rss

Test Drive cu noul Citroen DS3 1.6 THP 2012

Citroen este unul dintre cei mai surprinzatori constructori de automobile din Europa prin simplu fapt ca acestia produc masini de volum din clasele mici insa ofera in gama si cateva modele exotice care se adreseaza celor cativa fani.

Test Drive cu noul Citroen DS3 1.6 THP 2012

Un astfel de model este masina din acest test drive, noul DS3 2012. Spunem noul deoarece DS este o gama de vehicule premium reinventata de cei de la PSA care au dorit sa readuca in prim plan rafinamentul si bunul gust al unor modele istorice precum DS, CX sau XM, cele mai apreciate masini Citroen din ultimele decenii.


Pentru a face acest DS un remake de efect inginerii si designerii PSA au trebuit sa dea nastere la o gama noua de masini care sa nu reprezinte un succesor pentru fantasticul C6 din segmentul mare ci pur si simplu sa relieze o noua clasa de masini mici din segmentul premium.


Aici concurentii directi nu au fost actualele BMW Seria 1, Mercedes Clasa A sau Audi A3, ci pur si simplu viitoarele modele teutone care urmeaza sa faca parte dintr-o clasa imediat inferiora in anii care urmeaza.


Ei bine Citroen a mizat mult pe acest nou segment auto in Europa si a dat nastere in decurs de doi ani a trei modele complet individuale care nu au mare legatura cu cele de mare volume si care benefeciaza de asemenea de un pret de achizitie peste media segmentului. Primul este acest DS3 urmat la scurt timp de un DS4 si de un mai mare DS5 care utilizeaza cele mai noi tehnologii hibride ale momentului.


Cat de sportiv este un DS3?


La aceasta intrebare raspunsul este unul clar si fara menajamente respectiv DS3 echipat cu motorizarea pe benzina supraalimentata THP. In Romania masina de fata dispune de o putere maxima de 156 CP si de un moment motor de 240 Nm, performante care sunt peste media clasei si care promoveaza acest model intr-un clasament al celor mai sportive masini din Europa.


Forta motorului THP realizat de PSA si germanii de la BMW este atat de evidenta pentru hot-hatch precum cel de fata incat soferul are de multe ori tendinta de a se duela cu modele mult mai mari si mult mai puternice. In viata reala motorul de fata are un comportament extrem de rafinat cand se opteaza pentru un stil de condus calm insa se si poate transforma radical cand se doreste.


Consum de benzina


Acesta este singurul capitolul despre care de obicei cand vorbim de masinile sport nu aducem aminte, insa noul Citroen DS3 este un performer si la acest capitol prin simplu fapt ca daca masina se utilizeaza intr-un mod normal motorul consuma in oras undeva in jurul valorii de 10 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. In modul extraurban la o viteza constanta noul Citroen DS3 afiseaza un consum mediu de 5.5 litri, un adevarat record pentru o masina sport supraalimentata de peste 150 CP.


Singurul element negativ al noii game DS3 este echiparea masinii cu un rezervor de benzina mult prea mic pentru pretentiile unui sofer cu inclinatii realmente sportive.


Interior 


Primul DS cu care am avut de a aface a fost o limuzina din anii 60, iar cel mai socant moment al fost urcarea in spatele volanului. Aceelasi soc a fost simtit si atunci cand am condus un CX 25 Pallas cu ale sale indicatoare aflate in spatele unor lupe si a unui casetofon amplasat intre cele doua scaune din fata. 


Noul DS3 este o masina mult mai conventionala decat acestea enumerate mai sus, insa daca am compara un Citroen C3 si acest DS3 nu putem sa nu obervam faptul ca designerii francezi au realizat o noua plansa de bord mult mai rafinata si de ce nu mult mai ergonomica.


Consola centrala este incarcata suficient de bine pentru fanii Citroen iar linia generala a partii superioare a bord-ului ofera o ergonomie foarte bine gandita.


Concurenta


Multi ne-au intrebat daca acest DS3 THP este un concurent pentru modelul Renault Sport RS iar raspunsul nostru a fost unul evident negativ deoarece acest model nu dispune decat de 156 CP in timp ce Renault-ul are peste 203 CP dintr-un motor aspriat.


Vorbim de o cocurenta pentru gama Clio RS doar atunci cand luam in calcul modelul DS3 Racing care dezvolta o putere maxima de 200 CP care din pacate nu este comercializat in Romania. Cu siguranta putem sa vorbim de un concurent de seama pentru modele precum VW Polo GTI, Skoda Fabia RS sau Ford Fiesta ST, masini care nu sunt mult mai puternice decat acest DS3 THP.


Singurul loc unde nu putem sa facem o comparatie este atunci cand vorbim de rafinament si prezentare doarece un Citroen DS este o masina premium iar concurentii enumerati mai sus nu sunt decat cele mai puternice versiuni ale masinilor de mare serie.


PRO


Imagine de marca, masina premium, motor realizat de BMW puternic si economic, reprize fulminante, consum mic atunci cand se merge linisti, acces facil datorita portierelor mari, portbagaj in limitele clasei


CONTRA


Motorul THP nu dezvolta 200 CP pentru clientii din Romania, tren de rulare zgomotos cand se trece peste denivelari scurte, acces greoi pentru pasagerii din spate, punte spate care nu dispune de solutia contructiva multi-link



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
citroen ds3, test drive, drive test, 0-100 km/h, 1.6 thp, consum benzina, pret achizite, viteza maxima, pret second hand, 0-60 mph, fuel consumption, motor bmw mini, 1.6 tho 200 cp, distributie lant, acces portbagaj, pret optionale, jante 18 inch, 205/45/17, cost anvelope iarna

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.10.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.10.2012 | 12:00 EEST

  DSpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 benzina
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)156/6000
Moment motor (Nm/rpm)240/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)
LATIME C(mm)
INALTIME(mm)
GREUTATE (kg)
PERFORMANTE V Max (km/h)214
0-100 km/h (secunde)7.3
Consum Mediu (litri)5.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare6
Scaune fata/spate10/6
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum7
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 2.12.2019 | 12:00 EET