rss

Test Drive cu noul crossover KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018! Concurenta serioasa pentru T-ROC si Captur

KIA Motors se afla intr-o continua expansiune pe pietele din Europa.

Test Drive cu noul crossover KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018! Concurenta serioasa pentru T-ROC si Captur

Unul dintre cele mai importante modele lansate de catre cei de la KIA anul acesta, se numeste Stonic si reprezinta in mod real, singurul concurent pentru modelele Renault Captur, VW T-ROC sau noul Citroen C3 Aircross.



DESIGN


KIA Motors este un constructor de automobile din Coreea extrem de pragmatic, adica KIA nu lanseaza modele revolutionare care pot avea probleme la capitolul vanzari.


Aceeasi tactica este aplicata de catre KIA si in acest an, cu noul sau model Stonic, un crossover de ultima generatie, extrem de interesant, care trebuie sa reprezinte o solutie reala pentru concurenta din Europa.



Pentru a avea o sansa in fata unui Captur extrem de bine vandut in Europa, insa si in fata noilor VW T-ROC sau Peugeot 2008, cei de la KIA au ales sa-si dezvolte masina cu multe caracteristici care lipsesc de la aceste modele concurente.


Inca din primele momente observam faptul ca noul Stonic are o inaltime in media segmentului, insa habitabilitatea sa este mult peste cea a lui VW T-ROC sau Renault Captur.


Platforma tehnica a lui Stonic a permis o configuratie atipica a interiorului, adica pozitia la volan este mult mai joasa, de unde si spatiul interior pe inaltime la nivelul unui SUV compact.



POZITIE LA VOLAN 


KIA Stonic este un crossover extrem de dinamic, atat din punct de vedere al pozitiei la volan, cat si din punct de vedere al motorizarii CRDI Euro 6 b.


Plansa de bord este in mare parte indentica cu cea a lui Rio, adica un interior clasic KIA, care ofera o ergonomie tradionala pentru masinile din Coreea.




La interior totul este foarte bine gandit, Stonic oferind un sistem multimedia cu un display extrem de usor de utilizat pentru ca este pozitionat foarte eficient in partea superioara a consolei centrale.


Restul comenzilor sunt tipice KIA, adica usor de inteles si utilizat. Un plus pentru masina din acest test drive sunt dotarile de top, precum scaunele fata si volanul incalzit.


COMPORTAMENT RUTIER


Una dintre cele mai placute surprize a noului Stonic este trenul de rulare setat extrem de bine, pentru a avea un comportament dinamic pe sosea, insa si extrem de bun pentru momentele cand iesim in afara sa.




Suspensia este realizata parca de catre o companie din Germania, trenul de rulare fiind silentios cand se trece peste denivelarile scurte din asfalt, tipice soselelor din Romania.


Vechiul feeling intalnit la modelele precedente KIA in Europa, cu o suspensie zgomotoasa si rigida, a fost inlocuit cu unul pur european, mult mai confortabil.


MOTORIZARE CRDI EURO 6 b fara AdBlue


Sub capota lui Stonic se afla un motor diesel CRDI de ultima generatie, cu SCR, care ofera un comportament rutier surprinzator de bun pentru puterea maxima de doar 110 CP dezvoltata.




La prima vedere, ne-am asteptat la un diesel rafinat si economic fara prestatii dinamice, insa dupa mai bine de 500 km la volan, putem spune ca aceasta masina are reale pretentii de crossover sportiv.


Sincronizarea celor 6 trepte este fara cusur, iar viteze de croaziera de peste 140 de km/h sunt posibile in regim de autostrada, fara a avea un consum real foarte mare.


Noi am reusit sa consumam intr-un Bucuresti extrem de aglomerat doar 7 litri de motorina, iar in mediul extraurban acesta a scazut pana undeva in zona de 5.4 litri.




O alta surpriza a noii motorizari este aceea ca cei de la KIA au reusit sa atinga norma de poluare Euro 6 b, fara a avea nevoie de AdBlue, precum concurenta sa directa.


La acest capitol, Renault Captur 1.5 dCI 110 CP, ramane cel mai bun din segment, insa KIA Stonic ofera un rafinament superior in utilizare si o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km bumper-to-bumper.



PRO


Imagine de marca


Pret interesant de achizitie


Exista si in versiuni bi-tone


Motor 1.6 CRDI fara AdBlue si cu distributie pe lant


Timonerie exacta a transmisiei


Valoare mare de revanzare


Cea mai mare garantie din segmentul crossover


Motor rafinat si extrem de economic in mediul urban


 



CONTRA


Lipsa sistem de navigatie pe masina de test


Lipsa cotiera 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, drive test KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, test ro KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, autolatest KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, testeauto KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, consum KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, pret KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, review KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018, consum bucuresti, garda la sol, optionale KIA Stonic 1.6 CRDI 110 CP 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.03.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.03.2018 | 12:00 EET

  STONICpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1582
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)110/4000
Moment motor (Nm/rpm)260/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4140
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1485
GREUTATE (kg)1150
PERFORMANTE V Max (km/h)175
0-100 km/h (secunde)11.3
Consum Mediu (litri)4.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.08.2018 | 12:00 EEST