rss

Test drive cu noul Mercedes C Class Coupe C220 CDI 2012

Mercedes a lansat de ceva vreme si in Romania una dintre cele mai dorite modele din segmentul mediu, un C care se adreseaza celor care doresc un exclusivism crescut fata de cel oferit de versiunile sedan sau T Modell.

Test drive cu noul Mercedes C Class Coupe C220 CDI 2012

Acesta se numeste Mercedes Clasa C Coupe si este un model care vina sa puna lucrurile in ordine atunci cand vorbim de modele coupe Mercedes. Spunem aceasta deoarece in perioda grea de la jumatatea anilor 90 germanii scoteau la pensie vechiul W124 CE care era inlocuit de modelul mai modern CLK.




Acela era de fapt un C Class cu doua portiere care avea pretentii sa inlocuiasca acel W124 bazat exclusiv pe un model din segmentul imediat superior. De atunci si pana in prezent CLK a avut doua generatii insa adeavratii fani de modele coupe mari nu aveau de ales un exemplar exclusiv bazat pe un model Clasa E. 


Noul C Coupe se diferentiaza clar de E Coupe


Pentru a anula aceasta problema Mercedes a dezvoltat in premiera un E Coupe bazat pe modelul din segmentul mare, coupe care si-a recastigat fara probleme clientii de masini coupe mari, iar cei care au iubit cele doua generatii de CLK primesc acum un model unic bazat pe actuala generatie de modele din clasa medie Clasa C.


Noul C Coupe este inca de la prima vedere exact cu trebuie, adica un succesor de seama al vechilor CLK, masini coupe de prestigiu care aveau un pret de achizitie foarte mare insa care continua sa ofere acel feeling de masina cu doua portiere rafinata.




Inca din primii km la bordul noului C Coupe nu am putut sa nu sesizam faptul ca si la acest "mic" coupe de la Mercedes interiorul este diferit fata de ceea ce ofera berlina, iar comportamentul rutier al masinii se adreseaza celor care nu doresc neaparat sportivitate ci pur si simplu un Mercedes iesit din comun. Odata pozitionati in spatele volanului ne-am amintit repede ce inseamna sa conduce un Mercedes Coupe, intreaga experienta fiind asemanatoare cu cele oferite de fratiorii sai mai mari E Coupe si de ce nu magnifica clasa CL destinata doar celor "care merita"!


Interior


Un C Coupe nu se diferentiaza la prima vedere foarte mult de un sedan sau un T Modell insa Mercedes este cel mai mare constructor de automobile premium din lume si cand vine vorba ca acestia sa produca un coupe lucrurile sunt clare. Un C Coupe nu este doar un simplu C care nu are doua portiere in plus, ci este o masina destinata celor care doresc sa parcurga distante considerabila intr-un confort deplin.


Nivelul de antifonare al ocupantilor este clar super la aceasta caroserie decat la cea clasica cu 4 portiere, fapt care este pur si simplu norma pentru cine doreste sa iasa in evidenta sau mai bine spus pentru cine vrea sa se diferentieze clar in masa imensa de automobile de pe ale noastre sosele.


Experienta conducerii unui C Coupe este realmente la un nivel premium prin simplu fapt ca Mercedes apreciaza mult mai mult clientul de coupe decat pe clientul normal. Modelul dispune de o plansa de bord in mare parte asemanatoare cu cea a fratiorului din segmentul mediu, plansa extrem de functionala care nu aduce nici o surpriza celui din spatele volanului.


Comportament Rutier




Dupa parcurgerea a peste 500 de km la bordul noului Mercedes C Coupe nu poti sa te desparti de aceasta masina pur si simplu. Exista tot timpul un regret cand predai celor de la Mercedes Romania un model cu staua intrei colturi coupe. La o viteza constanta de 140 km/h la interior se poate desfasura o discutie fara probleme.


Sistemul multmedia este la nivelul prestigiului marcii, sistem testat in premiera de echipa Autolatest in premiera odata cu modelul E300 (vezi test-ul complet AICI). Scaunele fata sunt foarte bine gandite pentru cei care parcurg distante foarte mari, iar cei din spate au doua scaune individuale cu o sustinere laterala foarte buna. Cine doreste cinci locuri poate alege tot timpul coupe-ul mai mare E Coupe.



Volumul portbagajului este suprinzator de mare pentru un model coupe chiar si din aceasta clasa, detaliu care anunta aceasta masina drept un cruiser continental fara cusur.


