rss

Test Drive cu noul Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018

Masian din acest test drive este una arhicunoscuta de catre fanii Ford in Romania.

Test Drive cu noul Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018

Este vorba de noua generatie Ford Focus care a ajuns acum la cea de-a patra generatie, o compacta care trebuie sa concureze de la egal la egal modele precum Opel Astra, VW Golf sau noul Renault Megane.


CAROSERIE




Asa cum se intampla si in cazul gamei Fiesta si aceasta noua generatie de Focus nu reprezinta o modificare foarte mare fata de cea a modelului precedent, Ford Europe dorind realizarea unui Focus fara multe elemente tehnologice care sa coste foarte mult la momentul dezvoltarii sale.


Unii vor spune ca este un Focus 100% nou, insa in realitate vedem ca aceasta masina este un amplu facelift aplicat modelului precedent prin utilizarea tuturor componentelor tehnice ale precedesorului sau.


Design-ul este in schimb schimbat pentru a avea o sansa in fata unei concurnete revolutionare precum Peugeot 308 sau chiar si Renault Megane, masini cu plarforme tehnice complet noi cu motorizari de asemenea de ultima generatie.



Materialele din care este realizat interiorul sunt in schimb superioare celor gasite pe Fiesta, insa clar cu mult sub cele de la noua KIA Ceed III sau Peugeot 308!


INTERIOR


La acest capitol Ford a facut ceva tipic american, adica a preluat toate elementele noi de la gama Fiesta lansata anul trecut.


De fapt toate butoanele si micile display-uri sunt identice cu cele gasite pe Fiesta pentru ca doar asa pretul de fabricatie poate ramane intr-o limita buna pentru a avea un profit cat mai mare.


Nu criticam aceasta solutie pentru ca este aceeasi politica aplicata si de catre Grupul VAG cu marcile sale Skoda, VW sau Seat, insa la Ford toate elementele nu au primit nici macar un mic facelift pentru a avea sansa de a diferentia un Focus de 20.000 euro de o Fiesta de 10.000 euro.


Butoanele climatizarii manuale sunt identice cu cele de la Fiesta asemenea comenzilor pentru geamurile electrice si sistemul multimedia.



ECHIPAREA TREND ESTE CEA DE BAZA


Fanii Ford vor spune ca exista tehnologie de top pe gama Focus IV, insa fanii Ford merg in showroom si achizitioneaza fara doar si poate un Focus de baza care se numeste Trend si care are un pret de pornire de 19.950 euro cu toate taxele incluse.


Daca optam pentru o roata de rezerva de mici dimensiuni sau una normala pretul sare de 20.000 euro!


In rest cine are de gand sa-si cumpere un Focus Trend trebuie sa stie ca are aer conditonat manuala, geamuri electrice si ESP standard! Si asta ca este tot cand vorbim de echipamentele standard oferite GRATUIT de catre Ford in Europa.




Daca vrei si tu un sistem de navigatie Sync trebuie sa platesti in plus asemenea sistemului AC automat sau HUD-ului gasit in prezent pe foarte multe masini.


De fapt un model Dacia Logan de top are atat de multe echipamente standard incat acest Ford clar poate sa primeasca titlul de cea mai SARACA masina ca echipare standard din segmentul sau!


MOTORIZAREA ECOBOOST ESTE O DEZAMAGIRE!


Toti cei care au condus o Fiesta Ecoboost au avut lucruri bune de spus despre acest motor pentru ca era montat pe o masina de 1.000 kg la gol si avea o putere maxima de 100 CP.



Acum Ford vine si ofera strandard pe aceasta noua generatie de Focus IV o versiune DETUNATA a celebrului 1.0 EcoBoost, adica un motor cu 3 cilindri care nu dezvolta decat o putere maxima de 85 CP sau 66 de Kw la 4.000 rpm.


Pe harte totul poate parea ok pentru un condus in limitele normale, insa cand montezi un motor de 85 CP pe o masina cu o greutate la gol de 1.3 tone vei vedea ca pe sosea noul Focus nu prea are mari sanse nici chiar in fata unui Logan TCe de 0.9 litri pentru ca masina romneasca are o putere maxima de 90 CP si este mai usoara cu peste 200 de kg la gol!



Germanii de la Ford anunta o repriza de la 0-100 de km/h in 13.4 secunde si o viteza maxima de 175 km/h, repriza care la un banal Logan MCV 0.9 TCe este de 11.1 secunde si aceeasi viteza maxima in ciuda faptului ca masina celor de la Dacia nu are decat o transmisie manuala cu 5 trepte.


CONCLUZII




Noul Ford Focus IV este o masina atragatoare cand vorbim de un nivel de echipare de top si cand avem sub capota o motorizare pe benzina 1.5 EcoBoost de 182 CP, insa cand vedem cum poate arata versiunea de baza care are doar 85 CP si echipamente ZERO ne razgandim repede!


Masinile de top sunt tot timpul cele mai atragatoare, insa cand mergi in showroom si vezi cum poate arata un model Made in Germany atat la capitolul materiale de plastic cat si performante rutiere te gandesti de doua ori spre un KIA Ceed care are o putere minima standard de 100 CP, o distributie pe lant si o garantie de 7 ani! Sau un Hyundai i30 sau un Peugeot 308, masini mult mai bune calitativ in ciuda lipsei unei imagini la nivelul unui Ford.



PRO


Imagine de marca


Pret achizitie al versiunii Trend


Tren de rulare confortabil


Calitatea asamblarii buna


 


CONTRA


Motor EcoBoost 85 CP prea slab pentru caroseria lui Focus


Nivel de echipare Trend prea saracacios in dotari


Jante tabla si capace pe o masina de 20.000 euro


Lipsa aer conditionat automat pe o masina de 20.000 euro


Valoare mica de revanzare datorita lipsei dotarilor


Calitate de fabricatie mult sub cea a lui KIA Ceed si Peugeot 308


Consum foarte mare 1.0 EcoBoost 85 CP pe caroseria lui Focus





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, drive test Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, consum Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, pret Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, echipamente Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, probleme Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, probleme motor ford ecoboost, retea dealeri ford romania, 0-100 km/h Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, viteza maxima Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, consum bucuresti Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018, dotari standard Ford Focus IV Trend 1.0 Ecoboost 85 CP 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.07.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.07.2018 | 12:00 EEST

  Focuspct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)85/4000
Moment motor (Nm/rpm)170/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4378
LATIME C(mm)1825
INALTIME(mm)1454
GREUTATE (kg)1300
PERFORMANTE V Max (km/h)177
0-100 km/h (secunde)13.5
Consum Mediu (litri)4.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard2
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9/8
Climatizare6
Zgomote6
DINAMICA Rafinament Motor6
Reprize3
Consum5
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 27.06.2018 | 12:00 EEST