rss

Test Drive cu noul DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020-Vive la Différence!

De fiecare data cand vorbim de o masina frantuzeasca premium, primim o avalansa de critici pentru ca noi, romanii, suntem mari "fani" de masini premium germane.

Test Drive cu noul DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020-Vive la Différence!

Ei bine domnilor, noi, cei de la Autolatest Romania, putem spune ca masinile frantuzesti din sgementul premium au o caracteristica greu de intalnit la marcile mult iubite de catre romani!




Este vorba de o exclusivitate garantata 100%, adica de o individualitate a unui sofer de DS in fata unui sofer de BMW, Audi sau Mercedes Benz in traficul din Romania.


In viata de zi cu zi nu putem sa nu observam faptul ca sunt putini romani care au ales sa-si cumpere de NOU o masina premium germana, pentru ca pur si simplu, cu ceva dotari optionale si un motor de peste 200 CP, pretul total ajunge lejer in zona de 60.000-80.000 euro.



Asadar, romanii prefera aceeasi masina premium germana cu 2-3 ani vechime si 180.000 de km pentru ca o pot achizitiona la un pret de doar 30.000 euro, insa acestia, din multe puncte de vedere, nu sunt clienti realmente de masini premium, pentru ca aceste masini SH nu mai au garantie si au sute de mii de km la bord.


DE CE ROMANII SUNT SOCATI DE MARCA DS?




Inca din momentul lansarii sale pe piata, de anul trecut, importatorul marcii DS Motors a dorit ca acest brand sa fie unul realmente atipic segmentului premium, adica sa ofere o gama de masini "extravagante" cu un pret relativ decent de achizitie care sa-i umileasca pe germanii cu nume istorice in acest segment.




 


Realitatea este ca atunci cand pornesti la drum cu un DS7 Crossback, cum este cel din acest test drive, cei care se vor uita surprinsi si de ce nu, "urat" la tine sunt cei care conduc un BMW, Audi sau Mercedes, respectiv aceia care nu stiu ce inseamna DS si daca stiu se consoleaza ca "este tot un Citroen"!




 



Ei bine, asa cum era normal, noi am ales sa testam acest DS7 fara prejudecati referitoare la industria auto germana si putem spune ca francezii au facut un salt foarte mare in realizarea unui SUV de clasa medie, care arata si se comporta foarte bine indiferent de suprafata de rulare.


DE CE DS7 SI NU UN AUDI Q5 SAU MERCEDES GLB 2020?




La aceasta intrebare se raspunde simplu si calculat, respectiv pentru ca un DS7 Crossback la un nivel de echipare Grand Chic de top, ajunge sa fie vandut cu un pret de 42.000 euro, in timp ce un Audi Q5 sau Mercedes GLB cu motorizari de 200 CP si un echipament similar ajung sa fie comercializate cu preturi de peste 70.000 euro.


Diferenta de peste 30.000 euro se "duce" pe imaginea germanilor care ofera modelele interesante, insa, care, tehnologic nu mai reprezinta ceva de admirat.



Adica, DS7 Crossoback are sub capota 225 CP si o transmisie automata clasica Aisin cu convertizor de cuplu, in timp ce Audi Q5 45 TFSI are o cutie DSG cu 7 trepte, insa si un pret de baza care incepe la 52.000 euro si poate atinge 90.000 euro cu dotarile de top ale unui DS7 Crossback.


Respectiv, francezul nu are tractiune integrala si are un pret cu peste 40.000 euro mai mic decat cel al lui Audi.



In aceeasi situatie se afla si Mercedes Benz GLB250, care are transmisie doar pe puntea fata ca si DS7 insa si un pret de baza care incepe de la suma de 46.000 euro. Daca alegem dotarile optionale intalnite pe un DS7 Crossback Opera, ajungem cu acest GLB la un pret real de achizitie de peste 70.000 euro si la randul sau nu are decat o transmisie secventiala cu 8 trepte construita la Cugir.


Adica, atat Audi cat si Mercedes ofera fie puteri maxime mai mici, fie transmisii secventiale, care la prima vedere sunt mai rapide in schimbarea rapoartelor, insa, care au mari probleme de fiabilitate in timp ( o cutie 8DCT la Mercedes ajunge sa fie vanduta cu peste 12.000 euro!).



DE CE DS7 CROSSBACK IN ROMANIA?


Pentru ca are un motor pe benzina construit impreuna cu cei de la BMW si care ofera din start doar putere maxima de 225 CP, adica chiar daca vrei nu poti sa-ti cumperi momentan un DS7 mai slab! Adica, masina se adreseaza unui numar mai restrans de clienti care nu vor doar o masina de imagine cu 100 CP.


In plus fata de motorizarea PureTech de 225 CP, francezii ofera doar o transmisie EAT8 care este una 100% japoneza Aisin si care ofera un convertizor de cuplu, ce face viata mult mai placuta la interior, fie ca mergi pe autostrada, fie intr-un Bucuresti aglomerat!