Motorizare


La prima vedere primul regret al nostru a fost echiparea masinii cu o motorizare diesel din serie 2.2 CDI. Spunem regret pentru ca parca am fi vrut sa testam versiunea de putere de 203 CP care echipeaza modelul C250 CDI Coupe. Acest motor dorit are inca un sistem turbo si ofera performante de top chiar si cand se ruleaza la viteze foarte mari pe autobahn-ul germanilor.


Motorizarea masinii de fata este de fapt aceelasi motor care nu are decat un sistem de supraalimentare si care dezvolta o putere maxima de 170 CP si 400 Nm.


In urma distantelor parcurse putem spune ca masina nu este submotorizata ci pur si simplu este una foarte economica indiferent de sitiuatia din trafic. De vina pentru acest lucru este echiparea sa cu noua transmisie automata clasica 7-GTronic Plus care dispune de 7 rapoarte bine sincronizate cu puterea motorului diesel. In mediu urban transmisia permite motorului functia Start & Stop, economia de combustibil fiind foarte mare daca tinem cont de faptul ca intr-un oras la ore de varf precum Bucurestiul masinile mai mult stau in trafic decat merg.


Consumul afisat de computerul de bord pe o distanta de 200 km in mediul urban a fost de 11 litri, iar cand am iesit in afara sa acesta a scazut pana la o valoare de 6.4 litri, performante demne de admirat daca tinem cont de faptul ca masina nu este usoara iar diesel-ul de sub capota nu are decat 170 CP.


Sfatul nostru este sa achizitonati aceasta versiune a motorului de 2.2 litri doar daca vreti sa aveti cel mai mic consum posibil. Daca parcurgeti distante mici anual Autolatest recomanda achizitionarea unui motor pe benzina mult mai rafinat si cu o valoare de revanzare mult mai buna tinand cont de pretul de achizitie al motorului diesel.


Concluzii


In ciuda faptului ca masina de fata este echipata cu cea mai slaba motorizare diesel din gama nu putem sa nu observam faptul ca Mercedes a reusit sa cupleze cutia automata cu 7 rapoarte la cel mai economic diesel al sau cu rezultate foarte bune.


Masina de fata este clar superioara cand facem o comparatie cu versiunile clasice cu 4 portiere sau T Modell prin simplu fapt ca avem de a face cu un Merceders Coupe.


Calitativ masina s-a ridicat peste nivelul asteptarilor noastre si se apropie foarte mult de ceea ce reprezina fratiorul sau mai mare Mercedes E Coupe.




Despre pretul de achizitie nu o sa vorbim deoarece cine doreste un Mercedes Coupe trebuie sa plateasca, iar recomandarea noastra este ca aceasta masina sa fie echipata cu transmisia automata si cu sistemul multimedia. Tapiteria de piele nu mai trebuie sa reprezinte un moft pentru un coupe de la Stuttgart ci pur si simplu un must have.


PRO


Design rafinat, comportament rutier eficient si extrem de rafinat, cutie de viteze foarte buna, spatiu suficient pentru 4 pasageri, portbagaj foarte mare, consum mic de motorina, valoare mare de revanzare 


CONTRA


Diesel-ul de 170 CP este prea mic pentru prestigiul unui coupe de la Mercedes, cele mai importante echipamente sunt optionale, pret de achizitie mare




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
mercedes c coupe, test cu noul mercedes, c coupe in test, drive test, c220 coupe, mercedes 2013, tren de rulare, motor 2.2 cdi, consum motorina, 0-100 km/h, cutie automata, 7gtronic, probleme, fiabilitate, pret achizitie, sfaturi cumparare, 320 d coupe vs c220 cdi coupe, calitate fabricatie, distributie lant, pret achizitie, c220 cdi coupe vs audi a5, valoare de revanzare, probelem tehnice, consum motorina, autonomie, capacitate rezervor, acces spate, volum portbagaj

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.10.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.10.2012 | 12:00 EEST

  Classe Cpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2143
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)170/3000
Moment motor (Nm/rpm)400/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4590
LATIME C(mm)1770
INALTIME(mm)1406
GREUTATE (kg)1630
PERFORMANTE V Max (km/h)232
0-100 km/h (secunde)8.1
Consum Mediu (litri)6.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard7
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.07.2019 | 12:00 EEST