata cu motorul pe benzina de 1.2 litri si 72 CP costa in Romania cu TVA inclus incepand cu 9.919 Euro, in timp ce modelul Logan 1.2 16V de 75 CP are un pret de achizitie care incepe la un nivel de echipare Laureate de 8.800 euro cu toate taxele incluse.


Indiferent de configuratie masina celor de la Citroen este mai scumpa la achizitiei, insa si ofera mai mult fie ca ne raportam la imaginem comfort sau gama de motorizari fara de modelul romanesc.


Modelul din acest test drive este un C-Elysee echipat cu motorul HDI de 92 CP si nivelul de echipare Seduction care are un pret de achizitie de 12.777 euro cu toate taxele incluse.




Dacia Logan 1.5 dCI de 90 CP in varianta de top cu MediaNav costa 12.450 euro, pret foarte apropiat fata de cel al modelului Citroen.


MOTORIZARE HDI SUPERIOARA ROMANESCULUI DCI


Spunem ca motorul 1.6 HDI de 92 CP este superior propulsorului dCI de pe modelul Logan prin simplu fapt ca acest HDI are o cilindree mai mare, are o putere mai mare si ofera un rafinament superior indiferent de plaja de turatie.


In plus fata de acestea, motorul HDI este cuplat la o transmisie manuala cu 5 trepte  mult mai bine etajate decat la masina romaneasca, detaliu care permite rularea pe autostrazi la o turatie mai mica si automat cu un consum mediu inferior.


Etajarea transmisiei aduce  mari avantaje si in mediul urban unde cutia lui Citroen are primele doua rapoarte mai lungi, detaliu care aduce un plus de comfort pentru ca nu este necesara o schimbare constanta a vitezelor.


Consumul real al lui C-Elysee rivalizeaza cu cel al modelului Peugeot 301 HDI, masina care a fost testata de echipa Autolatest in vara si care a inregistrat in mediul extraurban un consum mediu de 3.2 litri, chiar mai mic decat cel anuntat de producator.


In Bucuresti daca se merge economic noul C-Elysee poate sa consume fara probleme in medie chiar si 5 litri de motorina pentru fiecare 100 de km, devenind astfel una dintre cele mai economice masini comercializate in Romania.



PRO



Imagine imbunatatita fata de Peugeor 301


Design exterior rafinat


Calitate de fabricatie mai buna ca a modelului autohton Logan 2


Masina este construita in Spania NU in Iran ( vezi vechiul 206 Sedan)


Suspensie mai comfortabila decat la 301 HDI


Motor 1.6 HDI puternic si extrem de economic


Cutie de viteze etajata lung pentru o economie mai mare


Pret de achizitie cu doar 400 euro mai mare decat cel al Daciei Logan dCI


Valoare de revanzare mai buna decat a modelelor concurete


Cel mai mare portbagaj din segment


 


CONTRA

Comezile geamurile electrice amplsate prost sub consola centrala


Deschiderea portbagajului doar din cheie sau din interior


Lipsa sistem de navigatie 


Pret de achizitie mai mare decat cel al lui Peugeot 301




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 11.10.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 11.10.2013 | 12:00 EEST

  C-Elyseepct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)92/4000
Moment motor (Nm/rpm)230/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4427
LATIME C(mm)1785
INALTIME(mm)1466
GREUTATE (kg)1165
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/10
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 24.06.2019 | 12:00 EEST