Si dupa cum bine se stie, o cutie cu convertizor de cuplu are o perioada de viata cel putin de doua ori mai mare decat cea a uneia secventiale, unde poate sa-ti cada Mecatronicul la DSG-ul de la Audi sau cea secventiala Getrag 8DCT de la Mercedes.


DESPRE VIATA LA INTERIOR PUTEM SPUNE DOAR: Vive la Différence!


Din primele momente observam faptul ca DS7 Crossoback este perla coroanei Grupului PSA, adica este cea mai elaborata masina frantuzeasca a momentului.


Plansa de bord realizata din materiale de top primeste o tableta de 12 inch, in care gasim absolut tot ce am vrea pentru o masina premium de ultima generatie. Spre surprinderea germanilor, noul DS7 Crossback are si un sistem Night Vision care functioneaza asemanator cu cel de la Mercedes Clasa S si arata imagine termala direct in spatele volanului, pentru o ergonomie mai buna in conditii de vizibilitate precare.



Adica, acum, pe un camp cu o vizibiliate precara, sistemul detecteaza fara probleme un catel sau o caruta nesemnalizata!


Tapiteria de piele poarta numele de DS Inspiration OPERA Alezan Brown si permite soferului si pasagerului, pe langa incalzirea scaunelor si ventilarea lor in sezonul cald.


O alta dotare extrem de importanta pentru un sofer modern este DS ConnectedCAM, care este, de fapt, o camera video integrata in spatele oglinzii retrovizoare, care poate sa salveze o calatorie sau doar o imagine in functie de cerintele soferului. Video-ul se poate downloada fara probleme prin intermediul unui port USB integrat! Acum trebuie sa uitam de camerele video aftermarket care necesita fire trase prin montantii A.



Si poate un detaliu care merita amintit, este faptul ca acest DS are trei oglinzi retrovizoare electrocrom, nu doar doua cum vedem de ani buni de zile la modelele germane de peste 100.000 euro!


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Asa cum am mentionat si intr-un VIDEO walkaround care se poate vedea AICI, masina francezilor reprezinta fara doar si poate un real concurent pentru tot ceea ce ofera germanii in prezent in segmentul SUV.


Multi o sa vina sa ne spuna ca acest DS nu are decat o transmisie 4x2, insa criticile sunt linistite de catre francezi, pentru ca abia acum au lansat si un DS7 PHEV care are "doar" 300 CP si o transmisie 4x4.


Referitor la masina de fata, nu avem decat cuvinte de lauda, insa aceasta nu primeste nota maxima pentru ca asteptam totusi DS7 E-TENSE 4x4 in aceasta vara!



Adica, masina aia care este mai puternica decat o germana, consuma doar 2.2 litri la 100 de km si se poate incarca de la orice priza pentru o autonomie reala de peste 50 de km in modul full electric.


Pana atunci, daca te-ai gandit sa-ti cumperi un BMW, Audi sau Mercedes SH de peste 35.000 euro, incearca o experienta premium DS, mai ales ca acum avem si un showroom Eurial in Pantelimon, sau pur si simplu mergi cu masina pentru a incerca sa-ti schimbi putin optica referitoare la masinile alea germane mult laudate de toata lumea, care, in realitate au mari probleme tehnice despre care presa specializata din Romania nu vrea sa spuna absolut nimic!


Vive la Différence!



PRO


Imagine de marca


Tren de rulare setat extrem de confortabil care aproape ne-a adus aminte de C6 cu Hydractiva III!


Motor PureTech cu distributie pe lant si 225 CP


Consum foarte mic de benzina in Bucuresti ( 10.5 litri!)


Cea mai buna cutie automata clasica din segment dupa ZF8 de la BMW X3 


Experienta DS greu de inteles de catre un client care a condus pana acum doar masini germane


Performante peste media segmentului


Night Vision eficient chiar si pe drumurile din Romania


Pret mic de achizitie raportat la nivelul de echipare


Sistem audio de top FOCAL Electra


 


CONTRA


Retea mica de unitati service DS in Romania


Lipsa transmisie integrala pentru versiunile de baza


 









Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, test drive, drive test, consum DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, pret DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, review DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, test ro DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, mercedes glb250 vs DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, audi q5 45tfsi vs DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, bmw x1 sdrive vs DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, interior DS7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech 225 CP EAT8 Aisin 2020, night vision ds7, interior premium ds7 crossback, calitate de fabricatie, 0-100 km/h, viteza maxima 240 km/h

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.02.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.02.2020 | 12:00 EET

  DS7 Crossbackpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)225/5500
Moment motor (Nm/rpm)300/1900
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4573
LATIME C(mm)1906
INALTIME(mm)1625
GREUTATE (kg)1400
PERFORMANTE V Max (km/h)235
0-100 km/h (secunde)8.2
Consum Mediu (litri)5.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)34.874
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune7
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST